15 Mart 2010 Pazartesi

16 Mart 2010































Bugün 16 Mart 2010   30 R.Evvel 1431 Mart: 3 Kasım 129 İngilizler'in ve Fransızların İstanbul'u İşgali ve yağması (1920)-Türk-Rus Anlaşması (1921)-Horasan'ın kurtuluşu (1918)


HADİS-İ ŞERİF


 


Üzüntü ve kaygılarınızı sadakalar vererek gideriniz. Ta ki, Allah kötü durumunuzu düzeltsin, düşmanlarınıza karşı da size yardımcı olsun.  (Deylemi).


 


MUKADDESATA HÜRMET


İmâm-ı Rabbânî hazretlerinin talebelerinden biri anlatıyor:


Bir gün İmâm-ı Rabbânî Hazretlerinin (k.s.) yanında idim. Bir şey yazmakla meşguldüler. Aniden kalkıp ab-desthâneye gittiler. Fakat hemen geri çıktılar. Böyle sü­ratle girip hemen acele ile dışarı çıkmalarına hayret etmiştim. Acaba bunun sebebi nedir? dedim. Heladan çıkar çıkmaz, su ibriğini istediler ve sol ellerinin başpar­mağını yıkayıp ovaladılar. Sonra tekrar helaya girdiler. Bir müddet sonra çıkınca buyurdular:


"Acele ile helaya girdim. Gözüm tırnağımın üzerine takıldı. Üzerinde siyah bir nokta vardı. Bunu, kalem ya­zıyor mu, diye kontrol etmek için yapmıştım. Halbuki, o nokta Kur'ân-ı Kerîm'in harflerini yazarken kullanılır. Orada oturmağı doğru görmedim ve edebe uygun bul­madım. İdrar sıkıştırmasından dolayı sıkıntı çektimse de bu sıkıntı, bir edebi terk etmenin vereceği sıkıntının yanında çok az göründü. Dışarı çıkıp o noktayı yıkadım ve içeri girdim."


REBÎULÂHİR AYI İÇTİMAİ, RU'YET VE BAŞLANGICI


Hicrî-Kamerî 1431 yılı Rebîulâhir ayı ictimâ'ı dün (15 Mart Pazartesi) Türkiye saati ile 23.02'de idi.


Ru'yet ise bugün 16 Mart Salı günü Türkiye saati ile: 12.41'dedir.


Hilâl'in görüldüğü yerler: Sibirya'nın kuzey batı kesimi ile Azerbaycan, İran ve Rusya'nın Batı kesimi ile bütün Avrupa kıtası, Arap yarımadasının tamamı ile Afrika kıtasının orta ve kuzey kesimi ile Atlas okyanusunun Ku­zey ve orta kesimlerini, Güney Amerika kıtasının kuzeyi, Grönland'ın Güney kesimi ve Kuzey Amerika kıtası.


Hilal; Türkiye, Mısır, Fas, Cezayir, Tunus ve Arap yarımadasından da görülebilecektir.


Hilâlin görüldüğü günü takip eden 17 Mart Çarşamba günü de Rebîulâhir ayının (1)'idir.


 


FIKRA


 


Dursun tıp fakültesini bitirmiş... Bir hastanede işe başlamış. Ilk sabah vizitesinde hocası: “Şu hastanın nabzını bir say bakalım” demiş... Dursun, bir türlü bırakmıyor... “Ne oldu Dursun?” Dursun gözlerini kırpıştırmış: “Ya bu hasta iyi... Ya da benim saatim durmuş.”


GÜNÜN SÖZÜ


 


Deniz gibi mal kazan, fakat sen üzerinde gemi ol. Mevlana


YEMEK MENÜSÜ


·   Brokoli çorbası


·   Köfte


·   Makarna


·   Salata


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek: ULUMAN: (Tür.) Er. - Ulu, yüksek, saygın kimse.


Kız: TECER: (Tür.) 1. Becerikli. 2. İç Anadolu'da sıradağ. - Erkek ve kadın adı olarak kullanılır.


MANİ


 


Motor geliyor motor
Motorun bacası yok
Kalkmış beni istiyor
Cebinde parası yok


KARİKATÜR


 


BİLMECE


Banker ile tanker arasında ne benzerlik vardır?


Cevabı Yarın.      


Dünkü Cevap: İkisi de hemen suyunu çeker

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler