24 Ağustos 2010 Salı

5 Temmuz 2010








































Bugün 5 Ağustos 2010 24 Şaban 1431 Temmuz: 23 Hızır 92 Fransızlar'ın 45 Bin Cezayirli'yi Öldürmesi (1945)-Turgut Reis'in Ponza Zaferi (1552)


HADİS-İ ŞERİF


Ka’b İbnu İyâz (radıyAllahu anh) anlatıyor; “Resû»lullah (aleyhissalâtu vesselâm)’ı şöyle derken işittim: “Her ümmet için bir fitne vardır, benim ümmetimin fitnesi de maldır.”
Tirmizî, Zühd 26, (2337).
Öyle bir zaman gelir ki, kişi sabah mü'min olarak kalkar, akşama kafir olarak ulaşır. Ancak Allah'ın iman ve tevhid ilmiyle kendilerini ihya ettiği kimseler, bu durumun dışındadır. Ravi: Darimi 1.97


 


KUR'ÂN-I KERÎM HATMİ


Allahü Teâlâ tarafından bir mucize olarak Peygamber Efendimiz'e indirilen Kur'ân-ı Kerîm'i başından sonuna kadar okumaya hatim denir. Kur'ân-ı Kerîm'i hatmet­mek sünnettir.


Cebrail (a.s.) her yıl Ramazan ayında, her gece gelir, Ramazan'ın sonuna kadar Kur'ân-ı Kerîm'i Peygamber Efendimizle (s.a.v.) mukabele eder; yani o okur. Peygam­berimiz dinler, Peygamberimiz okur, Cebrail (a.s.) dinlerdi. Peygamber Efendimiz (s.a.v.) dünyâdan âhirete. irtihal buyurdukları sene, bu mukabele iki kere yapılmıştı İmâm-ı Âzam (r.h.) "Bir kimse senede iki defa Kur'ân-ı Ke­rîm'i hatmederse hakkını vermiş olur." buyurmuştur.


Kur'ân-ı Kerîm'i hatmederken, Vedduhâ Sûresi'nin sonunda "Allâhü Ekber! Lâ ilahe illâllâhü vallâhü ekber" diyerek tekbîr getirmeye başlamak ve sonuna kadar her sûrenin sonunda da tekbîri tekrarlamak sünnettir.


İhlâs Sûresi'ni üç kere okuduktan sonra Felak ve Nas Sûreleri okunur. İhlâs Sûresi Kur'ân-ı Kerîm'in üçte biri­ne denk olduğu için, üç defa okunduğu zaman bir Kur'ân sevabına nail olunur.


Hatimden sonra hemen diğer hatme başlamak da sün­nettir. Übeyy ibni Ka'b (r.a.) "Peygamberimiz (Kul eûzü bi Rabbinnâs) sûresini okuyunca, Fâtiha'dan başlar ve Bakara sûresinin (Ve ülâike hümü'l-müflihûn) âyetine kadar ilk beş âyetini okuduktan sonra hatim duasını yapardı." demiştir.


Bir kimse "Yâ Resûlallâh! Hangi amel Allah'a daha sev­gilidir?" diye sormuştu. Peygamberimiz "Konup göçenin ameli!" buyurdu. "Konup göçen ne demektir?" diye sordu. Peygamberimiz "Kur'ân-ı başından sonuna kadar okuyan kimsedir ki, ne zaman sonuna kadar okusa, hemen baş tarafına geçip yeniden okumağa başlar." buyurdu.


Hatimden sonra duâ etmek de sünnettir. Peygamber Efendimiz "Kuranı hatmeden kimsenin duası kabul olunur." buyurmuştur. Enes b. Mâlik de (r.a.) Kur'ân'ı hat­mettiği zaman ailesini (ve dostlarını) toplar ve duâ ederdi.


FIKRA


 


Fadime, feministler toplantısına katılır. Toplantı arasında kadınlar sohbet ediyorlarmış. Amerikalı bir kadın, “Ben kocama ‘bundan sonra bulaşıkları sen yıkayacaksın’ dedim... Birinci gün bir şey görmedim, ikinci gün birşey görmedim, üçüncü gün kocamın bulaşıkları yıkadığını gördüm!” demiş. Fransız kadın “Ben de kocama ‘bundan sonra çamaşırları sen yıkayacaksın’ dedim... Birinci gün bir şey görmedim, ikinci gün bir şey görmedim, üçüncü gün kocamın çamaşırları yıkadığını gördüm!” demiş. Fadime de “Ben de kocama ‘bundan sonra alışverişi sen yapacaksın’ dedim... Birinci gün görmedim, ikinci gün görmedim, üçüncü gün azıcık azıcık görmeye başladım!..” demiş.


GÜNÜN SÖZÜ


 


Tenkit kolay, sanat güçtür. Destouches


YEMEK MENÜSÜ


·   SOS.KAR KIZARTMA


·   MAKARNA


·   YOĞURT


·   MEYVE


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek: SOYSELÇUK: (Tür.) Er. - Selçuklu soyundan.


Kız: SİVA: (Ar.) Ka. - Başka, gayrı özge.


MANİ


 


Eştim eşti kum çıktı
Kumun dibi su çıktı
Seni dövmeye yârim
Hangi serseri çıktı


KARİKATÜR


 


BİLMECE


Hangi top zıplamaz?


Cevabı Yarın.


Dünkü Cevap: Kendi çöplüğünde













 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Blog Arşivi