10 Mayıs 2010 Pazartesi

11 Mayıs 2010






















































































Bugün 11 Mayıs 2010    27 C.Evvel 1431 Nisan: 28 Hızır 6 Akka Zaferi (1799)-Yağmur mevsiminin sonu-Fırtına


HADİS-İ ŞERİF


 


Kişi öfkelendiğinde “Allah’a sığınıyorum” derse, öfkesi gider. (İbn-i Adiyy).


 


"ONLARLA OTURANLAR BEDBAHT OLMAZLAR"


Hz. Ebû Hureyre'den (r.a.) Resûlullah (s.a.v.) buyur­dular ki: "Allâhü Teâlâ'nın yollarda dolaşıp, zikredenleri araştıran melekleri vardır. Allâhü Teâlâ'yı zikreden bir topluluk bulduklarında 'Aradığınıza gelin.' diye birbirle­rini çağırırlar. Onları kanatlarıyla kuşatarak dünyâ semâ­sına kadar doldururlar. Allâhü Teâlâ -onları daha iyi bil­diği halde- meleklere sorar:


'Kullarım ne diyorlar?' Onlar,


'Seni teşbih ediyorlar, sana tekbir okuyorlar, sana tah-mîd okuyorlar, sana ta'zim (temcîd) ediyorlar.' derler. Allâhü Teâlâ,


'Onlar beni gördüler mi?'


'Hayır, ya Rabbi.''


'Yâ görselerdi ne yaparlardı?'


'Eğer seni görselerdi, daha çok ibâdet ederler, daha çok ta'zim ve tesbihde bulunurlardı.' derler. Allâhü Teâlâ buyu­rur: 'Onlar ne istiyorlar?' Melekler.


'Senden cenneti istiyorlar?'


'Cenneti gördüler mi?'


'Hayır, Yâ Rabbi!'


'Yâ görselerdi ne yaparlardı?'


'Eğer görselerdi, cennete karşı daha çok hırs gösterir­ler, ona daha çok rağbet ederler, onu daha çok isterlerdi' derler. Allâhü Teâlâ buyurur:


'Neden sığınıyorlar?'


'Cehennemden sığınıyorlar' derler.


'Onu gördüler mi?' 'Hayır, Yâ Rabbi!'


'Yâ görselerdi ne yaparlardı?'


'Eğer görselerdi, ondan daha çok kaçarlar, daha çok korkarlardı1 derler. Bunun üzerine Allâhü Teâlâ:


'Sizi şahit kılıyorum, onları affettim.' buyurur.


"Onlardan bir melek der ki: 'Onların arasında, onlar­dan olmayan falan günahkâr kul da var. O başka bir ihti­yâcı için uğramıştı, (aralarına) oturuverdi."


Allâhü Teâlâ 'Onu da affettim. Onlar öyle bir ce­maattir ki, onlarla oturanlar, onlar sayesinde bed­baht olmazlar.'


 


FIKRA


 


Temel, Londra’da otelin birinin odasında kara kara düşünüyor: “Ben aşağıdan içki isterken laz olduğum anlaşılır mı acaba?” Geçiyor aynanın karşısına ve prova yapıyor; “Bana bir fisku... Yok böyle anlarlar! Bana bir raki... Yok, öyle de anlarlar. Bana bir bira.... Tamam böyle iyi, anlamazlar.” Aşağıya iniyor, masaya dirseklerini dayıyor ve sesleniyor: “Barmen bana bir bira.” Barmen Temel’i biraz süzdükten sonra soruyor: “Birader sen laz mısın?” Temel: “Nasıl anladınız?” diye sorunca; Barmen: “Bütün lazlar bira istiyor da!...”


GÜNÜN SÖZÜ


 


Hırs, bir sandalın yelkenini şişiren rüzgara benzer; fazlası gemiyi batırır, azı da gemiyi olduğu yerde tutar. Woltaire


YEMEK MENÜSÜ


·   SEBZELİ KÖFTE


·   T.Y.ERİŞTE


·   M.SALATA


·   MEYVE


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek: ÜNAY: (Tür.) - Ay gibi tanınmış, ünü parlak, şöhretli.


Kız: SEVGİ: (Tür.) Ka. - Sevme hissi, aşk muhabbet.


MANİ


 


Fındığı harman ettim
Derdimi ferman ettim
Hiç üzülme Fadimem
Efkârım derman ettim


KARİKATÜR


masaustu 


BİLMECE


Bir kamyon, bir peygamber, bir şehrimiz hangi kelimedir?


Cevabı Yarın.


Dünkü Cevap: Dumanım sizi rahatsız ediyor mu?

28barrita.gif picture by Lilith_RJ2


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler