25 Mayıs 2010 Salı

26 Mayıs 2010























 


 












Bugün 26 Mayıs 2010    12 C.Ahir 1431 Mayıs: 13 Hızır 21 II.Beyazıt'ın Vefatı (1512)


HADİS-İ ŞERİF


 


Kim kalbini Allah’a bağlarsa, Allah mü’minlerin kalbinde ona sevgi ve merhamet yaratır. (Taberani).


 


CENNETE GİRMEYE SEBEP OLAN AMELLER


Resûlullâh (s.a.v.) buyurdular: "Bu gün sizden kim oruçlu?" Ebû Bekir (r.a.) cevap verdi: "Ben, Yâ Resûlal-lah." "Bu gün sizden kim bir miskini doyurdu?" Ebû Bekir (r.a.) cevap verdi: "Ben, yâ Resûlallah..."


Resûlullâh (s.a.v.): "Bu gün sizden kim bir hastayı ziyaret etti?" Hz. Ebû Bekir (r.a.) cevap verdi: "Ben, yâ Resûlallah..."


Resûlullâh (s.a.v.): "Bu gün sizden kim bir cenazeye iştirak etti?" Hz. Ebû Bekir (r.a.) cevap verdi: "Ben, yâ Resûlallah..." Bunun üzerine Resûlullâh (s.a.v.): "Bu has­letler kendisinde toplanan kişi mutlaka cennete girer." buyurdular.


 


SRİ LANKA (SEYLAN) MÜSLÜMANLARI


Sri Lanka, bütün insanlığın babası, ilk insan ve ilk peygamber olan Âdem aleyhisselâmın, Cennetten in­dirildiği yerdir. Müslümanlar buraya Serendib ve Seylan ismini verdiler.


Sultan İkinci Abdülhamid Han'ın Osmanlı-Japon mü­nâsebetlerini kuvvetlendirmek için gönderdiği Ertuğrul Firkateyni 1889 Kasımında bir cuma sabahı Seylan'ın başkenti Kolombo'ya ulaşıp mürettebat cuma namazını kılmak için topluca gemiden inince nüfusu 300.000 olan Kolombo'da 200.000 kişi gemiyi ziyaret etmişti. Abdül­hamid Han devrinde Sri Lanka'da Osmanlı Devleti Baş­konsolosu bulunmakta idi. Adada Sultan İkinci Abdül­hamid Han'ın teşvikleriyle Kolombo Hamidiye Mektebi, 1900'de Seylanlı Müslüman zenginler tarafından açıl­mıştır. 1889'da Kolombo'da "Müslümanların Dostu" adlı mecmua(dergi) ile Hıristiyan misyonerlere karşı büyük bir mücadele başlatıldı. Bu gayretleri neticesinde Sey­lan müslümanları cuma hutbelerinde Sultan İkinci Ab-dülhamid'in adını okuyor, mahkemelerinde Osmanlı'nın sembolü olarak fes giyiyorlardı.


Seylanlı Müslümanlar, 1909'da Osmanlı Donanması­na, Balkan Harbin'de ve Kurtuluş Savaşı'nda da Türki­ye'ye gizli ve açıktan yardım göndermişlerdir.


 


FIKRA


 


Adamın biri ölüp cennetin kapısına dayandığında, baş melek durdurur onu. “İçeri almadan önce sorularıma cevap vermelisin. Hayatın boyunca tam anlamıyla iyi bir iş yaptın mı, bakalım?” Adamcağız uzun uzun düşünür, hafızasını zorlar, ama ne yazık ki yaptığı iyi bir şeyi hatırlayamaz. Melek tekrar sorar; “Peki, bari söyle, hiç cesaret gerektiren bir sey yaptın mı hayatında?” Adam hemen atılır gururla; “Yaptım, tabii!” Melek; “Anlat bakalım, neymiş bu cesur iş?” Adam anlatmaya başlar. “Ben futbol hakemiydim. Trabzon’da bir Trabzonspor-Fenerbahçe maçını yönetiyordum. Maçın son dakikasında Trabzon aleyhine penaltı çaldım.” Melek; “Vay canına, gerçekten cesurmuşsun sen. Ha’di geç bakalım!” Cennetin kapıları açılır. Bizim hakem tam geçecekken, melek merak eder: “Ne zaman olmuştu bu maç?” Hakem saatine bakar; “Aşağı yukarı üç dakika oluyor biteli!..”


GÜNÜN SÖZÜ


 


Hayat geç kalanları hiç affetmez. Gorbachov


YEMEK MENÜSÜ


·   PİLİÇ IZGARA


·   PİLAV


·   EZO ÇORBA


·   SÜTLAÇ


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek: ÜSTÜNDAĞ: (Tür.) Er. - Üstün dağ.


Kız: SEYYÂL: (Ar.) Ka. - Akan, akıcı, akışkan.


MANİ


 


Kayalar yarılmasın
Yar bana darılmasın
Yar bana darılıp da
Ellere sarılmasın


KARİKATÜR


 


BİLMECE


En temiz böcek hangisidir?


Cevabı Yarın.


Dünkü Cevap: Kontrol kalemiyle.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler