23 Ağustos 2009 Pazar

26 Temmuz 2009







































Bugün 26 Temmuz 2009 5 Şaban 1429 Temmuz: 13 Hızır:82 Boğdan (1476) ve Teşaver Kalelerinin Fethi (1552)


 


HADİS-İ ŞERİF


Cenneti özleyen hayırlara koşar. Cehennemden korkan, günahla gelen lezzetlerden kaçar. Ölümü bekleyen için, lezzetler önemsizdir. Dünyaya zühd ile soğuk bakana, dertler hafif gelir.


Hadis-i Şerif (Beyhaki).


 


 


HZ. ŞA'YÂ ALEYHİSSELÂM


Allâhü Teâlâ, İsrâiloğullarına, hükümdarları Sıdkıya zamanında azgınlıkları artınca, Hz. İsa'yı ve Muhammed Mustafâ (s.a.v.)i müjde-leyıci olarak Şa'yâ bin Emsıyâ'yı peygamber gönderdi. Allâhü Teâlâ, Şa'yâ (a.s.)'ın lisanını vahy ile konuşturarak onlara şöyle buyurdu:


"Sizlere türlü ihsanlarda bulunduğum halde azdınız, birbirinizi öldürdünüz. Vay şu günahkâr millete Kİ helakin kendilerine nereden geldiğini idrâk etmiyorlar. Bana takva (haram ve şüphelilerden kaçınmak) ile ye cinayetten sakınmakla yaklaşmayı terk ediyorlar, kanlı elleriyle inşâ ettikleri mâbedlerin içlerini temizliyorlar, ancak kendi kalblerini ve cisimlerini kirletiyorlar. Benim için evlerini ye ibadethanelerini yaldızlı nakışlarla şüslüyorlar da akıllarını, fikirlerini bozuyorlar. Halbuki ben mescidleri, ancak içlerinde zikir ye tesbîh olunmam ve yajnız bana ibâdet olunsun için bina etmelerini emrettim. Onlara sor ki bana itaatlerine manî olan ne? Eğer şu kavim benim kalblerinde parlattığım, sonra kendilerinin atıp da dünyâyı satın aldıkları hikmet ile nefislerine bir baksalardı, en büyük düşmanlarının kendi nefisleri olduğunu iyice anlarlardı.


Ben onların niyeti yalan, iftarı haram ile olan oruçlarını nasıl kabul ederim? Onların kalbleri bana isyan eden ve dînime kasdedenlerden hoşnud ve memnun iken namazlarını nasıl nurlandırırım? Sadakaları katımda nasıl makbul olur ki başkalarının mallarını tasadduk ediyorlar. Ben onlarla ancak gasbeailmiş olan sahihlerini mükâfatlandırırım. Dualarına nasıl icabet ederim ki 9 ancak dillerinde bir laf, amelleri ise ondan çok uzaktır. Onlar, fakirlere merhamet, zayıfları himaye, mazluma insaf, malı gasbolana yardım, dullara ve yetime ve miskine ve her hak sahibine hakkını edâ etseler ya."


Sözünü bitirince, İsrâiloğulları Şa'yâ (a.s.)'ı şehîd ettiler.


Allâhü Teâlâ Buhtunassarı musallat kılarak İsrâiloğuilarını cezalandırdı. İsrâ Şûresi'nin 5. âyet-i kerîmesi buna işaret buyurmaktadır. Meâl-i şerîfi isrâiloğullarına kitabda hükmetti ki: Muhakkak siz yeryüzünde iki kere fesad yapacaksınız, kabaracak ve kibirleneceksiniz. Birinci fesadınızın va'desı yetip cezası geldiği vakit şiddetli harb ve savlet sahibi müstenker (dehşetli ve korkunç) kullarımızdan üzerinize saldık da öyle katliâm yaptılar ki evlerinin aralarını yokladılar..."


Düşünmeli ki mü'min iken azan birkavme kâfir bir kavmin musallat edilmesi ne korkunç şeydir. Allah'ın Salih kulları elinde ıslâh olmak, gidişatını düzeltmek istemeyen her kavmi bekleyen akıbet de budur.


FIKRA


Bir otobüs dolusu politikacı seçim kampanyası için Teksas’ta dolaşıyordu Otobüs büyük bir çiftliğin yanından geçerken, şoförün dalgınlığı yüzünden derin bir şarampole uçtu. Çiftci koşarak geldi, gece kurda kuşa yem olmasınlar diye cesetleri gömmeye başladı. Ertesi sabah, şerif soruşturma için çiftliğe geldi. Çiftçiye sordu: ”Otobüsdeki bütün politikacıları gömdün demek... Hepsi de ölüydü, eminsin değil mi?” Çiftci cevap verdi: ”Bazıları yaşadıklarını iddia ettiler ama politikacıları bilirsiniz.. Nasıl yalan söylerler!..”


GÜNÜN SÖZÜ


 


 


 


Herkes evinin önünü süpürürse sokaklar temiz olur.


Konfüçyüs


YEMEK MENÜSÜ


·         Domates Çorba


·         Sebzeli Beşamel Soslu Piliç


·         Pirinç Pilavı


·         Salata


·         Kalburabastı


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek: ZAFER : Amaca ulaşma, başarı - Düşmanı yenme


Kız: AHUEDA:Nazlı güzel.


MANİ


 


Ud'umu çala çala


Çıktım bir ince dala


Eğer beni seversen


Ananı dünür yolla


 


KARİKATÜR


 


BİLMECE


Hangi kalemle yazı yazılmaz?


Cevabı Yarın.


Dünkü Cevap: 'Gözbebeğimiz !


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler