29 Kasım 2010 Pazartesi

27 Kasım 2010
































 























Bugün     27 Kasım 2010       21 Zilhicce 1431 T.Sani: 14 Kasım 20 Seyyid Abdülhakim Efendi'nin Vefatı (1943)-Selimiye Cami'nin açılışı (1575)-Ağaçlardan suyun çekilmesi-Pastırma yazı sonu


HADİS-İ ŞERİF


 


Kul Rabbine en ziyade secdede iken yakın olur, öyle ise (secdede) duayı çok yapın. Ravi: Müslim, Salat 215


 


EN BÜYÜK RÜTBE HAREMEYN HİZMETKÂRLIĞI


1516'da Şam, 1517 târihinde Mısır ve ona tâbi olarak da Haremeyn idaresi Osmanlı Devleti'ne intikâl ettiğinde Mekke Emîri Şerîf Berekât, oğlu Şerîf Ebû Nümeyy'i, Kâhire'de ikâmeti esnasında Yavuz Sultan Selîm Han'a göndererek ona tâbi olduğunu bildirmiştir.


Yavuz Sultan Selîm Han vezîri Pîrî Paşaya şöyle an­latmışlar: "Allâhü Teâla beni ecdadımın ocağına pâdişâh kılınca, Cenâb-ı Hakk'a yalvarıp yakardım. 'Ya Rabbi, bana Ka'be'nin ve iki cihanın medar-ı iftiharı (övüncü) Habibin Muhammed Mustafâ'nın mübarek Ravza-i Mu-tahhara larının bulunduğu Medine-i Münevvere'nin sü-pürgeciliğini nasib et!..' diye yüzümü yere sürüp secdeye kapandım. Çok şükürler olsun ki Cenâb-ı Hakk beni o mut­luluğa eriştirdi. Dünyâda arzu ettiğim umutlara nail oldum. Benim Arap ülkelerine olan sevgim diğer vilâyetler gibi değildir. Onlar Allah'ın Resulünün komşularıdır..."


Arabistan kazaskeri Pîrî Paşa'ya bir gün Osmanlı âlim­lerinden bazıları gelerek, 'Mekke-i Mükerreme ve Medine-i Münevvere'ye Anadolu'dan kadı göndermek münasibdir.', dediler. Paşa da bu meseleyi yazıp arz ettiğinde Yavuz Sul­tan Selim Han buyurmuşlar ki: "Yeryüzünde İslâmiyet ya-yılalı 900 yıldan fazla oldu. Mekke-i Mükerreme, Harem-i İlâhi; Medine-i Münevvere ise Hazret-i Peygamberin taht-gâhıdır. Bu zamana kadar dışarıdan onlara kadı gönde­rilmiş midir? Mekke-i Mükerreme ve Medine-i Münevvere padişahlığı kâinatın efendisinin evlâd-ı kiramı ellerindedir. Ben o memleketleri, asker çekip, varıp almadım. Onlar tam bağlılık, güzel edep ve lütuflarından bana itaat ve iyilik ve olgunlukla bağlanıp saygı gösterdiler. Bu şerefin mükâfatı bana lâzımdır. Gece gündüz yüce Allah'a şükür ve senalar ederim ki, Hak Tealâ'nın bana lütuf ve ihsanlarındandır ki, Mekke-i Mükerreme ve Medine-i Münevvere'de bayram ve cuma günleri hutbelerde benim adım okunmaktadır. Bunun için Allah'a ne kadar hamd ve senalar etsem azdır. Bundan duyduğum mutluluğu, bütün dünyanın padişahlığına değiş­mem. Haremeyn-i Şerifeyn halkına her ne çeşit gayret, iyi­lik, şefkat, yardım lâzım ise esirgeme. Fakat sakın ha sakın, Mekke ve Medine işlerine müdâhale etme."


 


FIKRA


 


Temel boğazda tekneyle turist gezdiriyor. Bir gün bir Amerikalı'yı alıyor başlıyorlar gezmeye... Turist falanca sarayı görüyor, "Bu ne kadar zamanda yapılmış?” diye soruyor. Temel: “5 yılda!” diye cevap veriyor. Amerikalı: “Yazık bizde olsa 1 yılda yapılırdı!” Biraz sonra filan camiyi görüyor; "Bu ne kadar zamanda yapılmış?" Temel: "2 yılda!” diye cevap veriyor. Turist: “Yazık be!.. Bizde olsa 3 ayda biterdi!” Temel uyuz oluyor duruma. Biraz sonra tarihi bir yapı daha görüyorlar. Gene soruyor turist. Temel; “2 ay!” diyor. Adam gene: “Yazık be!.. Bizde olsa 1 haftada biterdi!” Temel iyice kıllanıyor. Tam o sırada Boğaz Köprüsü’nün altına geliyorlar. Adam yukarıyı göstererek; “Bu köprü ne kadar zamanda yapıldı?” diye soruyor. Temel şaşkın bakışlarla kafayı kaldırıp; “Hangisi? Bu mu? Bu dün bur’da yoktu yaa!..”


GÜNÜN SÖZÜ


 


Bana "Seni anlamıyorum" demen hak etmediğim bir övgü, fakat senin de hak etmediğin bir sövgüdür. Halil Cibran


YEMEK MENÜSÜ


·          TAVUK SUYU ÇORBA


·          ETLİ NOHUT


·          ŞEH.PİRİNÇ PİLAVI


·          CACIK


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek: ŞEKİB: (Fars.) Er. - Sabır, tahammüllü, dayanıklı. - Türk dil kuralına göre "b/p" olarak kullanılır.


Kız: ŞELALE: (Ar.) Ka. - Büyük bir akarsuyun yüksekten düşmesiyle meydana gelen büyük çağlayan, çavlan.


MANİ


 


Ayvalar dilim dilim
Darılmış benim gülüm
Ben gülüme ne dedim
Kurusun ağzım dilim


KARİKATÜR


 


BİLMECE


Ağırlığı olmadığı halde koca bir gemiyi batıran şey nedir?


Cevabı Yarın.


Dünkü Cevap: Harita


 



 

 



 



 
















 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler