8 Kasım 2009 Pazar

7 Kasım 2009



































 
































Bugün 7 Kasım 2009 21 Zilkade 1429 T.Evvel: 25 Hızır:186 Hızır Günlerinin Sonu


HADİS-İ ŞERİF


 


Sizden biriniz bir topluluğa vardığında selam versin. Ayrılırken de selam versin. Bu ikinci selam da, birincisi kadar önemlidir. (Ebu Davud, Tirmizi).


 


ŞEYH EBÛ ALİ FARMEDÎ (K.S.)


Silsile-i Sâdât'ın yedinci halkası olan Ebû Ali Farmedî (k.s.) Tûs şehrinin kasabalarından Farmez'dendir. Asıl adı FazI bin Muhammed'dir. O, yaşadığı zamanda şeyhlerin şeyhi idi. 407/1016 yılında doğdu.


Gençlik yıllarında, Nişâbur'a gelen Ebû Saîd Ebu'l-Hayr'ın ilim halkasına katıldı. C)nun zikir ve ders halkasından hiç ayrılmadı. Ebû Saîd'in Nişâbur'dan ayrılmasından sonra Ebu'l-Kasım el-Kuşeyrî'nin derslerine katıldı.


Bir gün Kuşeyrî hamama girmişti. Ebû Ali Farmedî, üstazı istemeden onun ihtiyaç duyduğu bir kova sıcak suyu hamamın kapısına bıraktı. İmam hamamdan çıkıp namaz kıldıktan sonra, 'suyu kim getirdi?' diye sordu. Ebû Ali Farmedî, acaba edebe aykırı bir şey mi yaptım düşüncesiyle sükût etti. Şeyhi üç defa sorunca, 'ben getirdim, efendim' diye cevap verdi. Şeyhi "Ey Ebû Ali, sen Ebû'l-Kâsım'm yetmiş senede elde edemediğini bir kova su ile buldun." buyurdu.


Bir müddet daha hizmetinde kaldıktan sonra Tûs şehrine gidip Ebu'l-Kâsım Gürgânî'ye intisâb etti. Daha sonra da Ebu'l-Hasan Harakânîye intisâb ederek Nakşiben-diyyenin Sıddîkiyye koluna dâhil oldu.


Selçuklu veziri Nizamülmülk, huzuruna Kuşeyrî ve Cü-veynî gibi âlimler ve şeyhler geldikleri zaman hürmetle ayağa kalkar, onlara yer gösterirdi. Fakat Ebû Ali Farmedî (k.s.) geldiği zaman hürmetle ayağa kalkıp karşıladığı gibi onu kendi makamına oturtur, kendisi de önünde otururdu. 'Neden böyle yapıyorsun?' diye sorulunca şöyle cevap verdi: 'Bu ikisi ve bunlar gibi olan âlimler huzuruma gelince bana, sen şöyle iyisin böyle iyisin diyerek bende olmayan şeylerle beni övüyorlar. Onların bu sözleri nefsimin hoşuna gidiyor. Fakat Farmedî ise, bana nefsimin ayıplarını söylüyor, böylece nefsim kırılıyor, yaptığım birçok hatâdan vazgeçiyorum.'


Ebû Ali Farmedî Hazretleri, İmâm-ı Gazalinin hem fıkıhta hem de tasavvufta üstâzıydı. İrşâd emânetini, Yûsuf Hemedânî'ye (k.s.) teslim etti ve 477/1084 yılının Rebîulevvel ayında âhirete irtihâl buyurdular. Kuddise sirruh.


FIKRA


 


Temel uçaktan düşmüş ve bir ağacın dallarına takılmış. Nasreddin Hoca da ağacın altında namaz kılıyomuş. Hoca demiş duaya başlamış:


- Allahım lütfen bana bir ev ver!..


Muzip Temel sesini değiştirerek aşağıya seslenmiş:


- Vermem!..


- Aman vermessen verme!.. Ben de zaten namazı abdes almadan kılıyordum!.. (Doğukan Duran)


GÜNÜN SÖZÜ


 


 


Bilginin olduğu yerde bilenler, aklın olduğu yerde düşünenler vardır.


Yusuf Has Hacip


YEMEK MENÜSÜ


·         Piliç gril


·         Bulgur pilavı


·         Cacık


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek: SOYSAL : Uygar


Kız: BALKIZ: Bal kadar tatlı kız


MANİ


 


Necla ister bir mani


Gelir arkasından on mani


Benden bu kadar olsun


Size iyi geceler olsun


KARİKATÜR


 


BİLMECE


Üstü çayır, biçilir,
Altı çeşme, içilir.


Cevabı Yarın.


Dünkü Cevap: gökyüzü



 


 


        











    


 


  



 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler