12 Eylül 2010 Pazar

11 Eylül 2010










































Bugün 11 Eylül 2010 3 Şevval 1431 Ağustos: 29 Hızır 129 ABD, İkiz Kulelerin Vurulması (2001) - Gemlik, Umurbey, Foça, Seferhisar, Güzelbahçe ve Bursa'nın Kurtuluşu (1922)-Budin (Budabeşte)'nin (1526) ve Graz'ın (1532) fetihleri--RAMAZAN BAYRAMI 3.Günü


HADİS-İ ŞERİF


 


Kıyamet gününde, Allah nazarında en kötü olanlardan bir kısmını da iki yüzlülerin teşkil ettiğini göreceksiniz. Bunlar bazılarına bir yüzle, diğer bazılarına da başka bir yüzle giden insanlardır.Ravi: Buhari, Edeb 52


 


CEHENNEMDEN UZAKLAŞTIRAN AMEL


Bir bedevî, Resûlüllâh'ın devesinin yularından tuttu ve 'Yâ Resûlallâh! Cennete yaklaştırıp cehennemden uzaklaştıracak bir ameli bana öğret.' dedi. Resûlüllâh (s.a.v), "Allah'a ortak koşmadan ona ibâdet et, namazı kıl, zekâtı ver ve akrabalarını ziyaret et." buyurdu.


Abdullah b. Ebû Evfâ (r.a) anlatıyor: Bir arefe akşamı Resûlullah (s.a.v) ile birlikte oturuyorduk. O sırada Re­sûlüllâh (s.a.v) buyurdu ki: "Akrabalarından alâkasını kesmiş olarak akşamlayan kimse benimle birlikte otur­masın; yanımızdan kalksın." buyurdu. Bunun üzerine, sadece halkanın en sonunda bulunan bir kişi kalkıp gitti. O zât fazla uzaklaşmadı ve bir müddet sonra tekrar gel­di. Resûlüllâh (s.a.v): "Halkadan senden başka kimse kalkmadı, sen neden gittin?" buyurdu.


Şöyle cevap verdi: "Yâ Resûlallâh! Sizin söylediklerinizi işittim, hemen teyzemin yanına gittim. O, bana dargındı. Beni görünce, 'Seni buraya getiren sebep nedir? Sen böyle yapmazdın.' dedi. Ben de sizin söylediklerinizi ona haber verdim. Bunun üzerine birbirimizden özür diledik."


Adam konuşmasını bitirince Resûlüllâh (s.a.v), "Gü­zel bir şey yaptın, oturabilirsin." buyurduktan sonra "Dik­kat ediniz! Allah'ın rahmeti, içinde birbirine dargın olan­ların bulunduğu bir topluluğa inmez." buyurdu.


Fakih Ebu'l-Leys Semerkandî (rh.) buyurdu ki: Bu ha-dîş-i şerîf, kişinin akrabaları ile münâsebeti kesmesinin büyük günahlardan olduğuna delâlet eder. Çünkü bu dargınlık, o kimseye ve yanındakilere Allah'ın rahmeti­nin inmesine mâni olur. Bunun için Müslümanın sıla-i rahmi (yakın akraba ile münâsebeti) kesmekten tevbe etmesi, işlediği bu günahtan dolayı Allah'tan mağfiret dilemesi ve onları ziyaret etmesi gerekir.


Yukarıdaki hadîs-i şerîfte Peygamber Efendimiz (s.a.v.) akrabayı ziyaret etmenin, kişiyi Allah'ın rahmeti­ne yaklaştırıp, cehennem azabından uzaklaştıracağını beyan buyurmuştur.


 


FIKRA


 


At yerde yatıyor, Temel başında tüfeği doğrultmuş duruyor. Tetiği çekmek üzere.. Oradan geçen Dursun koşarak gelir;


- Hayrola... Niye vuruyorsun atını? Ayağı mı kırıldı?..


- Ayağı falan kırık değil. Ben yatırdım onu, vurmak için!


- Yahu bu kadar güzel ata kıyılır mı?.. Sakat da değil üstelik!


- Sakat... Kafadan sakat!..


- Nasıl yani?


- Geçen gün atımla ormanda gezmeye çıkmıştım. Bir ara yürümek için indim. Dolaşırken ayağım ıslak çimlerde kaydı. Boylu boyunca düştüm. Bileğim fena halde burkulmuş. Anında şişti. Atım düştüğümü görünce hızla bana doğru koşmaya başladı...


- Ve gelip seni ezdi. Üzerine bastı fena halde..


- Yok canım!.. Sabret dinle... Atım beni kemerimden yakaladı. Havaya kaldırdı. Dört nala eve kadar ağzında taşıdı. Beni bıraktı, aynı hızla doktora haber vermeye gitti...


- Ve sen bu harika atı vuruyorsun öyle mi, gerzek?


- Patlama dedim ya!.. Gerzek olan ben değilim o... Bu salak hayvan, doktor diye baytar çağırmamış mı?


GÜNÜN SÖZÜ


 


Yeteri kadar nedeniniz varsa, herşeyi yapabilirsiniz. Jim Rohn


YEMEK MENÜSÜ


·   DÖNER


·   MISIRLI PİLAV


·   EZO ÇORBA


·   KAZANDİBİ


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek: SUHULET: (Ar.) Er. 1. Kolaylık. Yumuşaklık. Mülayemet. 2. Uygunluk. Elverişlilik.


Kız: ŞAHİNALP: (f.t.i.) Er. - Şahin gibi güçlü yiğit, cesur.


MANİ


 


Yârim okul önünde
Kitap açmış okuyor
Elindeki laleyi
Bana bakıp kokluyor


KARİKATÜR


 


BİLMECE


En uzun hikâye nedir?


Cevabı Yarın.


Dünkü Cevap: İçine kurt düşmüş de ondan




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler