25 Kasım 2010 Perşembe

19 Kasım 2010

















 





 






















Bugün     19 Kasım 2010       13 Zilhicce 1431 T.Sani: 6 Kasım 12 Meriç ve Keşan'ın Kurtuluşu (1922)-İstanbul Radyosu'nun yayına başlaması (1949)-KURBAN BAYRAMI 4.Gün


HADİS-İ ŞERİF


Ademoğlu kurban bayramı günü, Allah katında kurban kesmekten daha sevimli bir iş yapmamıştır. Şüphesiz ki o kesilen kurban kıyamet günü boynuzları ve kılları ile gelir. Hiç şüphe yok ki, kurbanın kanı yere düşmeden önce Allah katında kabul görür. Öyle ise gönüllerinizi kurban ile hoş edin. Ravi: Tirmizi, Adahi 1


 Çocuklar


ÇOCUKLAR ARASINDA ADALET


Hz. Ali (k.v.) şöyle buyurdu: "Resûlullâh (s.a.v.) bir gün bizi ziyaret etti ve evimizde kaldı. Hasan ve Hüseyin de uyuyorlardı. Hasan su istedi. Resûlullâh (s.a.v.) suyu bar­dağa koymak için kalktı. Hasan'a vermek için gelince Hüsşyin alıp içmek istedi.  Fakat Resûlullâh evvela Hasan'a sonra Hüseyin'e içirdi. Hz. Fâtıma (r.a.)  "Sanki Hasan sana daha çok sevimlidir yâ Resûlallah!" dedi. Resûlullâh (s.a.v.) "Hayır, (ikisi de bana sevimlidir) ancak ilk önce Hasan istedi." buyurdu. Sonra eliyle işaret ederek "Ben, sen ve bu iki çocuk ile (Hz. Ali'yi işaret ederek) şu uyuyan kıyamette aynı yerdeyiz." buyurdu. ALLÂHÜ TEÂLÂ'NIN KULLARINA MERHAMETİ Ashâb-ı Kirâm'dan Amr bin Râmî (r.a.) anlatıyor: "Biz Resûlullâh'ın (s.a.v) yanında iken elindeki şeyi elbisesine dürmüş bir adam geldi ve:


"Yâ Resûlallah, ben seni gördüğüm vakit sana gel­mek istedim. Bir ağaç tomarına rastladım. Orada kuş yavrularının sesini işittim. Onları yuvalarından alarak el­biseme koydum. Bir de anneleri gelerek başım etrafın­da dolaşmağa başladı. Yavrularının üzerini açıverdim. Onların üzerine kondu. Onların hepsini elbiseme sar­dım, işte yanımdakiler onlardır." dedi.


Resûlullâh (s.a.v) "Onları bırak." buyurdu. Ben de kuş­ları koyuverdim. Kuşların annesi, yavrularına merhame­tinden onların yanından ayrılmadı. Resûlullâh (s.a.v) ashabına,


"Annelerinin yavrularına merhameti sizi şaşırttı mı?" buyurdu. Ashâb-ı Kiram: "Evet, ya Resûlallah!" dediler. Resûlullâh (s.a.v): "Beni hak peygamber olarak gönderen Allah'a ye­min ederim ki Allâhü Teâlâ kullarına, kuşun yavrula­rına olan merhametinden daha merhametlidir. Dön, bu kuşları anneleri ile birlikte aldığın yere koy, buyurdu. Adam onları götürdü, aldığı yere koydu.


FIKRA


 


Kamyon şoförü Temel giderken kamyonun freninin tutmadığını farkediyor. Temel kamyonu yoldan çıkararak durdurmayı düşünüyor ve bu sebeple yolun solunu kontrol ediyor. Yolun sol tarafında bir pazar yeri kurulu ve en azından 150-200 kişilik bir insan topluluğu var. Temel arabayı sol tarafa yoldan çıkaramayacağını düşünüyor. Yolun sağını kontrol ediyor ve sağ tarafta bir çocuğun oynadığını görüyor. Temel; “Çocuğa yazık olacak ama 150-200 kişinin içine girmektense bir can ile bu kazayı atlatırız” diye düşünüyor ve dümeni sağa kırıyor. Akşam TV haberlerinde bir haber; spiker bir kamyonun 150-200 kişilik bir pazar yerine girdiğini ve çok sayıda yaralı ve ölünün olduğunu anlatıyor. Temel de olay yerinde. Temel'e “Bu iş nasıl oldu? diye soruyorlar... Temel anlatmaya başlıyor; "Her şey o çocuğun pazar yerine doğru kaçmasıyla başladı!.."


GÜNÜN SÖZÜ


 


Başkası düştü mü "çürük tahtaya basmasaydı" deriz.Kendimiz düşünce,bastığımız tahtanın çürük olmasından şikayet ederiz. Cenab Şahabettin


YEMEK MENÜSÜ


·          TARHANA ÇORBA


·          BEŞAMELLİ ISPANAK


·          SİGARA BÖREĞİ


·          YOĞURT


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek: ŞEHBA: (Ar.) Er. 1. Kır, akçıl. 2. Haleb şehri.


Kız: ŞEHBAL: (Fars.) Ka. - Kuş kanadının en uzun tüyü.


MANİ


 


Karanfili ekemedim
Suyunu dökemedim
Yarimden ayırdılar
Yüzünü göremedim


KARİKATÜR


 


BİLMECE


Göklerdir benim yerim


Güneşi perdelerim


Yağmur, kar ve doluyu


Sizlere ben veririm


Cevabı Yarın.


Dünkü Cevap: Portakal




 






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler