14 Mart 2010 Pazar

13 Mart 2010






































Bugün 13 Mart 2010   27 R.Evvel 1431 Şubat: 28 Kasım 126 Bedir Gazvesi (624) - Selanik'in Fethi (1430)-Rumi Takvim kullanılmaya başladı (1840)-Pasinler'in kurtuluşu (1918)


HADİS-İ ŞERİF


 


Biri sana dil uzatır ve sende olmayan bir kusurla seni ayıplarsa, sen sakın onu onda olan kusurla dahi ayıplama. Onu, günahı kendisine, sevabı sana ait olduğu halde terket. Kimseye de asla sövme. (Müslim).


 


HZ. UMEYR'İN ŞEHÂDETİ (R.A.)


Sa'd bin Ebî Vakkâs (r.a.) anlatıyor:


Resûlullâh (s.a.v.) Bedir Harbi için orduyu henüz tef­tiş etmeden evvel kardeşim Umeyr'i gördüm, Resûlul-lâh'a görünmemeye çalışıyordu. Ben, 'Ne oldu, ne var?' diye sordum. Umeyr: 'Resûlullâh'ın (s.a.v.) beni görme­sinden ve küçük olduğum için orduya almayıp geri çevirmesinden korkuyorum. Fakat ben harbe katılmayı çok istiyorum. Allah'ın beni şehitlik nimetiyle rızıklandır-masını ümid ediyorum,' dedi.


Resûlullâh (s.a.v.) orduyu teftiş ederken Umeyr'i gördü ve yaşı küçük olduğu için orduya katılmasına izin verme­di ve 'Sen geri dön' buyurdu. Resûlullâh harbe kaîılma-sına izin vermeyince kardeşim Umeyr ağlamaya başladı. Bunun üzerine Resûlullâh (s.a.v.) ona izin verdi.


Küçük olduğu için kılıcını ben bağladım. Bu harbde istediği şehitlik nimetine kavuştu. O şehît olduğu zaman on altı yaşında idi. Radıyallahü anh.


MUTFAĞIMIZ:   SULTAN LOKUMU (8 Kişilik)


Malzemeler: 2 su bardağı un, 2 su bardağı şeker, 250 grtercihan tereyağı, 1 kg süt, 1 paket vanilya, içine konul­ma üzere yarım su bardağı dövülmüş ceviz, 1 tatlı kaşığı tarçın ve dışına serpmek için 75 gr toz Hindistan cevizi.


Yapılışı: Un ve yağ, tencerede helva gibi kavrulur, şeker ilave edilir. Azar azar ve karıştıra karıştıra süt ek­lenir. Koyulaşana kadar pişirmeye devam edilir. Hamur kıvamına gelene kadar pişirilir. İyice koyulaştıktan sonra vanilya eklenir, ocaktan alınır. Bir müddet soğuduktan sonra buzdolabında 4-5 saat bekletilir. Hamur halini al­mış karışımdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartılır. Avuç içinde açılıp, ortasına ceviz ve tarçınlı karışım ko­nulur. Kapatılıp yuvarlanır. Hindistan cevizine bulanır.


Servis edilene kadar buzdolabında bekletilmelidir.


 


FIKRA


 


Hoca’nın karnı pek açıkmış Sofradaki çorbaya kaşığını daldırıp hemen ağzına almış, yutmuş Fakat çorba çok sıcakmış Ağzı, boğazı müthiş bir surette yanan Hoca, hemen sokağa fırlamış, bağırıp kaçmaya başlamış


- 'Savulun dostlar, karnımda yangın var'


GÜNÜN SÖZÜ


 


Dinlemesini bilenler,ülkeleri fethetmesini bilenlerden daha büyüktürler. Franklin


YEMEK MENÜSÜ


·   Kıymalı kapuska


·   Mercimek çorbası


·   Yoğurtlu havuç


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek: ULUHAN: (Tür.) Er. - Büyük, saygın hükümdar.


Kız: TEKGÜL: (Tür.) Ka. - Gül ailesi içinde benzeri olmayan güzellikte. Yalnız gül.


MANİ


 


Elma attım denize
Geliyor yüze yüze
Sevdiğimin sözleri
Hediye kaldı bize


KARİKATÜR


 


BİLMECE


Akılsız başın cezasını kimler çeker?


Cevabı Yarın.      


Dünkü Cevap: Eğer adam daha önce milyarder ise milyoner olur




 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler