9 Mart 2010 Salı

10 Mart 2010






































Bugün 10 Mart 2010   24 R.Evvel 1431 Şubat: 25 Kasım 123 Filistin'de Müslüman Kanliamı (1991)-Telefonun icadı (1876)-Ardeşen ve Pazar'ın kurtuluşu (1918)


HADİS-İ ŞERİF


 


Ashaptan Muğire anlatıyor: Bir gün sarımsak yedim, Allah Resulünün namaz kıldığı yere geldim; baktım ki bir rek’at kılmışlar. Mescide girdiğimde (bendeki) sarımsak kokusu (etraftan) hissedildi, namazını tamamlayınca, Allah Resulu şöyle buyurdu: Kim bu bitkiden yerse, kokusu kendinden iyice gitmedikçe bize yaklaşmasın. Namazı kılıp Resulullah’ın yanına geldim. Bana elini ver! dedim. Elini alıp gömleğimin yeninden sokarak ta göğsüme kadar götürdüm. Göğsümdeki çarpıntıyı görünce, Allah Resulü şöyle buyurdu: Sen sarımsak yemekte haklısın, çünkü özrün var. (Ebu Davud)


 


İMAM CAFER-İ SÂDIK'DAN (R.A.)


İmam Câfer-i Sâdık Hazretleri Silsile-i aliyye-i Nakşi-bendiyye'nin dördüncü halkasıdır. Hicri 83 (m.702)'de Medine'de doğmuş, 148 (m.765)'de Mekke'de vefat et­miştir. Hikmetli sözlerinden:


Takvadan daha hayırlı azık, susmaktan daha güzel şey, cehaletten daha zararlı düşman, yalandan daha büyük bir hastalık yoktur.


Hoşuna giden bir şeye kavuşursan Allâhü Teâlâ'ya hamdi çoğalt, hoşuna gitmeyen bir şey olursa "Lâ havle velâ kuvvete illâ billâhi'l-aliyyi'l-azîm"i çok oku, rızkın daralırsa istiğfarı çoğalt.


Hz. Allah, dünyâya şöyle vahyetti; 'Ey dünyâ! Bana hizmet edene hizmetçi ol. Sana hizmet edene de me­şakkat ver.'


Namaz, her takvâlı müslümanın Rabbine yaklaş­masıdır.


Hac her zayıfın cihâdıdır.


Bedenin zekâtı oruçtur.


Amelsiz duâ eden, kirişsiz ok atan gibidir.


Rızkınızı sadaka vermekle bollaştırın, mallarınızı zekât ile koruyun.


İktisât eden muhtaç düşmez.


Tedbir, geçimin yarısıdır.


Dostluk, aklın yarısıdır.


 


  Ana ve babasını hüzünlendiren onlara isyan etmiş olur.


  Musîbete uğrayınca (sabretmeyip) dizine vuran ec­rini kaybetmiş olur.


  Hz. Allah sabrı musîbetin miktarına göre, rızkı meûnet, (zahmet)in miktarına göre indirir.


  Kim geçiminde iktisât ederse Allah onu rızıklandırır.
Her kim israf ederse Allah onu mahrum bırakır.


  Din kardeşlerinizje sofraya oturduğunuzda otur­mayı uzatın. Zira o, ömrünüzden sayılmaz.


  Yemeği din kardeşine ikram etmekte büyük fazîlet vardır.


 


FIKRA


 


Hoca akşamleyin eve doğru yürürken, baklava seven bir köylüyle karşılaşır


-Hocam, biraz önce bir adam büyük bir tepsi baklava ***ürüyordu


-Bana ne!


-Fakat adam tepsiyi sizin eve ***ürüyordu


-O zaman sana ne!


GÜNÜN SÖZÜ


 


Dostlarınıza bir gün düşmanınız olabileceklermiş gibi, düşmanlarınıza ise bir gün dostunuz olabileceklermiş gibi davranın. Bernard Shaw


YEMEK MENÜSÜ


·   Kuru fasulye


·   Pilav


·   etli yaprak sarma


·   yoğurt tatlı


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek: ULUER: (Tür.) Er. - Saygın, uğurlu, yüce kimse.


Kız: TEKRİME: (Ar.) Ka. - Ululama, saygı gösterme.


MANİ


 


Karpuz kestim yiyen yok
Ağızım yandı diyen yok
Sevdiğime kavuştum
Gözün aydın diyen yok


KARİKATÜR


 


BİLMECE


Türkiye’de acil hastalara ameliyattan önce ne verilir?


Cevabı Yarın.      


Dünkü Cevap: Mehter takımı ile bando takımı arasında


 



 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler