2 Kasım 2009 Pazartesi

3 Kasım 2009

























 











 












 



 



 












 

































Bugün 3 Kasım 2009 17 Zilkade 1429 T.Evvel: 21 Hızır:182 Hz. Ömer (r.a.)'ın Şehadeti (664) - Tanzimatın İlanı (1839)


HADİS-İ ŞERİF


 


Biriniz elinde bir fidan olduğu sırada kıyamet kopacak olsa, onu dikmeye gücü yeterse, diksin.


(Müsned).


 


KELİME-İ ŞEHÂDETİN BÜYÜKLÜĞÜ


Câbir bin Abdullah (r.a.) şöyle buyurmuştur: "Kıyamet gününde iyi amelleri kötü amellerinden fazla olan, hesapsız olarak cennete girecektir. İyi amelleri ve kötü amelleri eşit olan, kolay bir hesaba çekilir ve sonra cennete girer. Resûlullâh (s.a.v.)'in şefaati ise büyük günahı olup sahiplerine ağır gelenler için olacaktır."


Allâhü Teâlâ, Mûsâ (a.s.)'a şöyle buyurmuştur: "Karun senden yardım etmeni istediği zaman neden ona yardım etmedin? İzzet ve celâlime yemin ederim ki benden yardım isteseydi elbette ona yardım eder ve onu affederdim."


Sanâbicî (r.a.) anlatıyor: Ölüm döşeğinde iken Ubâde bin Sâmit (r.a.)'in yanına vardım. Ağlamaya başladım. 'Dur bakalım, neden ağlıyorsun' dedi. Allah'a yemin ederim ki Resûlullâh (s.a.v.)'den duyduğum bütün hadîs-i şerîfleri size bildirdim, yalnız biri hâriç. Bugün onu size anlatacağım. Şimdiye kadar onu kendimde muhafaza ediyordum. Resûlullâh (s.a.v.)'in şöyle buyurduğunu işittim: "Kim Allah'tan başka ilâh olmadığına ve Muhammed (s.a.v.)'in onun resûlu olduğuna şehâdet ederse, Allâhü Teâlâ cehennem ateşini ona haram kılar."


Bir hadîs-i şerîfte şöyle buyurulmuştur: "Allâhü Teâlâ kıyamet gününde ümmetimden bir adamı bütün mahlû-katın önüne çıkarır. Aleyhindeki doksan dokuz defteri ortaya koyar. Her defter, gözün görebildiği kadar uzundur. Sonra Allâhü Teâlâ, 'Bunlardan inkâr edeceğin bir şey var mı? Melekler sana zulmetmiş mi?' buyurur. 'Hayır, yâ Rabbi.' Allâhü Teâlâ, 'Bir mazeretin, itirazın var mı?' buyurur. 'Hayır yâ Rabbi.' deyince Allâhü Teâlâ 'Senin bizim katımızda iyi Lir amelin var. O sebeple bugün sana zulüm yok.' buyurur. Sonra üzerinde "Eşhedü en lâ ilahe illallah ve eşhedü enne Muham-meden abdühû ve resulünü" yazan bir kâğıt çıkarılır. Adam 'Yâ Rabbi, bu doksan dokuz defterin yanında bu kâğıdın ne kıymeti olur?' deyince 'Hayır. Bugün sana zulüm olunmayacaktır.' buyurulur. Sonra doksan dokuz defter terazinin bir kefesine, üzerinde kelime-i şehâdet yazan kâğıt diğer kefeye konur. Kelime-i şehâdetin yazılı olduğu kâğıt, doksan dokuz deftere ağır gelir. Çünkü hiçbir şey Allah'ın isminden ağır gelemez."


FIKRA


 


Nasrettin Hoca bir gün çarşıya giderken çocukları görmüş. Çocuklara: "Ben çarşıya gidiyorum; bir şey ister misiniz?" diye sormuş. Kimi şeker, kimi leblebi istemiş. Çocuklardan biri Nasrettin Hoca'ya para verip düdük istemiş. Çarşı dönüşünde Hoca, kendisine para veren çocuğa düdüğünü uzatmış. Diğer çocuklar siparişlerinin ne olduğunu sorunca, Hoca; "Eeee çocuklar... Parayı veren düdüğü çalar!.." demiş. (Merve Soylu)


GÜNÜN SÖZÜ


 


Bilgiyle dirilenler ölmez.


Hz. Ali (r.a.)


YEMEK MENÜSÜ


·         ŞEHRİYE ÇORBA


·         ETLİ DOLMA


·         MAKARNA


·         YOĞURT


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek: SÜLEYMAN : Saflık, temizlik


Kız: BALA: Yavru çocuk


MANİ


 


Çadıra serdim keçe


Koyunu sürdüm gece


O günlerde gelir mi


Elin elime geçe


KARİKATÜR


 


BİLMECE


Az gitti, uz gitti,
Dere tepe düz gitti,
Altı ay bir güz gitti;
Uyanınca hep bitti.


Cevabı Yarın.


Dünkü Cevap: (portakal)


 




 




 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler