24 Ocak 2010 Pazar

25 Ocak 2010






































Bugün 25 Ocak 2010 10 Safer 1431 K.Sani: 12 Kasım 79 Sırpsındığı zaferi (1364)-Şiddetli soğuklar-Dünya Cüzzam Günü-Cüzzam Haftası (25-31 Ocak)


HADİS-İ ŞERİF


 


Şüphesiz ben sizin, günah işlemenizden korkmuyorum. Dikkat edin! Şükredilmeyen nimetler, öldürücü ve yok edicidir.  (İbn-i Asakir).


 


"ŞÜPHESİZ İYİLİKLER KÖTÜLÜKLERİ GİDERİR"


Ebû Osman (r.a.) şöyle rivayet etti: Selmân-ı Fârisî (r.a.) ile bir ağacın altında oturuyorduk. Selmân-ı Fârisî (r.a.) ağacın kuru dallarından birini tuttu ve yaprakları dökülene kadar salladı. Sonra 'Ey Ebû Osman! Bunu niçin yaptığımı sormayacak mısın?' dedi. Bunun üzeri­ne 'Bunu niçin yaptın?' dedim. Şöyle anlattı:


"Bir ağacın altında Resûlullâh (s.a.v.) ile beraber otu­rurken o böyle yapmıştı. Ağacın kuru dallarından birini tutup yaprakları dökülünceye kadar salladıktan sonra, 'Ey Selmân! Bunu niçin yaptığımı bana sormayacak mı­sın?' buyurdular. O zaman ben de 'Ey Allah'ın Resulü! Bunu niçin yaptınız?' diye sordum. Şöyle buyurdular:


"Bir müslüman güzelce abdest alıp sonra da beş vakit namazını kılarsa onun günahları işte şu ağacın yapraklarının döküldüğü gibi dökülür."


Arkasından da "Ve namazı gündüzün iki tarafında ve geceden ve gündüze yakın saatlerde dosdoğru kıl. Şüp­he yok ki iyilikler, kötülükleri giderir. Bu, güzelce düşü­nenler için iyi bir öğüttür." mealindeki (Hûd Sûresi'nin 114.) âyetini okudular."


İHMÂL ETMEYİNİZ!


Emniyet kemerinizi takınız.


Hız kaidelerine uyunuz.


Öndeki vâsıtayı yakından takip etmeyiniz.


Öndeki vâsıtayı geçerken trafik kaidelerine uyunuz.


Kavşaklara, virajlara yaklaşırken yavaşlayınız.


Daîmâ geniş açıdan ve ileri bakınız.


Gözlerinizi hareket ettiriniz.


Yolunuzu önceden planlayınız.


Diğer araçlara ve yayalara anlayışlı davranınız.


Yayaların da hakları vardır.


Çocuklara dikkat ediniz.


Otomobilinizin bakımını ihmâl etmeyiniz.


 


FIKRA


 


Adamın biri sinemaya gider. Tam film başlarken önüne saçını kazıtmış biri oturur ve projektörün ışığı parlayan kafadan yansır. Arkasındaki adam bir türlü filmi izleyemez; içinden “Şunun ensesine bi tane yapıştırayım...” der. Sonra “Oğlum adam iri yarı. Ellese bile beni parçalar!” deyip vazgeçerken yanına Temel oturur. Adam Temel’e dönüp “Şu kafasını kazıtmış adamın ensesine bi tane vur, sana 5 milyon vereceğim!” der. Temel adamın ensesine bi tane yapıştırır ve devam eder “Ulan Hasan sen burada mıydın?” Adam dönüp “Ne Hasanı kardeşim?” der. Temel “Pardon, karıştırdım.” der ve adam önüne dönünce 5 milyonunu alır. Adam Temel’e “Kardeş bi tane daha yapıştır, sana 10 milyon vereceğim...” der. Temel adamın ensesine bi tane daha vurur ve “Hasan sensin be, yeme beni!..” Adam dönüp “Hasan değilim kardeşim be!“ deyip ön koltuklardan birine oturur. Temel’in yanındaki adam artık filmi bırakıp kafasını kazıtan adamı aramaya başlar. Bulur bulmaz hemen Temel’e dönüp “Bak kardeşim, işte oraya oturmuş. Git ensesine bi tane daha vur, sana cebimdeki tüm parayı vereceğim...” der. Temel hemen kafasını kazıtmış adamın arkasına geçip ensesine bi tane yapıştırır “Ulan Hasan burda mıydın? Ben de yarım saattir arkada bir adamı sen sanıp ensesine vuruyorum!..”


GÜNÜN SÖZÜ


 


Ayakta ölmek, diz üstü yaşamaktan daha iyidir. G.Washington


YEMEK MENÜSÜ


·   Açma,Beyaz Peynir,Domates


·   Kuşburnu Çayı   


·   Tarhana Çorba


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek: YILDIRAN: (Tür.) Er. - Parlayan, ışıldayan, ışık saçan.


Kız: TUHFE: (Ar.) - Armağan, hediye. Hoşa giden, güzel şey. - Erkek ve kadın adı olarak kullanılır.


MANİ


 


Ayakkabı aldırdım
Bir sele topukları
Beni baştan çıkaran
Taşköprü kopukları


KARİKATÜR


 


BİLMECE


Erkekler niçin kravat takar?


Cevabı Yarın.      


Dünkü Cevap:Tahtalıköye

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler