22 Kasım 2009 Pazar

21 Kasım 2009



















































Bugün 21 Kasım 2009 5 Zilhicce 1429 T.Sani: 8 Kasım:14 Mardin'in Kurtuluşu (1920)


HADİS-İ ŞERİF


 


Kişi (kabrinde) cennetteki derecesinin yükseltildiğini görür. Sebebini Rabbine sorar: Ya Rabbi, bu ödüllenme nereden? Ona şöyle cevap verilir: Çocuğunun arkandan senin için Allah’a yaptığı af isteği ve dualardan... (İbn-i Mace).


 


KURBAN ETİNİN TAKSİMİ


Kurban etinin üçe taksîmi müstehabdır:


1.        Üçte biri sadaka olarak verilir.


2.        Üçte biriyle akraba ve dostlara hediye veya ziyafet
verilir.


3.        Üçte birini de nafakaları üzerine olan ailesine ve
evlâdına yedirir.


Kurbanın etini zenginlere, fakirlere, müslüman veya gayr-i müslımlere hediye etmek veya tamamını bağışla­mak caizdir.


Kurban kesen kimse ihtiyaç sahibi İse kurbanın tama­mını ev halkına yedirmesi efdal ve müstehabdır.


ORTAK KESİLEN KURBANIN TAKSÎMİ


Kurban ortak kesildiğinde etini tartarak taksîm etmek ıcâ-beder. Taksîm ederken hisselerinde, et ile beraber deri, ayak, baş, ciğer veyahut yağından ve işkembesinden bir par­ça olursa, tahmînen taksîm caiz olur, (Kâzîhân ve diğerleri)


Ortaklardan birine veya herhangi bir kimseye etini iste­diği gibi taksîm edebilirsin diye vekâlet verilirse tahmînen taksim caiz olur.


Taksîm etmeden hepsi birlikte etini pişirip yeseler, caizdir.


Bir kimse kendisi, ailesi ve büyük çocukları için kurban etmek niyetiyle bir sığır alsa etini taksîm eylemek şart olmaz.


ŞEYTANDAN DAHA ŞERLİ


Allâme Fahreddîn Râzî şöyle diyor: İblis, Firavun'un ka­pısına geldi, kapıyj çaldı ve izin istedi. Firavun, 'Kim o?' dedi. Şeytan 'Ben İblisim. Ama sen ilah olsaydın, kapıda kimin olduğunu bilirdin.' dedi.


Bunun üzerine Firavun, dedi ki: 'Gir ey mel'ûn. Yeryü­zünde senden ve benden daha şerli bir kimseyi biliyor musun?' İblis, 'Evet, hased edici. Çünkü benim bir dostum vardı, davet ettiğim her şerre icabet ederdi. Ona benim üzerimde hakkın vardır, benden bir ihtiyacını iste.' dedim. 'Komşumun bir ineği var, onu öldür.' dedi. Dedim ki: 'Buna gücüm yetmez. İstersen onun yerine sana on tane inek vereyim.' 'Hayır,' dedi. 'Ben ancak onun ineğini öldürmeni istiyorum.' Anladım ki, hased eden benden de senden de daha şerlidir.'


 


FIKRA


 


Nasreddin Hoca bir cimri tanıdığının evine gittiğinde tanıdığı ona bayat ekmek ile bir tabak bal ikram etmiş. Nasreddin Hoca bayat ekmeği dişi kesmeyince sinirinden balı kaşıkla yemeye başlamış. Ev sahibinin gözü yerinden oynamış: “Aman efendim, bal ekmekle yenmez ise, insanın içini sıyırır!” demiş. Nasreddin Hoca hiç ses çıkarmadan balı bitirmiş ve: “Kimin içinin sıyrıldığını Allah biliyor!..” demiş.


GÜNÜN SÖZÜ


 


Bana bir harf öğretenin kölesi olurum.


Hz.Ali (r.a.)


YEMEK MENÜSÜ


·         Tarhana çorba


·         Fırın balık


·         Tulumba tatlısı


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek: YESÜGEY:   (Tür.)  Er.   -   Cengiz Han'ın babası, Kubilay Han'ın kardeşi olan Türk- Moğol hükümdarı.


Kız: YEŞİL: (Tür.) Ka. 1. San ile mavinin karışımından oluşan, çoğu bitki yapraklarında görülen renk. 2. Genç, taze. 3. Koyu al renkte at. 4. Yeşil başlı yaban ördeği.


MANİ


 


Eladır gözü o yarin


Gelecekmiş bana yarın


Diyecek kelamı varmış


Onu sevmek bile karim


KARİKATÜR


 


BİLMECE


Gözlemeyi en çok kim sever?


Cevabı Yarın.


Dünkü Cevap: Terzi





 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler