1 Mart 2010 Pazartesi

24 Şubat 2010









































































Bugün 24 Şubat 2010     10 R.Evvel 1431 Şubat: 11 Kasım 109 Trabzon'un Kurtuluşu (1918)-Yarın akşam mübarek Mevlid Kandili-İbn-i Batuta'nın vefatı (1369)-Cem Sultan'ın vefatı (1495)


HADİS-İ ŞERİF


 


Kim ki, can boğaza gelmeden (sekerata girmeden) önce Allah’a tövbe ederse, Allah bu pişmanlığı da kabul eder.  (Hakim).


 


MEVIZA: PEYGAMBERİMİZİN TEVAZUU


Resûlullah (s.a.v.) bir yolculukta idi. Ashabına bir ko­yunu kesip temizlemelerini emretti. Birisi: Yâ Resûlal-lâh! Boğazlamayı ben yaparım, dedi. Bir başkası: Yâ Resûlallâh! Yüzmeyi ben yaparım, dedi. Bir başkası da: Yâ Resûlallâh! Pişirmeyi de ben yaparım, dedi.


Peygamber Efendimiz (s.a.v.): "Odun toplamayı da ben yaparım," buyurdu. Ashâb-ı Kiram: Yâ Resûlallâh! İşi yapmak için biz yeterliyiz, dediler. Fahr-i Kâinat Efen­dimiz (s.a.v.): "Sizin yeterli olduğunuzu ben de biliyorum, fakat kendimi sizin üstünüzde tutmak bana hoş gelmez.


Çünkü Allah Sübhânehû ye Teâlâ Hazretleri kulunun arkadaşları arasında kendisini üstün tutmasını kerih (çirkin) görür." buyurdu.


VELÂDET (MEVLİD) KANDİLİ


  Yarın akşam, Peygamberimiz Hazret-i Muhammed


Mustafâ'nın (s.a.v.) âlemleri şereflendirdiği Velâdet Kandili'dir. Resûlullah Efendimiz (s.a.v.), Rebîulevvel ayının 12'nci gecesinde kâinatı teşrîf etmişlerdir. Bu îtibârla bu ayın 12'nci gecesi hicrî senenin ilk kandilidir. Yarın akşam, Peygamberimiz (s.a.v.)'in dünyâyı teşrif­lerinin kamerî 1483, şemsî yılla 1439. yılını idrâk ede­ceğiz. İki cihan güneşi Efendimiz bu ayın 12'nci Pazar­tesi gecesi kâinatı teşrif etmişlerdir.


Bu ay içerisinde mümkün olduğu kadar salât ü selâm getirmeli; Salat-ı Nariye, Salât-ı Münciye veya Salât-ı Fethiye okumaya çalışmalıdır. Bu gecenin manevî zenginliğinden istifâde etmek için bir tesbîh namazı kılmalı, bir de Hatm-i Enbiyâ yapmalıdır. Teşbih namazına şu şekilde niyet edilir: "Yâ Rabbî, niyet eyledim rızâ-yı şerîfin için tesbîh namazına. Yâ Rabbî, bu gece teşrifleriyle âlemleri nura gark ettiğin Habîbin, başımızın tacı Resûl-i Zî-şân Efendimiz'in hürmetine ve bu gecedeki esrarın hürmetine ben âciz kulunu da afv-ı ilâhîne, feyz-i ilâ­hîne mazhar eyle." Allâhü Ekber, diyerek namaza baş­lanır. (Duâ ve İbâdetler, Fazilet Neşriyat)


 


FIKRA


 


Hoca, namaz kıldırıp vaaz vermek ve biraz para elde etmek için üç günlük uzaklıktaki bir köye gitmiş, bir ağanın evine konuk olmuş Ağa, Hoca’ya bir şey okutmuş, sonra aynı şeyi kendisi okumuş Hoca’ya bir satır yazı yazdırmış, altına aynı yazıyı kendi de yazmış Sonra demiş ki:


 


- “Gördün ya, sen okudun, ben de okudum Sen yazdın, ben de yazdım Sana ne hacet, aramızda ne fark var?” Hoca:


 


- “Dur demiş, aramızda büyük bir fark var”: Ben üç günlük yolu, yarı aç ve yaya geldim, sense burada rahat huzur içinde yan gelip yatıyorsun


GÜNÜN SÖZÜ


 


Bilginin efendisi olmak için çalışmanın uşağı olmak gerekir. Honore De Balzac


YEMEK MENÜSÜ


·   SEBZE ÇORBA


·   İZMİR KÖFTE


·   PEYNİRLİ MAKARNA


·   SALATA


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek: ULU: (Tür.) Er. 1. Erdemleri bakımından çok büyük, yüce. 2. Zengin, saygın.


Kız: TESNİM: (Ar.) Ka. - Cennet suyu, cennetteki ırmaklardan birinin adı.


MANİ


 


Dere boyu gidelim
Koyun kuzu güdelim
Sennen beni görmüşler
İnkâr bayrım edelim


KARİKATÜR


 


BİLMECE


Tüfek, makineli tüfeğe ne demiş?


Cevabı Yarın.      


Dünkü Cevap: Çok konuştukları için



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler