11 Ağustos 2010 Çarşamba

7 Temmuz 2010










































































   




















Bugün 7 Temmuz 2010   25 Recep 1431 Haziran: 24 Hızır 63 Hatay'ın Kurtuluşu (1938)-Yeşilköy'de İlk Havacılık Okulu açıldı (1912)-Yarın akşam Mi'raç Gecesi


 


HADİS-İ ŞERİF


 


Allah rahmeti yüz parçaya böldü. Bundan doksan dokuz parçayı kendine ayırdı. Yer yüzüne geri kalan bir cüzü indirdi. (Bunu da -cin, insan ve hayvan- mahlukatı arasında taksim etti.) Bu tek cüzden nasibine düşen pay sebebiyledir ki mahlukat birbirlerine karşı merhametli davranır. At, (hayvan) yavrusuna basmamak endişesiyle ayağını bu sayede kaldırır. Ravi: Buhari, Edeb 19


 


BİR MUCİZE


Peygamber Efendimiz (s.a.v.) buyurdular: Kuceyş (müş­rikleri) bana (Mi'râc gecesi Mescid-i Haram'dan Mescid-i Aksâ'ya) seyahat ettiğim yerlerden soruyordu. Bilhassa Mescid-ı Aksâ'ya dâ.ir (kaç kapısı var? gibi) öyle şeyler sormuşlardı ki, ben Isra gecesi onları tesbit etmemiştim. Bu cihetle o kadar sıkıldım ki, hiçbir zaman öyle sıkılma-mıştım. Bunun üzerine Allahü Teâlâ benimle Beyt-i Mak-dis arasındaki perdeyi kaldırdı. Ben Beyt-i Makdıs'i görü­yordum, ne sorarlarsa ona bakarak cevap verdim.


 


Mİ'RÂC GECESİ'NDE VE GÜNDÜZÜNDE YAPILACAK İBÂDET


O Receb-i Şerîf'in 27'nci gecesi (yarın akşam) Mi'râc Gecesi'dir. Yatsı namazından sonra 12 rek'at Hacet na­mazı kılınır. Beher rek'atte Fâtiha'dan sonra 1Ç Ihlâs-ı Şerîf okunur. Namaza niyet şöyledir: "Yâ Rabbi, rızâ-yi şerîfin için nîyet eyledim namaza. Bu gece yedi kat gökleri ve bütün esrarını göstererek muhabbetin ile müşerref kıldığın sevgili Habîbin Resûl-i Zîşân Efen­dimiz hürmetine ben âciz kulunu aff-ı ilâhîne, feyz-i ilâhîne ve rızâ-yı ilâhîne mazhar eyle."


Namazdan sonra:


O 4 Fâtiha-i Şerîfe,


*  100 defa, "Sübhânallâhi ve'l-hamdü lillâhi velâ ilahe illallâhü vallâhü ekber. Velâ havle velâ kuvvete illâ billâhi'l-aliyyi'l-azîm",


   100 İstiğfâr-ı şerîf,


#100 Salevât-ı şerîfe okunup duâ edilir.


Bu namazda, İhlâslar 100 adet okunur veya bu namaz 100 rek'at olarak kılınırsa; -bunu yerine getiren mü'min bu namazın feyz ve bereketiyle- huzûr-i ilâhiye namaz borçlu­su olarak çıkmaz.


$ Hadîs-i şerîfte, Mi'râc (Receb-i Şerîf'in 27.) gecesinin gününde oruç tutana altmış ay oruç sevabı yazılacağı va'dedilmiştir. O gün öğle ile ikindi arasında 4 rek'at namaz kılınır. Her rek'atte Fâtiha'dan sonra 5 Ayetü'l-Kürsî, 5 Kul yâ eyyühe'l-kâfirûn, 5 Ihlâs-ı Şerîf, 5 Kul eûzü birabbi'l-felak, 5 Kul eûzü birabbi'n-nâs sûreleri okunur. (Duâ ve İbâdetler, Fazilet Neşriyat)


 


FIKRA


 


Temel reis, bir deniz kazasından sonra ıssız ve terkedilmiş bir adaya çıkar. Aradan uzun yıllar geçer. Bir gün adanın yakınlarında bir deniz kazası daha olur. Kazadan kurtulan genç ve güzel bir kız yüzerek Temel’in bulunduğu adaya çıkar. Temel koşar ve kıza yardım eder. Genç kız kendisine yardım eden Temel’e anlamlı anlamlı bakar ve güler: “Herhalde yıllardır hasret kaldığınız bir şeye kavuşacaksınız şimdi!..” Temel birden heyecanlanır ve sorar: “Uyy! Yoksa yanunda misir uni mi var?..”


GÜNÜN SÖZÜ


 


Ne kadar yaşadığımız değil, nasıl yaşadığımız önemlidir. Bailey


YEMEK MENÜSÜ


·   KARIŞIK DOLMA


·   MERCİMEK ÇORBA


·   YOĞURT


·   KAZANDİBİ TATLI


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek: SIDDIK: (Ar.) Er. 1. Çok doğru olan, hiç yalan söylemeyen. Hakikati kabul eden ve onaylayan kişi. 2. Kur'an'da peygamberleri vasfetmek, iman edenlerin sıfatı ve şehitlikten önde gelen makam kastedilerek zikredilmiştir. Ebu Bekir Sıddık: Hz. Ebu Bekir'in lakabı.


Kız: SEZGİN: (Tür.) - Sezme yeteneği olan, duygulu anlayışlı. - Erkek ve kadın adı olarak kullanılır.


MANİ


 


İplik serdim sergene
Gönül verdim ergene
Niye gönül verirsin
Kendini bilmeyene


KARİKATÜR


 


BİLMECE


Adamın biri baltası ile ormana gidiyormuş. Derin bir çukura düşmüş. Orada üç gün, üç gece kalmış, Orada ne yemiş?


Cevabı Yarın.


Dünkü Cevap: (İğne)









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Blog Arşivi