27 Nisan 2010 Salı

28 Nisan 2010


























































Bugün 28 Nisan 2010     14 C.Evvel 1431 Nisan: 15 Kasım 172 "Hilal-i Ahmer" Adının "Kızılay" a Çevrilişi (1915)-Çanakkale Savaşı'nda Kirte Zaferi (1915)-Serçelerin yavrulama zamanı


HADİS-İ ŞERİF


 


Ben ancak güzel ahlakı tamamlamak için gönderildim. (Beyhaki).


 


"EY EHL-İ KİTAB! NİÇİN HAKKI BÂTILLA KARIŞTIRIYORSUNUZ? VE HAKKI GİZLİYORSUNUZ?"


Allâhü Teâlâ, İsrâîloğullarına gönderdiği Peygamber­lerden Hz. Şa'yâ'a (aleyhisselâma) şöyle vahyetti:


"Ben bir nebiyy-i ü m mî göndereceğim, O İsrâiloğulları onu tanırlar da yine îmân etmezler. O Peygamber, sert değil, kaba değil: Sokaklarda bağırmaz, hiçbir çirkin şey ona yol bulamaz, edebe aykırı söz söylemez. Ben güzel ahlâkın tamâmını onda toplayacağım. Elbisesi vakar, şiarı iyilik, özü takva, sözü hikmet, tabîati doğruluk ve vefa, işi adalet, rehberi hidâyet, dîni İslâm, ismi Ahmed-dir. Onunla sapıklıktan sonra hidâyeti cehaletten sonra hakikati öğreteceğim. Düşkünlükten sonra onunla yük­selteceğim. Azlıktan sonra onunla çoğaltacağım. Dar­lıktan sonra onunla zenginleştireceğim. Birbirine düş­man toplulukları ve farklı milletleri onunla birleştirece­ğim. Onlar birbirlerini kardeş gibi severler.


Onun ümmeti de insanlardan çıkarılmış en hayırlı ümmettir. İman ve ihlâs ile beni tevhid eder; birlerler. Ma'rûfu (iyiliği) emreder, münkeri (kötülüğü) nehyeder, ona mâni olurlar. Saf saf olup kıyam, kuûd, rükû ye sec­de ederek bana namaz kılarlar. Benim yolumda yine saf tutup cihâd ederler. Rızâma ermek için din yolunda mal­larından, diyarlarından çıkarlar. Onlar, mescidlerinde, meclislerinde, yattıkları, gezdikleri yerlerde tekbir, tev­hid, tesbîh, tahmid (yani beni zikretmek) ile meşgul olur­lar. Benim için yüzlerini ve etraflarını temiz kılarlar. Yo­lumda, dînim uğrunda kurbân (şehîd) olurlar. Sîretleri, ahlâkları benim kitabıma birebir uygundur. Bu benim, bir fazlım ve ihsânımdır ki dilediğime veririm."


NÜKTE: ZEMZEMLİK DÎVAN!


Büyük alim ve şâir Abdurrahman Câmî'nin huzuruna bir gün şairlik taslayan biri gelmiş ve hacca gidip geldi­ğini söyleyerek şöyle böbürlenmiş:


-  Kabe'ye gidince ilk işim dîvanımı Hacer-ül Esved'e
sürmek oldu. Artık şiirlerim mübârekleşti!


Mevlânâ Cami şöyle cevap verdiler:


-  Eğer zemzemle yıkasaydın daha uygun olurdu!


 


FIKRA


 


Eczacı Temel gece nöbetindeyken, kapıdan giren eli tabancalı soyguncu “Çabuk kasayı boşalt!..” Temel istifini bozmadan cevapladı: “Kusura pakmayun, reçete olmadan bir şey veremeyruk!..”


GÜNÜN SÖZÜ


 


Düşünmeden öğrenmek faydasız,öğrenmeden düşünmek tehlikelidir. Konfüçyüs


YEMEK MENÜSÜ


·   BİBER DOLMA


·   MER.ÇORBA


·   YOĞURT


·   BÖREK


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek: UZSAN: (Tür.) Er. - Becerisi ve diğer iyi nitelikleriyle tanınan.


Kız: TAN: (Tür.) 1. Güneş doğmadan önceki alacakaranlık, şafak vakti. 2. Sabah, akşam esen serin esinti. - Erkek ve kadın adı olarak kullanılır.


MANİ


 


Dere boyunda hindi
Hindiler suya indi
Oğlu olan düşünsün
Kızlar on bine bindi


KARİKATÜR


 


BİLMECE


-Her şeyi bilen ördeklere ne denir?


Cevabı Yarın.


Dünkü Cevap: Kertilenkele

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler