12 Ocak 2010 Salı

13 Ocak 2010






































Bugün 13 Ocak 2010 28 Muharrem 1431 K.Evvel: 31 Kasım 67 İstanbul Üniversitesi'nin Açılışı (1863)-Medine Müdafii Fahrettin Paşa'nın teslim olması (1863)


HADİS-İ ŞERİF


 


Din kardeşi kendisine özür dilemek üzere gelen kişi; özür dileyen bunda ister samimi olsun, isterse olmasın; o özrü kabul etsin. Böyle yapmazsa, Kevser Havuzunun başında yanıma gelemez. (Hakim).


 


CEHENNEM ATEŞİ KİME HARAMDIR?


Ebû Reyhâne'den (r.a.) rivayet edilmiştir: Bir gazvede Resûlullâh (s.a.v.) ile beraberdim. Bir gece bir tepeye sığındık. Çok şiddetli soğuk vardı. Öyle ki herkes bir çukur kazıyor ve kalkanları ile soğuktan korunmaya çalışıyordu. Resûlullâh (s.a.v.) onların bu hâlini görünce:


"Kim bu gece bize bekçilik yaparsa onun için dua edeceğim." buyurdu. Bir kişi kalkarak "Ben, yâ Resûlallah!" dedi. Resûlullâh (s.a.v.) "Sen kimsin?" buyurdu. Adam, "Ensârdan falanın oğlu falanım" dedi. Resûlullâh (s.a.v.) yaklaşmasını istedi. Sonra elbisesinden tutarak duâ etmeğe başladı. Resûlullâh'ın ona duâ ettiğini işitince bende ayağa kalktım ve "Ben de nöbet tutmak istiyorum" dedim. Resûlullâh (s.a.v.) diğerine sorduğu sualleri bana da sordu ve bana "Yaklaş." buyurdu. Sonra benim için daha öncekinden farklı bir duâ etti. Daha sonra şöyle buyurdu:


"Allah yolunda uykusuz kalan ve Allah korkusun-dan ağlayan bir göze Cehennem ateşi haramdır." Resûlullâh (s.a.v.) üç ayrı şey söyledi ancak ben üçün-cüsünü unuttum.


Bundan sonra Ebû Şurayh (r.a.) -üçüncüsü hakkında-şöyle demiştir "Allah'ın haram kıldığı şeylere bakmayan göze de cehennem ateşi haramdır."


 


KOMŞU ÜÇ KISIMDIR


Peygamber Efendimiz bir hadîs-i şerifinde şöyle bu-yurmuştur: Komşu üç kısımdır. Biri, kendisi için bir hak olan komşudur. Bu, hakkı en az olan komşudur. Biri, kendisi için iki hak olan komşudur. Biri de, kendisi için üç hak olan komşudur.


Bir hakkı olan komşu, akraba olmayan gayri müslim komşudur. Onun sâdece komşuluk hakkı vardır.


İki hakkı olan komşu, müslüman olan komşudur. Onun müslürnanlık ve komşuluk hakkı vardır.


Üç hakkı olan komşu, müslüman ve akrabalık bağı olan komşudur. Bunun da müslümanlık, komşuluk ve


 


FIKRA


 


Temel evinin bulunduğu bloğun etrafında arabasıyla 289’uncu turunu atmaktaymış. Cemal sormuş,


- N’oldi?


- Sinyalim takıldu!..


GÜNÜN SÖZÜ


Haksızlığa sapıp bütün insanların senin peşinden gelmeleri yerine duru ve geri kalan her şey onun çevresinde döner. ( Confucius)


 


YEMEK MENÜSÜ


·   Bal


·   Peynir,Zeytin,Salatalık


·   Süt


·   Yayla Çorba


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek: YEHUD: (Ar.) Er. - Yahudi, Hz. Ya'kub'un oğlu Yahuda soyundan gelenler, İsrailoğulları.


Kız: TÜLÜN: (Tür.) Ka. - Ay ağıl, hale.


MANİ


 


Karşıdan ünlüyorlar
Badılcan belliyorlar
Bu köy nasıl köyümüş
Varmadan övüyorlar


KARİKATÜR


 


BİLMECE


Hangi kazanın kaymakamı yoktur?


Cevabı Yarın.      


Dünkü Cevap:Nöbetçi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler