29 Ekim 2009 Perşembe

29 Ekim 2009






























 








































Bugün 29 Ekim 2009 12 Zilkade 1429 T.Evvel: 16 Hızır:177 CUMHURİYET BAYRAMI - Türkiye Cumhuriyeti'nin Kuruluşu (1923)


HADİS-İ ŞERİF


 


Bir kul Kur’anı baştan sona okuyup hatmederse, 60 bin melek, onun için dua eder. (Deylemi).


 


İHLÂS NİÇİN LÂZIMDIR?


İmâm-ı Gazâlî'den (rh.) ibret verici bir hikâye: Âbid ve zahit bir zâta bir gün; '^Şurada bir topluluk, bir ağaca ibâdet ediyor." dediler. Âbid buna çok öfkelendi. Ağacı balta ile kesmek üzere yola çıktı. Şeytan bir ihtiyar suretinde karşısına çıktı ve 'Nereye gidiyorsun?' diye sordu. 'Şurada bir ağacı kesmeğe gidiyorum.' dedi. Şeytan; 'İbâdetini ve nefsinle meşgul olmayı bırakıp başka şeylerle uğraşıyorsun. Ben o ağacı kestirmeyeceğim.' deyince kavgaya başladılar.


Âbid, şeytanı yere atarak göğsünün üzerine oturdu. Şeytan, 'Allah bunu sana farz kılmamıştır. Sen o ağaca tapmıyorsun. Allah'ın yeryüzünde peygamberleri var, dile-şeydi onları gönderir, ağacı kesmelerini emrederdi.' dedi. Âbid yine 'Onu kesmem lazım.' dedi ve kavgaya devam ettiler. Âbid yine galip geldi ve şeytanın göğsüne oturdu. Şeytan çaresizce 'Senin için daha hayırlı bir teklifim var. Sen fakir bir adamsın. Sen de kendi malınla doymak ve insanlara muhtaç olmamak istersen bu işten vazgeç. Ben her gece başucuna iki altın bırakacağım. Sabahleyin onu alır, ailen ve kendin için harcarsın, din kardeşlerine sadaka olarak verirsin.' dedi. Âbid, biraz düşündü ve teklifi mantıklı buldu. Şeytan da yemin etti ve anlaştılar.


Sabah .ve. ertesi gün iki altın buldu, üçüncü gün altını göremedi. Öfke ile baltasını aldı ve yola çıktı. Şeytan yine bir ihtiyar suretinde karşısına çıktı veJVallahi senin o ağacı kesmeye gücün yetmez.' dedi. Âbid, şeytana saldırdı, ama bu defa şeytan onu tutup yere yatırdı. Şimdi şeytanın elinde idi.


Şeytan göğsüne oturdu ve; 'Bu ağacı kesme işine son vereceksin. Aksi takdirde seni öldürürüm,' dedi. Âbid 'Beni mağlup ettin, beni serbest bırak. Önce ben seni mağlûp etmişken şimdi nasıl beni yendin. 'Bunu bana anlat.' dedi. Şeytan, İlk seferdeki öfken Allah içindi, bu sebeple Allah sana yardım etti ve galip kıldı. Ancak şimdi öfken altın için, kendi nefsin ve dünyâ içindi. Bu yüzden ben seni yendim.' dedi.


FIKRA


 


Nasrettin Hoca ile kazanın uygunsuz yatak odası görüntüleri ele geçirilmiş, Hoca basın açıklaması yapmış: “Doğurduğuna inanıyordunuz ama!..”


GÜNÜN SÖZÜ


 


Bir insan hayranlık duyup sevebildiği sürece sonsuza kadar genç demektir.


Pablo Casals


YEMEK MENÜSÜ


·         ŞEHRİYE ÇORBA


·         ETLİ KURU FASÜLYE


·         ŞEHRİYELİ PİLAV


·         SALATA


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek: ŞANSAL : Niteliklerinle ünlen, tanın


Kız: AZRA: Üstünde hiç yürünmemiş kum; Yeni yetme kız


MANİ


 


Su gelir akmayınan


Dereyi yıkmayınan


Seven yare doyar mı


Uzaktan bakmayın


KARİKATÜR


 


BİLMECE


On ay yatar,
İki ay kalkar;
Feneri yakar,
Etrafa bakar.


Cevabı Yarın.


Dünkü Cevap: (kulak)



  


 


   



 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler