31 Ağustos 2009 Pazartesi

21 Ağustos 2009























































Bugün 21 Ağustos 2009 2 Ramazan 1429 Ağustos: 8 Hızır:108 Mescid-i Aksa'nın Yahudilerce Yakılması (1969) - II.Anafartalar Zaferi (1915)


HADİS-İ ŞERİF


 


Çocuklarınızı şu 3 sevgiyle terbiye ediniz: Peygamberin sevgisi; Onun ehl-i beytinin sevgisi; Kur’an okumak (sevgisi).  (Deylemi).


 


RAMAZÂN-I ŞERİF AYI


Peygamber Efendimiz (s.a.v.) buyurdular ki: "Ayların efendisi Ramazan ayıdır, günlerin efendisi de cuma günüdür."


"Sizden biriniz ben Ramazân'da oruç tuttum, Rama-zân'da namaz kıldım, Ramazân'da şöyle yaptım demesin Çünkü 'Ramazân' Allah'ın isimlerinden birisidir. Rabbinizin kitabında buyurduğu gibi 'Şehru Ramazan: Ramazân ayı' deyiniz."


"Bereket ayı olan Ramazân ayı size geldi. Bu ayda Allah sizi kuşatıp rahmetini indirir. Hatâları siler, bu ayda yapılan duaları kabul eder. Allâhü Teâlâ bu ayda sizin hayırda (birbirinize imrenip) yarışmanıza bakar ve sizinle meleklerine karşı iftihar eder. Allah'a hayır amelleri takdim ediniz. Muhakkak şakî (bedbaht), bu ayda Allah'ın rahmetinden mahrum kalan kimsedir."


"Muhakkak bu Ramazân ayı size ulaştı. Bu ayda bin aydan hayırlı bir gece vardır. O geceden mahrum kılınan kimse, bütün hayırlardan mahrum kalmıştır."


"Ramazân-ı şerîf ayında nafakayı (çoluk çocuğunuz için yapılan harcamaları) çoğaltınız. Çünkü bu aydaki nafaka, Allah yolunda harcanan nafaka gibidir."


"Ramazân ayı, oruç tutulması farz kılınan bir aydır. Ben de size gecelerinde kâim olmanızı (teravih namazını) sünnet kıldım. Kim inanarak ve karşılığını Allah'tan bekleyerek bu ayın orucunu tutar, geceleri kâîm olur (teravih namazı ve şâir nafile namaz kılar)sa, anasından dünyaya geldiği gibi günâhlarından kurtulur."


"Allâhü Teâlâ göklerin ve yeryüzünün konuşmalarına izin verseydi, Ramazan ayında oruç tutanları elbette cennetle müjdelerlerdi."


FIKRA


Üniversite yemekhanesine giren bir öğrenci tüm yerler dolu olduğundan gidip


üniversite profesörünün oturduğu masaya oturmuş.


Profesör kaşlarını çatarak: " Okuzler ve kuslar ayni masada oturamaz!"


Ogrenci: "O zaman ben ucuyorum..."


GÜNÜN SÖZÜ


 


Gerilimle başa çıkmanın iki yolu vardır: Birincisi, küçük şeylere iltifat etmemektir. İkincisi, her şey küçüktür.


A.Robbins


YEMEK MENÜSÜ


·         MERCİMEK ÇORBA


·         DÖNER KEBAP


·         SARIKIZ PİLAV


·         AYRAN


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek: ÜMİTCAN : Umutlu, hayırlı dost.


Kız: AMİNE:Yüreğinde korku olmayan.


MANİ


 


Faytonun penceresi


Elindedir ceresi


Küçükken gelin olmuş


Ne bunun acelesi


KARİKATÜR


 


BİLMECE


Üstü kara kolan


Cevabı Yarın.


Dünkü Cevap: (Göz)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler