3 Aralık 2010 Cuma

3 Aralık 2010





















 


























Bugün     3 Aralık 2010          27 Zilhicce 1431 T.Sani: 20 Kasım 26 Hasan Basri Çantay'ın Vefatı (1964) - Sultan II.Selim'in Ölümü (1574)-Kıyafet Kanunu'nun TBMM'de kabulü (1934)-Şiddetli Soğukların başlaması-Dünya Özürlüler Günü


HADİS-İ ŞERİF


 


Kim kendisi için Allah'ü Teala'nın nezdinde olan mükafatını bilmek isterse Allah'ü Teala için yaptığı amellere baksın.  Ravi: Ebu Nuaym, Hilyetü'l - Evliya


 


İSLÂM TARİHİ:                    HİCRETTEN BİR LEVHA


Hz. Ebû Bekir (r.a.) Hicret'i şöyle anlattı: "Biz geceleyin yola çıktık. O günün gecesinde süratle yola devam ettik. Gün aydınlanana kadar yürüdük. Öğle sıcağı kendini gös­terdi. Sığınabileceğimiz bir gölge bulabilir miyim diye etrafa bir göz attım. Bir kaya gördüm. Gidip baktım, güne­şin az bir gölgesi kalmıştı. Resûlullah (s.a.v.) için orayı düzelttim ve bir kürk serdim: "Biraz uzan, yâ Resûlallâh!" dedim. O da uzandı. Bizi takip eden birini görebilir miyim, diye çıkıp baktım, bir çoban gördüm. Ondan süt istedim.


Bana biraz süt sağdı... Resûlullâh'a getirdim. Yanına vardığımda uyanmıştı. "Buyurun, için yâ Resûlallâh!" de­dim. İçti, ben de memnun oldum.


Sonra "Yola ne zaman çıkalım, yâ Resûlallâh?" eledim. Hemen yola çıktık. Bizi arayanlar vardı, fakat şimdiye kadar Sürâka bin Mâlik'ten başka kimse bizi bulamamış­tı. Sürâka atının üzerindeydi. Ben, yâ Resûlallâh, arayan­lardan Sürâka bize yetişecek, dedim. Resûlullah "Üzül­me. Muhakkak Allah bizimle beraberdir." buyurdu.


Sürâka o kadar yaklaşmıştı ki, onunla aramızda bir mız­rak veya iki üç mızrak atımı kadar bir mesafe kaldı. Ben, "yâ Resûlallâh bu adam bize yetişecek!" dedim ve ağ­ladım. Resûlullah, "Neden ağlıyorsun?" diye sordu. "Allah'a yemin ederim ki, ben kendim için değil, sizin için ağlıyorum!" dedim. Bunun üzerine Resûlullah, "Allah'ım, bizi o adamın şerrinden dilediğin şekilde koru!" diye duâ eder etmez Sürâka'nın atının ayakları sert toprağa battı, karnına kadar yere gömüldü. Sürâka hemen atından yere sıçradı ve 'Yâ Muhammedi Biliyorum ki bu senin işin. Beni içinde bulunduğum bu felâketten kurtarması için Allah'a duâ et. Allah'a yemin ederim ki, seni aramak için arkam­dan gelenlere izini kaybettireceğim. Bu da benim oklu­ğum. Ondan bir tane ok al. Çünkü sen falan yerdeki deve­lerimin ve koyunlarımın olduğu yerden geçeceksin. (Oku göstererek) ne kadar ihtiyacın varsa onlardan al.' dedi. Resûlullah, "Benim onlara ihtiyacım yok." buyurdu ve onun kurtulması için duâ etti. Sürâka kurtulup arkadaş­larının olduğu tarafa doğru dönüp gitti. Resûlullah ile be­raber Medine'ye varıncaya kadar yolumuza devam ettik.


 


FIKRA


 


Temel çok içiyormuş. “Bu kadar çok içme de seni ustabaşı yapalım!” demişler. Temel; “Valla pen içince mühendiz olayrum!..” demiş.


GÜNÜN SÖZÜ


 


Acı çekmek, ölmekten daha çok cesaret ister. NAPOLEON


YEMEK MENÜSÜ


·          TARHANA ÇORBA


·          ARNAVUT CİĞERİ


·          PİRİNÇ PİLAVI


·          PİYAZ


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek: ŞEVKİ: (Ar.) Er. - Şevkle ilgili, şevke ait, neşeli.


Kız: ŞEVVAL: (Ar.). - Hicri takvime göre yılın 10. ayı, ilk üç günü Ramazan bayramıdır (Fıtır Bayramı). - Erkek ve kadın adı olarak kullanılır.


MANİ


 


Masa Üstünde Çiçek
Çiçek Üstünde Böcek
Benim Sevdiğim Yarim
Sigara İçmiyecek


KARİKATÜR


Nooluyo lan.. 


BİLMECE


"İçinde değil" ifadesine zıt anlamlı kelime nedir?


Cevabı Yarın.


Dünkü Cevap: (O zamanlar çok küçük olduğu için)



 


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler