4 Mart 2010 Perşembe

5 Mart 2010






































Bugün 5 Mart 2010     19 R.Evvel 1431 Şubat: 20 Kasım 118 Güvenlik Konseyi'nin Kıbrıs'a Uluslararası Kuvvet Gönderme Kararı (1964)-Yeşilay'ın kuruluşu (1920)-Soğukların azalmaya başlaması


HADİS-İ ŞERİF


 


Allah katındaki değerlilik durumunu öğrenmek isteyen kimse, Allah’ın kendisinin yanındaki itaat ve saygınlık durumuna baksın...  (Darekutni).


 


MÜSLÜMANLIK, DÖRT MEZHEBİN BİRİNE UYMAKLA OLUR


Büyük âlim Abdulgani Nablusî (rh.) Hülâsatü't-Tah-kîk'de buyuruyor l*i:


Sahâbe-i kiram, tâbi'în ve tebe-i tâbi'în (radıyallahü anhüm) zamanında mezhepler pek çoktu. Onların hiç bi­risine ta'n (zem) etmek, onları ve mezheblerini kötüle­mek caiz değildir.


Ashâb-ı kiramı ve dört mezheb haricindeki mezheb imamlarından hiç birisini, kavrayamadığımız ictihâdlarıyla, işledikleri amelleri sebebiyle kötülememelidir. Zira müc-tehide, içtihadı ile amel etmek farzdır. Kötüleyenin günahı kendi üzerinedir. Zîrâ âyet-i celîlede (meâlen): "O, bir ümmet idi, geldi geçti, ona kendi kazandığı, size de kendi kazandığınız. Siz onların amellerinden soru­lacak değilsiniz." (Bakara Sûresi, 134) buyurulmuştur.


Bugün -amelde- dört mezheb (Hanefî, Şafiî, Mâlikî ve Hanbelî) hâricinde başka bir mezhebi taklîd caiz değildir. Bu, onların (Ashâb ve tabiînin) mezhebindeki bir noksanlıktan yahut dört mezhebin onlara üstün oldu­ğundan değildir. Zira Ashâb-ı Kiram ve Tabii'nin içinde bütün ümmetin en üstünü olan hulefâ-i râşidîn (dört halîfe) vardır. Onların mezhebleri yazılmadığından ve bizim, o imamların verdikleri hüküm ve fetvaların şartla­rını ve kayıtlarını bilmediğimizden ve bize tevatür yolu ile ulaşmadığındandır. Eğer tevatür yolu ile ulaşsa idi taklîdi caiz olurdu. Lâkin böyle olmamıştır.


İmâmü'l-harameyn el-Cüveynî: "Dört mezhebden başka bir mezhebin taklîdi -Mezhebi tedvîn (yazılıp kayd) edilmiş olmadığı için- caiz olmaz." buyurmuştur. Zîrâ dört mezheb o derece yayılmıştır ki esasları ve teferruatı bilinip yazılmış herkesin malumu olmuştur. İbn-i Nüceym (r.h.) ' buyurdular ki: "Muhakkak hükümlerinin zabt(kayd) edilmiş ve uyanlarının çok olması sebebiyle dört mezhebden başka bir mezheble amel olunamayacağına icmâ vardır."


Hâsılı, Muhammed Mustafâ'nın (s.a.v.) dini ile amel etmek, ancak bu dört mezhebden birine uymak iledir. Bundan başka yol yoktur.


 


FIKRA


 


Nasreddin Hoca bir gün pazarda dolaşırken Adamın Biri yanına yaklaşıp:


- “Hoca efendi bu gün ay kaça geldi?” demiş


Hoca da adama:


- “Valla bilmiyorum Bugünlerde hiç ay alıp satmadım”


GÜNÜN SÖZÜ


 


Dürüst insan her zaman gerçeği söyler, akıllı insan ise yalnız zamanında. Bernard Shaw


YEMEK MENÜSÜ


·   Yayla çorbası


·   Çiftlik kebabı


·   Domatesli Pilav


·   Yeşil Salata


·   Güllaç


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek: ULUÇAĞ: (Tür.) Er. - Hayırlı, uğurlu dönem.


Kız: TENDÜ: (Moğ.i). - Yiğit, cesur. -Erkek ve kadın adı olarak kullanılır.


MANİ


 


Sen Aslısın ben Kerem
Sana kalbimi verem
O kadar zalim olma
Edeceksin beni verem


KARİKATÜR


 


BİLMECE


Bir politikacının ölüp ölmediğini nasıl anlarız?


Cevabı Yarın.      


Dünkü Cevap: Yer çekimi kanunu




 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler