22 Mart 2010 Pazartesi

22 Mart 2010





























 



























Bugün 22 Mart 2010   6 R.Ahir 1431 Mart: 9 Kasım 135 Mart Dokuzu soğuğu ve fırtınası-Uluğ Bey'in doğumu (1394)-Feke'nin kurtuluşu (1920)-Dünya Su Günü


HADİS-İ ŞERİF


 


Cenneti özleyen hayırlara koşar. Cehennemden korkan, günahla gelen lezzetlerden kaçar. Ölümü bekleyen için, lezzetler önemsizdir. Dünyaya zühd ile soğuk bakana, dertler hafif gelir. (Beyhaki).


 


PEYGAMBERİMİZİN (S.A.V.) BAĞIŞLAMASI


Abdullah bin Ebî Bekir (r.anhümâ) buyurdu: "Bir adam bana şöyle anlattı; Huneyn Harbi günü ayağımda sert ve ağır bir nalin vardı. Onunla Resûlullâh'ın aya­ğına bastım. O elindeki bir sopa ile beni dürttü ve: "Bismillah, canımı acıttın" buyurdu.


Sonra bütün gece 'Resûlullâh'ı incittim' diye kendimi ayıplayarak sadece Hazret-i Allah'ın bileceği hâl üzere sabahladım. Sabah olduğu vakit bir adam fülân nerede­dir; diye beni arıyordu. Ben, bu muhakkak dünki şeyden dolayıdır, diyerek ve hakkımda Allah tarafından bir şey geldi korkusu içinde Resûlullâhın huzuruna vardım. Bana şöyle buyurdu: "Dün ayağıma basıp canımı acıt­mıştın, ben de sopa ile dürtmüş idim. Şimdi sen ona mukabil şu seksen koyunu al." buyurdu.


 


ULUĞ BEY


Timurlular Devleti'nin kurucusu olan Emir Timur'un torunu, Muînüddîn Şâhruh'un oğlu olup astronomi ve matematik gibi fen ilimlerindeki geniş malumatı ve kud­retiyle meşhurdur. 1393 (Hicrî 796)'da Sultâniye'de doğ­muştur. Babasının hayatında 1407 (Hicrî 810) tarihinde Semerkant valisi olmuş, 1447 (Hicrî 850) tarihinde de pederinin tahtına geçmiştir.


Uluğ Bey'i dünyâya tanıtan, astronomi alanında yap­tığı çalışmalar oldu. "Zîc-i Uluğ" ismiyle biljnen gayet makbul bir zîci (astronomi cetveli) vardır. Önceki zîc-lerin eksikliklerini tamamlayan bu eser yıldızların hare­ketini daha mükemmel bir şekilde gösteriyordu.


Uluğ Bey 1018 yıldızın yerlerini de en doğru biçimde tespit etmiştir. Onun yaptığı bütün hesaplar günümüzün astronomik hesaplarına çok yakındır. Uluğ Bey'in Zîci (astronomi cetveli) 1665 tarihinde İngiltere'nin Oxford şeh­rinde basılmış ve birçok Avrupa diline tercüme edilmiştir.


Uluğ Bey ömrünü ilim ve tenlere hizmetle geçirmiş, sarayına İslam âlimlerinden ve fen erbabından birçok zatı toplamış ve fen araştırmaları için Çin'e kadar bazı âlimler göndermiştir.


 


FIKRA


 


Cemal iki tane piyango bileti almış. Temel karşı çıkmış, “Manyak Cemal, niye içi tane altun? Puyük ikramiye pi tane!..”


GÜNÜN SÖZÜ


 


Cehalet her zaman kendisine hayran olmaya hazırdır. Santra Guitry


YEMEK MENÜSÜ


·   Mercimek çorba


·   K. Ispanak


·   Salçalı makarna


·   Yoğurt


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek: ULUSAN: (Tür.) Er. - Yüce şanlı kimse.


Kız: TAZE: (Fars.) Ka. - Körpe, genç.


MANİ


 


Duvağın telli gelin
Gümüşten elli gelin
Buğulu gözlerinden
Sevdiğin belli gelin.


KARİKATÜR


 


BİLMECE


Doktor ile avukat arasında ne fark var?


Cevabı Yarın.      


Dünkü Cevap: Bütün aylarda



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler