21 Ağustos 2009 Cuma

22 Temmuz 2009











































Bugün 22 Temmuz 2009 1 Şaban 1429 Temmuz: 9 Hızır:78 Edirne'nin Kurtuluşu


 


HADİS-İ ŞERİF


 


Kötü arkadaştan sakın! Onunla tanınacağından şüphen olmasın.  Hadis (İbn-i Asakir).


 


ŞÂBÂN-I ŞERİF


Yarın İdrâk edeceğimiz Şaban ayı, Resûlullâh (s.a.v.) Efendimizin ayıdır. Bu itibarla bu ayda salavât-ı şerîfeye çok devam etmek lâzımdır. Yine mümkün oldukça İstiğfar ve İhlâs-ı Şerîf okumalı, teheccüd ve tesbîh namazları kılmalı ve hatm-l enbiyâ yapmalıdır.


Şaban ayı, şerefli, ulvî, berâta erdirici, ilâhî ihsana kavuşturucu, mü'minlere rahmet, kâfirlere gazap olan ve ilâhî nura nail eden bir aydır. Bu ayın birinci gecesinde, yani bu akşam, her rek'atte bir Fatiha, üç Âyetü'l-Kürsî ile bir teşbih namazı kılınır. (Dua ve İbâdetler, Fazilet Neşriyat)


MİSVAK


Abdest alırken ve şâir zamanlarda misvak kullanmak Peygamber Efendimizin (s.a.v.) kuvvetli sünnetlerinden-dir. Misvak ağzı temizler, Allâhü Teâlâ'nın rızâsını kazanmaya vesile olur. Misvak kullanarak alınan abdest ile kılınan namaz, misvaksız kılman namazdan yetmiş kat daha faziletlidir. Resûlullâh Efendimiz (s.a.v.);


"Eğer ümmetime meşakkat vermesinden kokmasa idim onlârâ her abdestle beraber miavâk ile emrederdim."


"Misvakla (öyle) ©mroiundum ki üzerim© (fin olarak) yazılacağından korktum." buyurmuşlardır,


Rigûluilâh Efendimiz (m.v) ion n§f§§l§rin§ kidir misvak kullanmışlardır.


Hı, ÂİŞİ (fiinhâ) şöyli buyurdular:


"Allâhü Tiâlâ'nm bani ihsan ettiği nimetlerden biriıi; Risûlullih iliyhl§§ilâmifi binim evimde, binim günümde v§ bışı binim göğsümde olduğu hâldi vefat itmişidir. Risûlullah ileyhlsselâmm başını göğsüme yasladığım sırada kardeşim Abdurrahman elinde bir misvakla eve girmişti. Resûlullâh aleyhlsselâm ona ve elindekine baktı. Misvakı istediğini anladım. "Yâ Resûlallâh! Bu misvakı alıp sana vermemi arzu eder misiniz?" diye sordum. Başıyla "evet" diye İşaret buyurdu. Ben de misvakı yumuşatıp kendisine verdim. Resûlullâh aleyhisselâmın misvakla dişlerini bu derece şiddetli, bu kadar güzel ovuşturduğunu hiç görmemiştim. Sonra misvakı bıraktı, misvak elinden düştü."


FIKRA


Amerikan senatörü, çimlerin arasında arabesk bir lamba bulur. Lambayı temizlemeye kalkışınca, klasik olay gerçekleşir ve cin ortaya çıkar. Dış politikayla yakından ilgilenen senatör Ortadoğu’da hemen barış olmasını diler. Bunun üzerine cin bir süre düşündükten sonra “Bu benim gücümü bile aşar. İmkansızı değil, olabilecek bir şeyi isteyin.” Senatör düşünür ve “O zaman Hillary’nin etkisi azalsın. Başkanmış gibi davranmaktan vazgeçsin. Başkan karısını kontrol altına alsın.” Cin uzunca bir süre düşündükten sonra “Ben en iyisi, gidip Ortadoğu’yu düzelteyim.”


GÜNÜN SÖZÜ


 


Hırs, bir sandalın yelkenini şişiren rüzgara benzer; fazlası gemiyi batırır, azı da gemiyi olduğu yerde tutar.


Woltaire


YEMEK MENÜSÜ


·         Zeytinyağlı Kuru Fasulye


·         Ankara Pilavı


·         Çoban Salata


·         Tel Kadayıf


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek: ZEKİ : Çabuk anlayan, kavrayan


Kız: AFİTAP : 1.Güneş. 2. Çok güzel, parlak yüzlü kadın


MANİ


 


Ey biber ek biber ek


Biber dalında gerek


Senin gibi oğlana


Benim gibi kız gerek


KARİKATÜR


 


BİLMECE


Yaşlanan Temel'e ne olur?


Cevabı Yarın.


Dünkü Cevap: Redkid!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler