23 Eylül 2009 Çarşamba

24 Eylül 2009





































































Bugün 24 Eylül 2009 6 Şevval 1429 Eylül: 11 Hızır:142 İran-Irak Savaşı'nın (1980) - II. Selim'in Tahta Çıkışı (1566)


HADİS-İ ŞERİF


 


Birinizin elbisesi eskidiği gibi, göğsündeki imanı da eskir. Öyle ise, Allah’tan, kalbinizdeki imanın yenilenmesini isteyiniz. (Taberani).


 


ŞEYTANIN HİLELERİ


Şeytan, insanın ibâdetine mâni olmak için nasıl vesvese verir:


         'Allah'ın senin ibâdetine ihtiyâcı yoktur' der.


Ona de ki: 'Kim sâlih amel işlerse kendi içindir, kim de mücâhede ederse kendi için mücâhede eder.'


         'Allah Kerîm'dir. Seni mağfiret eder ve amelin olma


sa da seni cennete koyar.' der.


Ona de ki: (meâlen) "Seni o kerîm rabbine karşı ne şey aldattı?" (İnfitâr Sûresi, âyet 6) "O, o cennettir ki, ona kullarımızdan takva sahibi olanları vâris kılarız." (Meryem Sûresi, âyet 63)


         'Senin ibâdetin ayıplıdır, ona riya ve benzeri şeyler karışmıştır. Sen müttakî, takva sahibi değilsin. Öyle ise Allah senin amelini kabul etmez. Nitekim Allâhü Teâlâ şöyle buyurmuştur: (meâlen) "Allâhü Teâlâ ancak takva sahibi olanlardan kabul eder." (Mâide sûresi, âyet 27) O halde senin amelin zayi olmuştur.' der.


Ona şöyle de: Benim muradım, Allâhü Teâlâ'nın emrine imtisal ederek, sarılarak onun azabını defetmektir.


Hasan (r.h.)'dan şöyle rivayet olunmuştur: "Günahlardan biri, amelsiz olarak cenneti talep etmektir." Peygamberimiz de (s.a.v.) buyuruyor ki: "Akıllı kimse nefsini hesaba çekerek, ölümden sonrası için amel edendir. Ahmak ise nefsini hevâsına tâbi kıldığı hâlde Allah'tan rahmet temennî edendir."


         Şeytan ona amelini ya ihtiyarlığına ya dünyâ işlerini bitirdiği boş bir zamana veya mübarek bir vakte ve mekâna te'hir etmesini emreder. Ona şöyle de: Benim ecelim benim elimde değil, Allah'ın takdirindedir. Öyle ise onu uzatmam mümkün değildir. Onun vaktini de bilmiyorum. Her gün için bir amel vardır. Ben bugünün amelini başka bir vakte bırakırsam, o vaktin amelini ne zaman yapacağım.  Resûlullâh  (s.a,v.):  "Amellerini te'hir edenler helak olmuştur." buyurmuşlardır.


FIKRA


 


Suya düşen Pinochet’i kurtarıp, yapay solunumla yaşama döndüren gence, diktatör “Ben devlet başkanıyım. Hayatımı kurtardın... Dile benden ne dilersen...” Delikanlı hemen ağzını, koluna silmiş ve “Sizi kurtardığımı kimseye söylemeyin, yeter!..”


GÜNÜN SÖZÜ


 


 


Dostlarımla beraber olduğum zaman yalnız değilim. O dakikadan sonra da iki kişi değiliz.


Pisagor


YEMEK MENÜSÜ


·         Sebze Çorbası


·         Etli Fırında Türlü


·         Tepsi Böreği


·         Komposto


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek: TİMUÇİN : Moğol İmparatoru Cengiz - Katı, sağlam demir


Kız: AYÇAĞ:Ay gibi parlak çağ.


MANİ


 


Konağın penceresi


Ne zalimdir gecesi


Sana kim aşık olur


Sokaklar eğlencesi


KARİKATÜR


 


BİLMECE


Yattım yumuşak
Uyudum sıcak sıcak


Cevabı Yarın.


Dünkü Cevap: (ANNE)


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler