15 Aralık 2009 Salı

16 Aralık 2009



















































Bugün 16 Aralık 2009 1 Muharrem 1429 K.Evvel: 3 Kasım:39 Musul'un Irak'a Verilmesi (1925)


HADİS-İ ŞERİF


 


İslam temizdir. Öyle ise temizleniniz.Çünkü cennete temiz olandan başkası giremez. (Taberani).


 


MUHARREM AYI


 


 Muharrem ayı, hicrî senenin birinci ayıdır. Bu ayın ilk gecesi, (bu akşam) akşam ile yatsı arasında Allâhü Teâlâ'nın rızâsı için iki rek'at namaz kılınır. Namaza şöyle niyet edilir: Yâ Rabbî, bizi yetiştirmiş olduğun bu seneyi hakkımızda mübarek kılman; afv-ı ilâhine, feyz-i ilâhine mazhar kılman; dünyevî ve uhrevî saadetlere nail eylemen için." Allâhü Ekber.
Her iki rek'atte 7 Fâtiha-i Şerîfe, 7 Âyetü'l-Kürsî, 7 İhlâs-ı Şerif okunur. Namazdan sonra:
11 defa: "Lâ ilahe illallâhü vahdehû lâ şerîke leh. Lehü'l-mülkü ve lehü'l-hamdü yuhyî ve yümît. Ve hüve hayyün lâ yemût. Biyedihi'l-hayr. Ve hüve alâ külli şey'in kadîr."
11 İstiğfâr-ı Şerîf,
11 Salavât-ı Şerîfe okunup duâ yapılır.
Duada, geçmiş senenin günâhlarının affı ve yeni se­neye günahsız girmek için iltica edilir.
Muharremin birinci gecesi ayrıca şu şekilde niyet ederek bir Tesbîh Namazı kılınır:
"Yâ Rabbi, bu yeni senede beni mağfiret-i ilâhî-yene, rızâ-yı ilâhîne ve hidâyet-i ilâhîne mazhar eyle. Yeni açılan amel defterimi rızâ-yı ilâhîne muvafık amel ile doldurmayı bana nasip eyle. Beni gadab-ı ilâhîne dûçâr edecek amellerden muhafaza buyur."
Teşbih namazında şunlar okunur:
rek'atte: 1 Fâtiha-i Şerîfe, 1 Âyetü'l-Kürsî,
rek'atte: 1  Fâtiha-i Şerîfe, 1 Âmene'r-Rasûlü...
(Sûre-i Âl-i İmrân'ın ilk 2 âyeti de ilâve edilerek)
rek'atte: 1 Fâtiha-i Şerîfe, 1 Hüvellâhüllezî...
4.  rek'atte: 1 Fâtiha-i Şerîfe, 1 İhlâs-ı Şerîf.
Namazdan sonra istiğfar edilir, salavât-ı şerîfe getirilir ve arkasından duâ yapılır. (Duâ ve İbâdetler, Fazilet Neşriyat)


FIKRA


 


Nasreddin Hoca hayvanlarina agir yükler yükleyip onlara eziyet eden köylülerine iyi bir ders vermek istemis Bir gün esegine binerek köy meydaninda dolasmaya baslamis Isin garibi dolu bir çuvali da sirtina vurmus, öyle geziyor Sasirip sormuslar :


 


- Yahu Hoca Efendi, hem esegin üzerindesin, hem çuvali sirtinda tasiyorsun Nasil bir is bu ?


 


Hoca cevabi yetistirmis hemen :


 


- Zavalli hayvan, demis Zaten gece gündüz demeden hizmet ediyor bana Sirtina bindiriyor, yüklerimi tasiyor, degirmeni çeviriyor Bu kadar hizmetlerinden sonra dolu çuvali da ona yüklemek istemedim Bu yüzden ben vurdum sirtima


GÜNÜN SÖZÜ


 


Tanrım, beni dostlarıma karşı koru, kendimi düşmanlarıma karşı korurum.


Voltaire


YEMEK MENÜSÜ


· Ezogelin çorbası


· izmir köfte


· salata


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek: YÜCEALP: (Tür.) Er. - Büyük, ulu yiğit.


Kız: YÜCELAY: (Tür.) - (bkz. Yücel). -Erkek ve kadın adı olarak kullanılır.


MANİ


 


Senin yeren


Gül sevdim senin yeren


Sen ölme canan yazık


Ben ölem senin yeren


KARİKATÜR


 


BİLMECE


Hangi yazı silinmez?


Cevabı Yarın.


Dünkü Cevap: Dil





 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler