17 Eylül 2009 Perşembe

18 Eylül 2009

































 












 





















Bugün 18 Eylül 2009 30 Ramazan 1429 Eylül: 5 Hızır:136 Ertuğrul Fıkateyni'nin Japonya Sularında Batması (1890)


HADİS-İ ŞERİF


 


Şüphesiz ben sizin, günah işlemenizden korkmuyorum. Dikkat edin! Şükredilmeyen nimetler, öldürücü ve yok edicidir. (İbn-i Asakir).


 


HER KÖTÜLÜĞÜN BAŞI YALAN



 Bir adam Peygamber Efendimiz'e (s.a.v.) geldi ve üç günaha; içki, zina ve yalana mübtelâ olduğunu ve bun­lardan sakınamadığını söyledi.


Peygamber Efendimiz (s.a.v.) ona, 'Yalanı benim için terk et.' buyurdu. Adam bunu kabul etti ve oradan ay­rıldı. Giderken zina ile karşılaştı. Kendi kendine 'Şayet ben bunu işlersem, sonra da Resûlüllâh (s.a.v.) bana 'Zina ettin mi?' diye sorarsa ben de 'Evet,' dersem, bana had cezası verir. 'Hayır' dersem, vermiş olduğum sözümü bozmuş olurum.' deyip zinayı terk etti.


Bir müddet sonra içki içmek ile karşı karşıya kaldı. Yine kendi kendine aynı şeyleri söyleyerek içkiyi de terk etti.


ŞEVVAL AYI


Şevval ayı, hac aylarının ilkidir. Bayram günlerinde salavât-ı şerîfe okunmalıdır. Bu ay içinde 6 gün nafile oruç tutulur. Bu oruç, şevvalin 12'sinden itibaren 17. gün (dahil) tutulduğunda "eyyâm-ı biyz" da oruçlu ge­çirilmiş olacağından çok büyük sevabı vardır.


Resûlüllâh Efendimiz, şevval ayından 6 gün oruç tu­tanların, senenin tamamını oruçlu geçirmiş olacağı müjdesini vermiştir. (Duâ ve İbâdetler, Fazilet Neş­riyat)


ŞEVVAL AYI İÇTİMÂİ, RU'YET VE BAŞLANGICI


Hicrî-Kamerî 1430 yılı Şevval ayı ictimâ'ı bugün (18 Eylül Cuma) Türkiye saati ile 21.45'de.


Ru'yet ise yarın (19 Eylül Cumartesi) Türkiye yaz saati ile 09.30'da.


Hilâl'in görüldüğü yerler: Fiji, Yeni Kaledonya, Vanuatu adaları, Avustralya ile Antarktika'nın sahil kesimi, Hint Okyanusu'nun orta ve güney kesimi ile Madagaskar, Afrika kıtasının orta ve güney kesimi.


Hilal; Türkiye, Mısır, Fas, Cezayir, Tunus ve Arap yarımadasından asla görülemeyecektir.


Hilâlin görüldüğü günü takip eden 20 Eylül Pazar günü de Şevval ayının 1'i olmaktadır.


FIKRA


 


Diktatör Rodrigez’in ülkesinde bir tutukevi... Hücrelerden birinin kapısı açılır, içeriye bir tutuklu atılır. Hücrede bulunan eski tutuklu yeni gelene sorar “Suçun ne?” Yeni tutuklu “’Kahrolsun Rodrigez’ diye bağırdım... Onun için attılar içeriye... Ya senin suçun ne?” Diğeri “Benim mi? Ben de ‘Yaşasın Rodrigez’ diye bağırmıştım...” Tam bu sırada kapı açılır, içeriye biri daha atılır. Hücredekiler yeni gelene “Hoş geldin... Sen de kimsin?” Diğeri boynunu büker “Ben... Ben Rodrigez’im!..”


GÜNÜN SÖZÜ


 


Dürüst insan her zaman gerçeği söyler, akıllı insan ise yalnız zamanında.


Bernard Shaw


YEMEK MENÜSÜ


·         Tarhana Çorba


·         Püreli Kebap


·         Şehriyeli Pirinç Pilavı


·         Mevsim Salata


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek: TUFAN : Nuh Peygamber zamanındaki güçlü yağmur


Kız: AYBEN: Ben ayım anlamında


MANİ


 


Yumurtası hollukta


Oturuyor yollukta


Eller düğün yapıyor


Bizim düğün bollukta


KARİKATÜR


 


BİLMECE


Babam kandil, dedem çıra İşin yoksa beni ara.


Cevabı Yarın.


Dünkü Cevap: Anne


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler