29 Haziran 2009 Pazartesi

29 Haziran 2009

Bugün 29 Haziran 2009 8 Recep 1429 Haziran: 16 Hızır:55 Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü'nün Kuruluşu (1938)



HADİS-İ ŞERİF



Bir kötülük işlediğinde hemen tövbe et. Gizli günahına gizlice, açıktan işlediğin günahına açıkça tövbe et. Hadis-i Şerif (Tirmizi).



KURÂN-I KERİM'E HÜRMET


Kur'an-ı Azîm'i okumaya 'E'ûzü' ve 'Besmele-I Şe¬rife1 ile başlanır. Rabbimizin bu mukaddes kitabından hakkıyla istifâde edebilmek için Allâhü Teâlâ'ya sığın¬mamız, kendisinden yardım dilememiz lâzımdır.


Bir Mushaf-ı Şerîf ele alınıp okunacağı zaman ab-destli bulunmak lâzımdır. Bu esnada (imkân dahilinde) kıbleye dönmeli, hürmetli bir vaziyet almalıdır. Abdest-siz olan bir kimse, Kur'ân-ı Kerîm'i kılıfsız olarak eline alamaz. Bu kudsî kitabı ancak temiz, nezih elle tutabilir.


Kur'ân-ı Azîm, temiz yerlerde, avret mahalleri örtülü ve Kur'ân'ı dinleyecek vaziyette bulunan kimselerin yanlarında cehren (seslice) okunabilir. Temiz olmayan yerlerde veya avret mahalleri açık veya başka bir işle meşgul kimselerin yanlarında cehren (sesli) okunması mekruhtur.


Kur'ân-ı Kerîm'in, dışarıda bulunan ve Kur'ân-ı Kerîm'e karşı hürmetli bir vaziyet almayacak kimselerin İşitecekleri şekilde sesli okunması da uygun değildir. Bu hal, Kur'ân-ı Kerîm'e saygısızlık eden, ona gereken hür¬meti göstermeyenlerin manevî mes'uliyetini mûcib olur.


Kur'ân-ı Kerîm'i, Hacer-i Es'ad'ı, Kâbe-i Muazzama-nın eşiğini ta'zim için öpmek caizdir.


Mushaf-ı Şerîf ile, dînî bir kitab ile veya kaşında Kur'ân-ı Kerîm'den bir şey yazılı bir yüzük parmakta iken -kat'î zaruret bulunmadıkça- helaya girilmez, bu hürmete aykırıdır. Bunları helaya girmeden evvel çıkar¬malı, temiz bir yere bırakmalıdır.


KITA:


Kulak ikidür âdemde, dil bir,


Gel imdi eyle bu hikmetde tedbîr.


Ki yâni akl olan uslu kişi de,


Sözü bir söyleye iki işide. (Ahmed-i Dâî)


FIKRA


Diyarbakırda terörüstler bir mezrayı basmışlar. bastıkları evin içerisinde bir karı ve koca bulunuyordu. terörüstlerden biri kadına senin adın ne diye sormuş. Kadında benim adım ayşe demiş, terörüst benim anamın adıda ayşe demiş seni affediyorum. kocasına sormuşlar senin adın ne . beni adım ahmet ama bana kahvede ayşe teyze derler demiş.haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa


GÜNÜN SÖZÜ



İnsanlar,kötülük karşısında kararsız kalmak hakkına sahip değildirler.


Maday


YEMEK MENÜSÜ


· Sebzeli Mantar


· Şehriyeli Pilav


· Turşu


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek: YAŞIN: (Tür.) 1. Işık, parlaklık. 2. Gizli. 3. Şimşek.


Kız:


MANİ


Hava sıcak terlerim,


Birçok mâni derlerim,


Davet verdim bu akşam.


Sizleri de beklerim


KARİKATÜR



BİLMECE



Uzun yoldan kuş gelir,Ne söylese hoş gelir


Cevabı Yarın.


Dünkü Cevap: Mektup




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler