2 Mayıs 2010 Pazar

1 Mayis 2010






































































Bugün 1 Mayıs 2010 17 C.Evvel 1431 Nisan: 18 Kasım 175 Manisa'nın Fethi (1390) -TRT'nin kuruluşu (1964)


HADİS-İ ŞERİF


 


Kul namaza durduğunda rükua gidinceye kadar hayır onun başı üzerine saçılır. Rükuda iken secdeye varıncaya kadar, Allah’ın rahmeti onu kaplar. Secde ettiğinde ise, Allah’a manen yaklaşır. Ve onun rahmet nazarını kendine çevirir. (Said bin Masur).


 


ÖYLE KİMSELER VARDİR Kİ...


Ebû Hureyre (r.a.) buyurdular ki: Biz Resûlullâh'ın (s.a.v.) yanında otururken Cuma Sûresi nazil oldu Resûl-i Ekrem (s.a.v.) bu sûrenin "(O peygamberi Allah) ümmî (Arap) lardan başka bütün ümmetlere de gönderdi ki onlar henüz bunlara ulaşmadılar (ilerde ulaşacaklar.) mealindeki (Cum'a Sûresi'nin 3.) âyetini okuyunca:


"Yâ Resûlallâh! Biz Ashabına yetişmeyen kimseler kimlerdir?" diye soruldu. Resûlullah (s.a.v.) cevap ver­medi. Suâli soran üç defa tekrar etti. Aramızda Selman-ı Fârisî'de (r.a.) vardı. Resûlullah (s.a.v.) mübarek elini Selmân'ın üzerine koydu. Sonra: "Şunlardan öyle kim­seler vardır ki, îman Süreyya (yıldızının) katında olsa muhakkak ona yetişir, bulur." buyurdu.


BİŞR-İ HÂFÎ (K.S.) HAZRETLERİNDEN


Horasan'ın Merv şehrinde ve Bağdat'ta yaşayan bü-vük velilerden ve zamanının muhaddis(hadis âlimlerin­den Bişr-i Hâfî (k.s.) (v. H.227) Hazretleri Allah'ın kendi­sine fazlını ve ikramını şöyle anlattı:


Başıboş dolaşan bir adam idim. Bir gün yolda giderken bir kâğıt gördüm. Onu aldım baktım, bir de ne göreyim, kâğıtta besmele-i şerîfe yazılıydı. Onu temizledim ve ce­bime koydum. Yanımda da sadece iki dirhemim vardı. Başka da param yoktu. Attara gittim ve o iki dirhemle misk kokusu aldım ve besmele yazılı kâğıda sürdüm O qece rüyamda bana "Ey Bişr! Bizim ismimizi yoldan kaldırdın ve güzel kokular sürdün. Biz de senin ismini dünyâda ve âhirette yüceltip güzelleştireceğiz." denil­di. İşte (Allah'ın fazlından ve ikramından) ne olduysa bun­dan sonra oldu. Bişr-i Hâfî Hazretleri buyurdular ki:


Akıllı kimse, hayrı ve şerri bilen değil, hayrı gördüğü zaman uyan, şerri gördüğü zaman sakınan kimsedir.


İşlerin en çirkini âhiret ameliyle dünyâyı istemektir.


Günâhlarını gizlediğin gibi iyiliklerini de gizle.


Dünyâ sıkıntısından dolayı üzülüyorsan, ölümü ha­tırla. Çünkü o dünyâ sıkıntısını giderir.


 


FIKRA


 


Temel’e “Hani sen güzel bir dulla evlenecektin, ne oldu?” diye sormuşlar. “Kocasinun ölmesinu pekleyrum!..” demiş.


GÜNÜN SÖZÜ


 


İnsan diliyle değil,yaptığı işlerle konuşmalı. Stehr


YEMEK MENÜSÜ


·   SEBZELİ KÖFTE


·   T.Y.ERİŞTE


·   M.SALATA


·   MEYVE


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek: ÜBEY:  (Ar.) Er.  -  Sahabedendir. Übey b. Ka'b.


Kız: SEVAL: (Tür.) Ka. - Severek al, hep sev.


MANİ


 


Yüklensin arabalar
Seksen okka çuvallar
Fındık hazır olunca
Şenlensin çarşı pazar


KARİKATÜR


 


BİLMECE


-En şişman kız kimdir?


Cevabı Yarın.


Dünkü Cevap: Cevap: I couldn't.


 


KISM-Keepsake-RibbonHeart.png picture by Lilith_RJ2


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler