18 Nisan 2011 Pazartesi

17 Nisan 2011






































Bugün 17 Nisan 2011 14 C.Evvel 1432 Nisan: 4 Kasım 161 Turgut Özal'ın Ölümü (1993) - Fatih Sultan Mehmet'in İstanbul Adaları'nı fethi (1453) - Ali Fuat Başgil'in ölümü (1967)


HADİS-İ ŞERİF


Dünya nimetlerinden kadınlar, güzel koku ve gözümünün nuru namaz bana sevdirildi. Ravi: Nesei, İşareti'n-nisa 1


 


KUR'ÂN-I KERÎM


Evvel ve âhır onda,


Bâtın ve zahir onda.


Onda Felâk, onda Nas,


 Onda bereket,ihlâs.


 Güzellik remzi onda,


Hakikat tezi onda,


Onda fazilet, edep,


 Onda netice, sebep.


O bir zirve, ben cezir,


Ben kölesi, o vezir.


Her şeyin ölçüsü onda,


Ölçünün örgüsü onda.


Ahlâk onda, sevgi onda,


İlim onda, bilgi onda.


Doğruluğa davet onda,


Gönülde saadet onda.


Servet onda, saffet onda,


Ulviyet, adalet onda.


Dünya onda, ahret onda,


Cehennemle Cennet onda.


Sabır onda, huzur onda,


Arayanlara nûr onda.


Hayat onda, ölüm onda,


Her saniye gönlüm onda.


Dostluk onda, barış onda,


iyilikte yarış onda.


Fizikle ötesi onda,


Ötenin ötesi onda.


Onda varlık, onda kudret,


Onda büyük medeniyet.


Bir ilâhi mucize o,


Tek değişmez hâdise o.


O Kur'ân'dır, o Furkân'dır,


O Kur'ân-ı azîm-üş-şân dır.


M. Halistin Kukul


 


TURGUT OZAL'IN VEFATI


Türkiye Cumhuriyeti'nin 8. Cumhurbaşkanı Turgut Özal, Orta Asya'ya yaptığı geziden döndükten sonra, 17 Nisan 1993'te kalp krizi neticesinde vefat etti.  Vefatı, hem iç, hem de dış dünyada büyük bir üzüntüye sebep oldu. Cenaze namazı, önce Ankara Kocatepe Camiinde büyük bir kalabalıkla kılındıktan sonra, 22 Nisan 1993 Perşembe günü de, İstanbul'da Fâtih Camiinde kılındı. Adnan Menderes'in Topkapı'daki Anıt Mezarının batısında yapılan kabre defnedildi. Cenazesine yüz binlerce kişi katıldı.


 


FIKRA


 


Hizmetçi: -Aloo Adam: -”Kızım benim benim, hanımı telefona çağır bakayım ” Hızmetcı: -”Bir dakika efendim ” hızmetci:-” Alo ” Adam:” Ne oldu kızım, hanım nerede? ” Hızmetcı:” Ay beyfendi nasıl söylesem, hanımefendi yatak odasında biriyle beraber. ” Adam:” Nee, bir adamla mı? ” Hızmetcı:” Evet beyfendi. ” Adam: Nasıl olur hem de benim evimde ha! Bana bak kızım, git benim çalışma odama, aç masamın çekmecesini ordaki tabancayı al, ikisini de öldür, emrediyorum sana! ” Hızmetcı: ”Beyfendi, ben nasıl yaparım! ” Adam: ”Yaparsın, bak telefonda bekliyorum, yürü haydi..İki el silah sesi duyulur..” Hızmetcı:” Alo, beyfendi ” Adam: ”Ne yaptın kızım? ” Hızmetcı:” Söylediğiniz gibi silahı aldım, ikisini de öldürdüm efendim. Sonra da silahı havuza attım. ” Adam:” Ne havuzu? ” Hızmetcı: ”Bahçedeki yüzme havuzuna beyfendi, nereye olacak! ” Adam:” Ulan bizim villada yüzme havuzu yok ki, orası neresi ki Alooo? ”


GÜNÜN SÖZÜ


 


Hiçbir zaman çıktığın kapıyı hızlı çarpma. Geri dönmek isteyebilirsin.


Don Herold


YEMEK MENÜSÜ


·   YAPRAK SARMA


·   EV USULU MANTI


·   YOĞURT


·   DOMATES ÇORBA


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek: ABUZER: (f.a.i.) Er. - Altın suyu. Altın suyu gibi parlak ve görkemli. Yahut Ebu Zer (el-Gıfarî) isminin fo­netik değişikliğe uğramış şekli.


Kız: BEDRUNNİSA: (Ar.) Ka. - Dolunay yüzlü kadın.


MANİ


 


Bedenimizde cansın,


Damarımızda kansın,


Kervan kalkmak üzere,


Unutma bu son şansın.


KARİKATÜR


 


BİLMECE


Hiç ceza alınmadan öldürülen şey nedir?


Cevabı Yarın.


Dünkü Cevap: Su faturası kabarır

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler