9 Mayıs 2010 Pazar

9 Mayıs 2010


















































Bugün 9 Mayıs 2010 25 C.Evvel 1431 Nisan: 26 Hızır 4 Devlet İstatistik Enstitüsü'nün Kuruluşu (1926)-Osman Gazi'nin doğumu (1258)-Sultan Sencer'in vefatı (1157)-Doğu rüzgarlarının esmesi


HADİS-İ ŞERİF


 


İnsana dinini yaşamak için yeterli gelecek 4 söz vardır. Onlar da şunlardır. Ameller (eylemler) niyetlere göredir. Kendini ilgilendirmeyen (malayani) şeyleri terketmesi, kişinin güzel (akıllı, bilinçli) müslüman olduğunu gösterir. Bir mü’min, kendi için istediğini din kardeşi için de istemelidir. Bunu yapmadıkça imanda olgunluğa eremez. Allah’ın koyduğu helaller bellidir, haramlar da bellidir. İkisi arasında şüpheli şeyler vardır. (Onları insan açıkça bilemez, ama vicdanı bir kanaat belirler). (Ebu Davud).


 


ALLAH İÇİN SEVMEK VE ALLAH İÇİN BUĞZ ETMEK


Allah için sevmek ve Allah için buğzetmek mü'minin en faziletli hasletlerindendir. Hz. İbn-i Abbas (r. anhü-mâ) Peygamber Efendimizin (s.a.v.) Hz. EbCr Zerre şöyle dediğini rivayet etti:


"Yâ Ebâ Zer, îmânın hangi rüknü daha sağlamdır?" "Allah ve Resulü daha iyi bilir." deyince Peygamber Efendimiz (s.a.v.),


"Allah İçin dost olmak, Allah için sevmek ve Allah için buğzetmektir." buyurdu.


Allah için sevmek ve Allah için buğzetmek îmânın ke­mâle ulaşmasına sebep olur. Mü'min, îmânın tadına bu şekilde ulaşır. Bu, Allah için olan amelin en hâlis olanıdır. Hz. Ömer bin Hattâb (r.a.) buyuruyor ki: "Bir kişi geceleri namaz kılıp, gündüzleri oruç tutsa, sadaka verse ve cihâd etse fakat sevdiğini Allah için sevmese, buğz ettiğine de Allah için buğzetmese bu yaptığı ibâdetlerin ona bir faydası olmaz." Allâhü Teâlâ, Mûsâ (a.s.)'a şöyle vahyetti: "Yâ Mûsâ! Hiç, benim için bir amel işledin mi? Dedi ki: "İlâhî, senin için namaz kıldım, oruç tuttum, sadaka verdim, zikrettim." Allâhü Teâlâ şöyle buyurdu:


"Namaz senin dînin için Müslüman olduğuna dâir de­lildir; oruç seni ateşten koruyan bir kalkandır; sadaka arşımın gölgesinden başka hiçbir gölgenin olmadığı gün­de mahşerde senin için bir gölgedir, zikir, karanlık yer­lerde nurdur. Bunların faydası hep sana aittir, sana döne­cektir. Sen sırf benim için ne amel işledin? Mûsâ (a.s,): "Yâ Rabbi, bana, senin için olan ameli öğret." dedi. Allâhü Teâlâ buyurdu ki:


"Yâ Mûsâ! Hiç benim rızâm için bir dostuma dostluk yaptın mı? Hiç benim rızâm için benim düşmanıma düş­manlık ettin mi?"


Bundan sonra Mûsâ (a.s.) öğrendi ki, amellerin en güzeli Allah için sevmek ve Allah için buğz(düşmanlık) etmektir.


 


FIKRA


 


Temel, arkadasi İdris’e havasını atıyormuş: “Haçan penum büyük dedem Rus Harbi’nde Ruslar’a karşı savaştı. Dedem Çanakkale Harbi’nde İnciluzlere karşı savaştı. Babam Kurtuliş Savaşı’nda Yunan’a karşı savaştı. Ben de Kore’de Koreliler’e karşı savaştım!..” İdris atılmış: “Ula, haçan senun de ne geçimsuz sülalen varimuş!..”


GÜNÜN SÖZÜ


 


Hiç kimse başarı merdivenine elleri cebinde tırmanmamıştır. J.Keth Moorhead


YEMEK MENÜSÜ


·   ETLİ NOHUT


·   PİLAV


·   CACIK


·   ÇORBA


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek: ÜNALMIŞ: (Tür.) Er. - Ün ve şan kazanmış.


Kız: SEVEN: (Tür.) - Sevgi duyan, sevgi dolu kimse. Erkek ve kadın adı olarak kullanılır.


MANİ


 


Fındık yeşil çotanak
Dalında salkım saçak
Yeşil giysi içinde
Kahverengi yavrucak


KARİKATÜR


 Uslu Durun


BİLMECE


Yaşlanan Temel'e ne olur?


Cevabı Yarın.


Dünkü Cevap: Uzaktan kumandalı domates.


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler