3 Kasım 2009 Salı

4 Kasım 2009



































 

































Bugün 4 Kasım 2009 18 Zilkade 1429 T.Evvel: 22 Hızır:183 UNESCO'nun Kuruluşu (1946)


HADİS-İ ŞERİF


 


En üstün sadaka, aç bir canlıyı doyurmaktır.(Beyhaki).En üstün sadaka, iki kişinin arasını düzeltmektir.(Beyhaki). En üstün sadaka, dili (yalan, gıybet, iftiradan) korumaktır.(Deylemi).En üstün sadaka, fakire gizlice verilen sadakadır. (Taberani).


 


MEZHEBLER


Ashâb-ı Kiram (aleyhimürrıdvân) zamanında mezhebler ortaya çıkmadı. Çünkü Resûlullâh (s.a.v.) zamanında vahiy gelirdi. Ashâb-ı Kiram bizzat Resûlullâh'tan (s.a.v.) âyet-i kerîme ve hadîs-i şerîfler dinleyip, ilim öğrenirlerdi. Resûlullâh'tan (s.a.v.) sonra Ashâb-ı Kiram (aleyhimürrıdvân) İslâmiyet'in yayılması için çok memleketler fethedip, İslâm ülkesini genişlettiler. Kur'ân-ı Kerîm'den ve hadîs-i şeriflerden hükümler çıkarıp kitablara yazmaya elleri değmedi. Onların kitaplar yazmaya ihtiyaçları yok idi. İhtiyaç olduğunda Allah'ın kitabında ve Resûlullâh'ın sünnetinde hükümleri bulamazlarsa kendi içtihâdları ile amel ederlerdi.


Ashâb-ı Kiram âhirete gittikten sonra, tabiîn ve onlardan sonraki müslümanlar arasında hâdiseler çoğaldı, cahillik yaygın hâle geldi, nice bid'at ve dalâletler türedi. Bunun için o zamanın âlimlerinin çalışıp ictihâd etmeleri, Kur'ân-ı Kerîm'den ve hadîs-i şeriflerden hükümler çıkarıp kitap yazmaları ve insanlara öğretmeleri lâzım ve vâcib oldu. Her âlim anladığını halka beyân edip âlimler yetiştirdi, kitaplar yazdı. Her mes'eleyi delili ile, her suâli cevâbı ile ve her müşkili fetvası ile bildirdiler. Böylece mezhebler meydâna geldi. İmamların her birine bir taife tâbi oldu. Kimi İmâm Ebû Hanî-fe'ye, kimi İmam Şafiî'ye, kimi İmam Mâlik'e, kimi İmam Ahmed'e, kimi Süfyân-ı Sevrî'ye, kimi Dâvûd-ı Zâhirî'ye ve diğerlerine (rahi-mehürnullah) uydular. Fakat zamanımızda dört mezheb vardır. Diğerlerine uyan kalmamıştır. Bütün bu müctehldler, amelî hükümlerde bazı mes'elelerde ayrı iseler de, itikâdda birdirler. Hepsi ehl-i sünnet ve cemâattir. İhtilâflarının sebebi, amelde dînin izni ile bazı hususlarda birbirinden farklı ictihâdlarıdır. Çünkü müctehidlerin kendi içtihadı ile amel etmeleri kendilerine vâcibdir. Birbirlerini taklîd edemezler. Bu muhalefetleri de Allâhü Teâlâ'nın izni ile olmuştur. Dünyâda ve âhirette asla zarar vermez. Bu imamların hepsi hidâyet üzeredir. Bir kişi amelde ve muamelâtta onlardan hangisine uyarsa amelini, alışverişini, nikâhını ve diğer işlerini de bu imamlardan birine uyarak yaparsa doğrudur, sevaba kavuşup cennete girer. Tabî olduğu imâm içtihadında yanıldıysa zarar vermez, sevaba mâni' olmaz. Amelde ictihad hatâsı affedilir. İtikâdda içtihat hatâsı ya küfür, ya çirkin bid'at ye dalâlettir, affolunmaz. İtikâdda hatâ eden, ehl-i sünnet mezhebinden çıkar. (Birgivî)


FIKRA


 


Bir gün Nasrettin Hoca ile karısı yatmışlar. Tam o sırada kapıyı açık bulan hırsız içeri girmiş ve koltuğu kucaklayıp götürmüş. Hoca'nın karısı hırsızı farkedip "Beyyyy..." diye bağırmış; "Koltuğumuzu çalıyorlar!.." Hoca; "Boş ver yenisi alırız!.." Hırsız yeniden girip bu kez kadını kucaklamış... Kadın bağırmış: Beyyyyyyyyyy... Bu sefer beni kaçırıyorlar!.." Hoca; "Boş ver yenisi alırız!.."


GÜNÜN SÖZÜ


 


Bilgiyi elde ettikten sonra halka söylemeyen, belletmeyen kişi,zengin olup da yoksul doyurmayan kimseye benzer.


Hz.Muhammet (S.A.V.)


YEMEK MENÜSÜ


·         DOMATES ÇORBA


·         HAMBUR. IZGARA


·         BULGUR PİLAV


·         KARPUZ


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek: SÜHEYL : Kutlu, uğurlu


Kız: BALCA: Bal gibi, bala benzer


MANİ


 


saçları kara ayvaz


salınmış pere ayaz


söyleyin çok demesin


ne bahar dinlerim ne yaz...


KARİKATÜR


 


BİLMECE


Kutuplara giden zenci ne olur?


Cevabı Yarın.


Dünkü Cevap: (rüya)


 



 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler