19 Mayıs 2010 Çarşamba

20 Mayıs 2010































Bugün 20 Mayıs 2010    6 C.Ahir 1431 Mayıs: 7 Hızır 15 Genç Osman'ın Öldürülmesi (1662) - II.Bayezit'in Tahta Geçmesi (1481)-Kokolya fırtınası


HADİS-İ ŞERİF


 


Bir zımmiyi (islam topraklarında vatandaş statüsü içinde yaşıyan gayr-i müslimi ) veya can güvenliği verilmiş (vizeli) bir kafiri öldüren kimse, cennetin kokusunu bile duyamaz. Oysa cennetin kokusu 40 yıllık mesafeden duyulur.  (Buhari).


 


PEYGAMBERİMİZİ SEVMEK


Câhiliyye devrinde Zeyd b. Harise (r.a.) bir baskında kaçırılıp Mekke'ye getirilip satılığa çıkarılmış, Hazret-i Hatice validemiz de (r.anha) onu satın almıştı. Resûlul-lâh Efendimiz (s.a.v.) ile evlendikten sonra onu Resûlul-lâh'a (s.a.v.) hibe etmişlerdir.


Kabilesinden bâzı kimseler hacca geldiklerinde, Zeyd'i görmüşler ve döndüklerinde babasına vaziyeti bildirmişlerdi. Zeyd'in babası Harise ve amcası Kâ'b Mekke'ye geldiler. Peygamberimizin yanına gittiler ve: "Ey Muttalib'in oğlu, ey kavminin efendisinin oğlu! Siz Allah'ın Harem-i Şerîf'inin ehlisiniz, siz zahmettekileri kurtarır, esirleri doyurursunuz. Biz sana senin yanındaki çocuğumuz için geldik, bize lütfet ve ihsan et, takdim edeceğimiz fidyesini kabul eyle, salıverilmesine yardım­cı ol." dediler.


'O kim?' buyurdu. 'Zeyd b. Harise' dediler. Bunun üzerine "Hadi, onu çağırın da, muhayyer bırakın. Eğer sizi tercih ederse fidyesiz sizin olsun. Yok, eğer beni tercih ederse, vallahi ben, beni tercih edene fidyeyi ter­cih etmem." buyurdu. Zeyd'i çağırıp bunları tanıyor mu­sun? buyurdu. Evet, şu babam, şu amcam, dedi. Resû-lullâh (s.a.v.) "Ben de o bildiğinim. Sana olan sohbetimi (muhabbetimi, sevgimi) de gördün. Şimdi ya beni tercih et ya onları..." buyurdu.


Zeyd b. Harise "Ben sana karşı kimseyi tercih ede­mem. Sen benim hem babam, hem de amcam yerin-desin." dedi.


Babası ve amcası "Yazık sana ey Zeyd, köleliği hürri­yete, babana, amcana ve ailene tercih mi ediyorsun?" elediler.


Zeyd "Ben bu zâttan öyle şeyler gördüm ki ona karşı hiç kimseyi tercih edemem." diye cevap verince Resû-lullâh (s.a.v.) buyurdu ki: "Şâhid olun! Zeyd benim oğ-lumdur..." Bunun üzerine babası ile amcasının da gö­nülleri hoş oldu ve memnun olup gittiler.


 


FIKRA


 


Temel’in tabağındaki balığa elini dahi sürmeden dik dik baktığını gören garson sorar:


- Balığınızı neden yemiyorsunuz?


- Şimdilik onunla konuşuyorum.


- Dilinden anlıyor musunuz bari?


- Elbet anlıyorum.


- Peki ne söylediniz ona?


- Üç gün önce denizde düşürdüğüm ayakkabılarımı görüp görmediğini sordum!


- Ne dedi?


- “Nasıl bileyim. Ben yirmi gün evvel denizden çıktım!” dedi!..


GÜNÜN SÖZÜ


 


Her bildiğini söyleme, her söylediğini bil. Clavdius


YEMEK MENÜSÜ


·   MELEMEN


·   MAKARNA


·   DOM. ÇORBA


·   YOĞURT


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek: ÜSTAY: (Tür.) Er. - Ay gibi yüksek yüce.


Kız: SEVNUR: (Tür.) Ka. - Sevgi nuru, ışığı, aygınlığı.


MANİ


 


Hereke’dir köyünüz
Buz gibidir suyunuz
Köyünüzü beğendim
Yok, mu bekâr kızınız


KARİKATÜR


 


BİLMECE


Fil dilbilimine ne denir?


Cevabı Yarın.


Dünkü Cevap: Filozof.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler