18 Ocak 2010 Pazartesi

19 Ocak 2010

 




































Bugün 19 Ocak 2010 4 Safer 1431 K.Sani: 6 Kasım 73 Çırağan Sarayı yandı (1910)-SSCB askerlerinin Bakü'yü işgali (1990)


HADİS-İ ŞERİF


 


Cehennem ateşinin sıcaklığı (adam öldürenler için) yetmiş cüz’dür. Altmış dokuzu, öldürmeyi emredenin, bir cüz’ü de katilin (tetikçinin) dir.  (Taberani).


 


KASIM BİN MUHAMMED (R. A.)


Hz Ebû Bekir ve Selmân-ı Fârisî'den (r.anhümâ) son­ra Silsile-i Sâdâtın üçüncü halkası olan Kasım bin Mu-hammed (r.a.), Hz. Ebû Bekr'in torunudur.


Babası Muhammed bin Ebûbekir Mısır vâlîsi iken şehit edilince küçük yaşta yetim kaldı. Halası ve mü'minlerin annesi Hz. Aişe validemizin yanında buyu-dü. Ondan fıkıh öğrendi ve hadîs-i şerîf rivayet etti.


Tabiînin büyüklerinden ve Medîne'deki yedi fukahâdan biridir Hadîs ilminde güvenilir bir râvî, alım, fakın ve takva sahibi idi. İki yüz hadîs-i şerîf rivayet etmiştir. Hz_ Âişe İbn-i Mes'ûd, İbn-i Abbâs, Ebû Hüreyre Zeyneb bint-i Cahş gibi sahabeden (r.anhum) hadîs-ı şerif rivayet etmiş, tabiîn de kendisinden hadis rivayet etmiştir.


Kasım bin Muhammed (r.a.), gün başlarken mescide gelir, iki rekât namaz kılar ve insanların arasında otu­rurdu. Onlar da kendisine sorular sorarlardı. Ancak açık olan meselelere cevap verirdi. Kasım bin Muhammed (r.a.) buyurdular ki:


"İnsanlar bana fetva sorarlar, ben bu hususu bilmi­yorum, anlamıyorum, derdim. Israrla sorduklarında val­lahi sizin sorduklarınızın hepsini bilmiyorum. Şayet bil­se idim, söylerdim. Zâten bildiğim şeyi gizleyip söyle­ memem helâl olmaz, derdim.


Kişinin, Allah'ın farz kıldıklarını öğrendikten sonra câhil olarak yaşaması, bilmediği hususlarda fetva vermesinden daha hayırlıdır."


"Kişinin günâhını hafife alması en büyük günah­lardandır."


Hac veya umre için giderken, hicrî 106 yılında Mekke ile Medîne arasında Kudeyd'de vefat etti. Radıyallahu anhü.


Hz. Kâsım'dan sonra Silsile-i Sâdâtın dördüncü hal­kası Ca'fer-i Sâdık Hazretleridir.


 


FIKRA


 


Temel'e piyangodan araba çıkmış. Ama arabanın rengi beyazmış. Temel “Kırmızı isterim!” diye tutturmuş. Maalesef ki kırmızı rengi yokmuş arabanın. Temel çok sinirlenmiş ve, “Verin piyango bileti paramı geri!..” demiş.


GÜNÜN SÖZÜ


 


Başkalarını hep bağışla, kendini hiç bağışlama. Syrus


YEMEK MENÜSÜ


·   Poğaça, Peynir, Domates


·   Süt


·   Ezogelin Çorba


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek: YENGİ: (Tür.) Er. - Zafer, utku, yenme, alt etme.


Kız: TUTİ: (Fars.) Ka. l. Papağan türünden bir kuş. 2. Konuşmayı seven, konuşkan.


MANİ


 


Irmak gumsuz galır mı?
Dibi susuz galır mı?
Senin gibi güzelin
Goynu yarsız galır mı?


KARİKATÜR


 


BİLMECE


Denizler niçin tuzludur?


Cevabı Yarın.      


Dünkü Cevap:Oruç


 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler