21 Aralık 2010 Salı

21 Aralık 2010


































 

 

















 






















Bugün     21 Aralık 2010        15 Muharrem 1432 K.Evvel: 8 Kasım 44 En Uzun Gecelerin Başlangıcı (4 gün:14 saat 27'şer dakika)- Gün Dönümü Fırtınası-Sultan III.Mehmed'in vefatı, Sultan Ahmet'in tahta çıkışı (1603)


HADİS-İ ŞERİF


 


Şüphesiz kul, hayırlı bir iş yaparak Allah katında bir dereceye ulaşamazsa, Allah onun malına veya çocuklarına bir musibet vererek onu imtihan eder. Onu daha önce kavuşamadığı dereceye varıncaya kadar bu musibete sabrettirir Ravi: Ebu Davud, Cenaiz 1


 


KİM SABREDEN VE ŞÜKREDEN YAZILIR


"Resûlullâh (s.a.v.) Efendimiz buyurdu:


"İki haslet kendisinde olan kimseyi Allâhü Teâlâ şükre­den ve sabreden (diye) yazar. Bu iki haslet kendisinde olmayan kimseyi de şükreden ve sabreden yazmaz:


Dînî hususlarda (sâlih amellerde) kendinden yuka­rıda olanlara bakıp onlara uyan ile dünya işlerinde kendisinden aşağıdakine bakıp da kendisini onun üzerine faziletli kılan Allâhü Teâlâ'ya hamd eden kim­seyi nimetlere şükreden ve belâlara sabreden yazar.


Kim de dînî hususlarda kendisinden aşağıda olanlara bakar (da kibirlenir), dünya işlerinde de ken­disinden yukarıda olanlara bakar ve onda olanlar kendisinde olmadığı için üzülürse Allâhü Teâlâ o kimseyi şükreden ve sabreden yazmaz."


Belâya uğramış birini gören kimse Elhamdü lillâhil-lezî âfânî mimmebtelâke bihî ve faddalenî alâ kesîrin m i m men haleka tefdîlâ' derse ne olursa olsun ona, bu belâdan afiyet verilir." (Mânâsı: Seni mübtela kıldığı bela­dan bana afiyet veren ve beni yarattıklarının birçoğundan faziletli kılan Allah'a hamdolsun).


İNSAN NE ZAMAN ÂLİM OLUR?


Bir gün İmam Şafiî Hazretlerine;


"İnsan ne vakit âlim olur?" diye sordular.


'Bir ilmi öğrendikçe kusurunu daha ziyâde an­ladığı vakit olur.' cevâbını verdiler.


Bazı sözlerinden:


Ömrümde ne doğru ne de yalan yere yemin ettim.


İlim öğrenmek nafile namaz kılmakdan efdâldir.


İlim, tahsili edilip hafızada duran meseleler ilim değil­dir. İlim menfaat (fayda) verendir.


Sâdık dost, arkadaşının ayıbını görünce ona gizli­ce hatırlatır, ortaya çıkarıp yaymaz. Arkadaşının ayı­bını gizlice söylersen kendisine nasihat etmiş olur­sun, alenen söyler isen ayıbını îlân etmiş olursun. (Rahmetullahi aleyh)


 


FIKRA


 


Üç iyi arkadaş geçirdikleri bir trafik kazasında ölürler. Oryantasyon için cennete gönderilirler. Yukarıdan bir ses gelir "Cenaze töreninizde sizin için ne söylemelerini isterdiniz?" Arkadaşlar sırayla cevap verirler; "Yaşarken ne kadar iyi bir doktor ve ne kadar iyi bir aile babası olduğumdan bahsetmelerini isterdim." Diğeri "Yaşarken ne kadar iyi bir baba ve mükemmel bir öğretmen olduğumdan, öğrencilerimin hayatında çok önemli roller oynadığımdan bahsetmelerini isterdim." Üçüncü "Benim için, ‘tanrı aşkına bakın yaşıyor, hareket ediyor’ demelerini isterdim!.."


GÜNÜN SÖZÜ


 


Bilgili bir aptal, bilgisiz bir aptaldan daha aptaldır. MOLİERE


YEMEK MENÜSÜ


·          MELEMEN


·          MAKARNA


·          DOM. ÇORBA


·          YOĞURT


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek: ŞENEL: (f.t.i.) Er. - Şen ve mutlu ev. Bölge, il.


Kız: ŞENER: (f.t.i.) - Mutlu, neşeli kimse. - Erkek ve kadın adı olarak kullanılır.


MANİ


 


Gittim gitim yoruldum
Bir taş buldum oturdum
...in kızına
iki dakkada vuruldum


KARİKATÜR


 


BİLMECE


Bir bardak soğuk suyun üzerine bir bardak kaynar su döksek ne olur?


Cevabı Yarın.


Dünkü Cevap: (Sağlık karnesinde)






 





 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler