7 Mart 2010 Pazar

8 Mart 2010






































Bugün 8 Mart 2010     22 R.Evvel 1431 Şubat: 23 Kasım 121 Yıldırım Bayezit'ın vefatı (1403)-Bilim ve Teknoloji Haftası (8-14 Mart)


HADİS-İ ŞERİF


 


Resulüllah, kafa karıştırıcı, anlaşılması zor sözler söylemekten (mü’minleri) menetti.  (Ebu Davud).


 


KUŞUN NASİHATİ


Adamın biri bir tarlakuşu avlamış idi.


Kuş ona; "Beni tuttun ya, ne yapacaksın" dedi.


Adam; kesip yiyeceğim dedi.


Kuş, "Ben semiz değilim; ne etim var ne budum. Ne seni doyururum ne de bir derdine derman olurum. Gel beni sal, ben de sana üç şey öğreteyim ki beni yemen­den senin için daha hayırlıdır. Ama birini elinde iken, diğerini ağacın dalına konduğumda, sonuncusunu da yükseldiğimde söylerim" dedi.


Adam "Peki, söyle bakalım" dedi.


Kuş adamın elinde iken "Elinden kaçırdığın şeye faz­laca üzülerek kendini helak etme" dedi.


Adam kuşu saldı.


Kuş uçtu, ağacın dalına kondu ve ikinci nasihatini söyledi; "Olmayacak şeylere inanıp bel bağlama".


Sonra iyice yükseldi ve adama, "Ey âdemoğlu! Yazık sana, eğer beni kesse idin içimde 90 gr. ağırlığında inci bulurdun" dedi.


Adam iyice hayıflanıp dövünmeye başladı. Sonra kuşa "Peki üçüncü nasihatini söyle" dedi.


Kuş, "Sen ilk ikisini dinlemedin ki, diğerini söyleyeyim. Sana elinden kaçırdığın şeye fazla üzülme dedim, üzüldün. Olmayacak işe inanma dedim, inandın. Benim içimde nasıl 90 gr. inci olur ki bütün tüyüm, et ve kemi­ğim o kadar gelmez." dedi.


KITA:


Yâ Rab benim iktizâyı a'mâlim ile


Olmak görünür reh-rev-i ka'r-i Cahîm


Amma senin iktizâyi fazi ü keremin


Lâyık ki vere ruhsat-ı gül-geşt-i Na'îm.   (Nâbî)


Ya Rabbi, benim amellerim ile bana Cehennemin dibine yolcu olmak görünür. Amma senin fazlın, keremin bana Naîm Cennetine girme ruhsatı verse lâyıktır.


 


FIKRA


 


Bayram gecesi Hoca’nın karısı tatlı pişirmiş Karı koca, konuşa gülüşe yemişler, birazı da artmış, bunu da sabaha yeriz deyip kalkmışlar Uykuları gelince de yatmışlar Yatmışlar amma Hoca’yı bir türlü uyku tutmamış Nihayet karısını dürtmüş:


- “Hanım kalk, kalk aklıma pek önemli bir şey geldi, durma, kalk” Karısı telaşla kalkıp:


- “Ne var, hayrola” deyince


- “Şu artan tatlıyı getir” Karısı, tabağı getirince


- “Çök yanıma” demiş Oturup tabağı bir güzel temizlemişler Sonra


- “Şimdi yatalım, uyuyalım Hiç olmazsa tatlı karnımızda olsun”


GÜNÜN SÖZÜ


 


Dün yaptığınız şey size hala çok iyi görünüyorsa ,bugün yeterli değilsiniz demektir. Earle Wilson


YEMEK MENÜSÜ


·   Sebzeli Mantar


·   Şehriyeli Pilav


·   Turşu


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek: ULUDAĞ: (Tür.) Er. - Çok büyük, yüce dağ.


Kız: TEMENNİ: (Ar.) Ka. - Dileme, istek, dilek.


MANİ


 


Bizim evin önüne
Kim attı mavi boya
Annem babam evde yok
Bakalım doya doya


KARİKATÜR


 


BİLMECE


Hakem ile trafik polisi arasında ne benzerlik vardır?


Cevabı Yarın.      


Dünkü Cevap: Cezaevinde



 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler