14 Ekim 2010 Perşembe

14 Ekim 2010


































Bugün 14 Ekim 2010 6 Zilkade 1431 T.Evvel: 1 Hızır 162 Dünyada İlk Sistemli Üniversite Kurucusu Nizam-ü Mülk'ün Vefatı (1092)-Dünya Standartlar Günü-(Tarsus) Lokman Hekim'i Anma Günü


HADİS-İ ŞERİF


 


Sizden önce yaşayanlardan bir tüccar vardı. Halka borç verirdi. Borçluları arasında fakir görürse hizmetçilerine: "Onun borcundan vazgeçiverin, böylece Allah'ın da bizim günahlarımızdan vazgeçeceğini umarız" derdi. Allah da onun günahlarından vazgeçti.Ravi: Buhari, Sulh 10


 


HZ. LOKMAN ALEYHİSSELÂM'DAN HİKMETLER


Ey oğul! Demir ve taş gibi her türlü ağır şeyi taşıdım, lakin kötü komşudan daha ağır bir şey görmedim.


Her türlü acıyı tattım, lâkin fakirlikten daha acısını tatmadım.


Bir yere elçi gönderirsen câhili gönderme. Eğer hik­met sahibi bir kimseyi bulamazsan kendin elçi ol.


Cenazelerde bulun. Zîrâ cenaze sana ahîreti hatırlatır.


Doyduktan sonra yemek yeme.


Tatlı olma yutulursun, acı olma atılırsın.


Ey oğul! Allâhü Teâlâ'dan öyle ümitli ol ki azabından emîn olma.


Allâhü Teâlâ'dan öyle kork ki rahmetinden ümid kesme.


Oğlu sordu: "Ey babacığım. Buna nasıl gücüm yeter? Halbuki benim bir kalbim vardır." Şöyle buyurdu:


"İşte, mü'minin böyle iki kalbi vardır; biriyle ümîd eder, biriyle korkar."


"Allâhümmağfirlî (Ey Allah'ım! Beni mağfiret buyur)" duasını çok et. Zîrâ Allâhü Teâlâ'nın öyle vakitleri vardır ki onda isteyen boş çevrilmez."


Tevbeyi geciktirme, zîrâ ölüm ansızın gelir.


KARINCANIN DUASI


Süleyman Aleyhisselâm, halkı yağmur duasına çıkar­mıştı.


Orada bir karınca şöyle duâ ediyor, yalvarıyordu:


"Ey Allah'ım! Ben, senin yarattıklarından bir mah­lûkum. Sen, bizi yağmurunla sulasan da, kurak­lıktan helak etsen de, biz hep senin rızkına muhta­cız!.." diyordu.


Bunun üzerine, Süleyman Aleyhisselâm, halka,


"Geri dönünüz. Muhakkak size, başkasının (karınca­nın) duâsıyla yağmur verildi." buyurdu.


 


FIKRA


 


Bir gün Dursun Temel'in yanına gelmiş ve "Temel cebimdeki bilyelerin sayısını bilirsen ikisini de sana vereceğim" demiş. Temel: "Üç!" demiş.


GÜNÜN SÖZÜ


 


Hiç bir insan raslamadım ki, onda öğrenilecek bir şey bulunmasın ( Alfred de Vigny )


YEMEK MENÜSÜ


·   ETLİ NOHUT


·   PİLAV


·   TURŞU


·   ÇORBA


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek: ŞAHİN: (f.t.i.) Er. - Büyük boylu, kanca gagalı, yırtıcı bir kuş.


Kız: ŞAHIGÜL: (Fars.) Ka. - Gül dalı.


MANİ


 


Minare yıkılmış
Direk ister
Ağabeyimin canı
Börek ister


KARİKATÜR


 


BİLMECE


Güneş girmeyen eve ne girer?


Cevabı Yarın.


Dünkü Cevap: Kendi yağlarıyla kavruldukları için

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler