12 Nisan 2010 Pazartesi

11 Nisan 2010

















































Flowers-1.gif picture by LilithPostImagens3


 























Bugün 11 Nisan 2010     26 R.Ahir 1431 Mart: 29 Kasım 155 Şanlıurfa'nın Kurtuluşu (1920)-Osmanlı Meclis-i Mebushanı'nın dağılması (1920)-Yağmurlar-GAP Urfa Tüneli açıldı (1995)


HADİS-İ ŞERİF


 


Hiç biriniz ölümün gelmesini istemesin. Eğer iyi biri ise, yaşamak belki iyiliğini arttırır. Eğer kötü ise, belki tövbe eder. (Buhari).


 


SEVDİKLERİNLE BERABERSİN


Enes b. Mâlik (r.a.) rivayet ediyor: Bir defasında Re­sûlullâh (s.a.v.) ve ben mescidden çıkıyorduk. Mescidin eşiğinde bir adamla karşılaştık. Adam,


-   "Yâ Resûlallah! Kıyamet ne zaman kopacak?" diye sordu. Resûlullâh (s.a.v.):


-   "Sen onun için ne hazırladın?" buyurdu. Adam:


-   "Yâ Resûlallah! Ben onun için çok namaz, oruç ve sadaka hazırlamadım. Lâkin ben Allah'ı ve Resulünü seviyorum." dedi.


Bunun üzerine Resûlullâh (s.a.v.):


-  "O hâlde, sen sevdiklerinle berabersin." buyurdular.


KÂNÛNÎ VE KÖYLÜ KADIN


1521 senesinde Belgrad'ı fetheden Kânûnî Sultan Süleyman payitahtına dönerken. Saçları dağınık bir Sırp kadın şiddetli ıstırap işaretleri vererek padişaha yaklaşabilmek için muhafızların arasına atıldı. Aklını ka­çırmış olduğu sanılarak uzaklaştırılmak istendi. Fakat Sultan müsaade edilmesini emretti. Kadın, padişaha:


-  Sultanım, dedi, senin askerlerin dün gece benim evimi yağma ettiler. Ben artık nereye gideceğim? Ço­cuklarımı, eşyamı, nafakamı nerede bulacağım?


Kânûnî Sultan Süleyman şu cevabı verdi:


-   Eğer evinin uğradığı bütün bu zararlar seni uyandıramamış da sen ancak bu sabah onların farkında olabilmişsen, herhalde çok derin bir uykuya dalmış olmalısın!


-   "Evet Sultanım, ben uykuya dalmıştım, çünkü zât-ı şahanenizin benim ve, bütün tebeanızın emniyet ve selâmeti için uyanık bulunduğunuzu sanıyordum!" de­yince Sultan, vezirine mağdur kadına yirmi altın verme­sini ve evinden alınan şeylerin tam olarak kendisine geri verilmesini ve kadının oturduğu köyün yıllarca vergiden muaf olmasını emretti."


 


FIKRA


 


Bir arkadaşı Nasreddin Hoca’ya gelmiş


- Bana bak Hoca, kulağını bükmesi benden Şu karına bir şey söyle, sabahtan aksama kadar ev ev dolaşıyor, konu komşu bırakmıyor Söyle de azıcık evinde otursun Hoca:


- “Peki, görürsem söylerim”


GÜNÜN SÖZÜ


 


Gerçek bilgi, yaparak ve denenerek öğrenilen bilgidir. Descartes


YEMEK MENÜSÜ


·   Domates çorba


·   Izgara köfte(salata)


·   Sade pilav


·   Kola


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek: URHAN: (Tür.) Er. - Yüksek rütbeli han.


Kız: TARAVET: (Ar.) Ka. - Güzellik, tazelik, genç.


MANİ


 


İndim kuyu dibine
Baktım suyun rengine
Gece gündüz ağlarım
Düşemedim dengime


KARİKATÜR


 


BİLMECE


-Osmanlılar Viyana'yı neden 4. kez kuşatamadılar?


Cevabı Yarın.


Dünkü Cevap: Ağrı


 


 


 


 


 


thflowers6z.gif picture by LilithPostImagens3


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler