7 Mart 2010 Pazar

6 Mart 2010






































Bugün 6 Mart 2010     20 R.Evvel 1431 Şubat: 21 Kasım 119 İ.H. Okullarının Açılması (1951) - III.Cemre'nin Toprağa Düşmesi-Piri Reis'in vefatı (1554)-Türkiye'nin Avrupa Gümrük Birliği'ne girişi (1995)


HADİS-İ ŞERİF


 


Duaların sonunda Amin demek, alemler Rabbi Allah’ın, mü’min kullarının dillerindeki mührüdür. (İbn-i Adiyy).


 


ALLAH, ŞU KİTAPLA NİCELERİNİ YÜKSELTİR


Mekke valisi Nâfi bin Haris (r.a.), Hz. Ömer ile Usfân'da buluştu. Hz. Ömer ona "Şu vadi (Mekke) ehli üzerine kimi tâyin ettin." buyurunca "Kölelikten gelme İbn-i Ebzâ'yı" (r.a.) dedi. 'Niçin' diye sorunca "Muhakkak o Allah'ın kitabını çok okuyan, farz kıldıklarını en iyi bilen ve dürüst hüküm verendir" dedi. Bunun üzerine Hz Ömer, Peygamberimiz aleyhisselâm "Muhakkak Allâhü Teâlâ şu mukaddes kitap (Kurân-ı kerîm) ile nice kavimleri yükseltir, nicelerini de zelîl kılar." buyurdular, dedi.


Tabiînden Zührî (r.a.) anlatıyor. Emevî halîfesi Abdül-melik bin Mervan'ın yanına gelmiştim. Bana "Nereden geliyorsun", diye sordu. Ben 'Mekke'den' deyince, "orada ahâlinin efendisi (dîni suallerine cevâb verecek ve müşkillerini halletmek üzere) kimi bıraktın" diye sordu. "Atâ bin Ebî Rebâh'ı bıraktım" dedim. "Arabdan mı acemden mi" diye sorunca "acemdendir", dedim. "Neden onu bıraktın" deyince, "Resûlullâhın hadîslerini ve Ashabının sözlerini bildiğinden ve ilmiyle amel eylediğinden dolayıdır" dedim. İşte ancak bunlar halkın efendisi olmağa lâyıktır, dedi.


Sonra bu minval üzere (o vakit İslâm devletinin en mühim merkezleri olan) Yemen, Mısır, Şâm Cezîre, Horasan ve Basra'nın efendisi kimlerdir, diye sordu ve ben de tamamı acemden (ve tabiînden) olan zâtları ve ilim ve ameldeki fazîletlehni söyledim. Sonra Kûfe'nin efendisi kimdir, diye sorunca, İbrahim Nehâîdir, Arab-dandır dedim. Bunun üzerine "Vallahi Acem (arab olma-yanlar) üstün hale gelmişler, pek yükselmişler" dedi. Bunun üzerine ben "Bu Allah'ın emri ve dînidir ki, kim ona sâhib çıkar ve tutarsa Allah onu yükseltir, kim de zayi ederse onu alçaltın" dedim.


BEYİT


Kendi kendine ettiğin âdem


Bir yere gelse edemez âlem. Adlî (S. İkinci Bayezid Han)


 


FIKRA


 


Bir gün Nasreddin Hoca eşeği ile giderken bir komşusuna rastlamış Adam Hocayla alay edip :


- “Hocam, iki kardeş nereye gidiyorsunuz?” diye sormuş Nasreddin Hoca:


- “Evet efendim, kardeşiniz ‘canım sıkıldı bir ahbabın evine ***ürün’ dedi de onu sizin eve ***ürüyorum Size rastladık yolumuz kısaldı”


GÜNÜN SÖZÜ


 


Dünya, sonsuzluk içinde küçük bir parantezdir. Thomas Browne


YEMEK MENÜSÜ


·   Kremalı Tavuk Çorbası


·   Kaşarlı Köfte


·   Havuç Salatası


·   Sebzeli Pilav


·   Kayısı Kompostosu


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek: ULUÇAM: (Tür.) Er. - Ulu - çam.


Kız: TENAY: (Tür.) Ka. - Ay gibi beyaz, parlak tenli.


MANİ


 


Başımdaki çemberim
Oymalıdır oymalı
Oldun dünya güzeli
Sana nasıl doymalı


KARİKATÜR


 


BİLMECE


Kimler profesyonel atıcıdırlar?


Cevabı Yarın.      


Dünkü Cevap: Ağzına bakarız, kapalıysa ölmüştür




 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler