26 Nisan 2011 Salı

25 Nisan 2011






































Bugün 25 Nisan 2011 22 C.Evvel 1432 Nisan: 12 Kasım 169 Anayasa Mahkemesi Kuruldu (1962) - Sitte-i Sevr'in sonu - Fırtına


HADİS-İ ŞERİF


Karanlıklarda mescitlere devam edenleri, Kıyamet Günü'nde tam bir aydınlık ile müjdele. Ravi: Ebu Davud, Salat 50


 


MAKALE... AİLE TAHRİP EDİLİYOR


Günümüz toplumlarında en büyük sarsıntı ailede yaşanıyor Batı da aile çöktü, bitti. Bizde de can çekişiyor. Aileyi bu hale getiren; inançsızlık ve ahlâksızlık üzerine kurulan "Feminizm" ve “Hümanizm" akımlarıdır. Bu mikrobu, bu zehri altın kupa içinde şekerle kaplanmış olarak sundukları için çoğumuzun bundan haberi yok; sözde eşitlik, adalet, hakkını arama adı altında kadınlarımıza sunulan fanteziler sinsi birer tuzak! Doğruyu, ailede huzuru arayanlardan biri de Amerikalı Laura Doyle'dur. "Huzurun Kaynağı Aile" kitabında, Laura deneme-yanılma yolu ile çatırdayan evliliğini nasıl kurtardığı özetle şöyle anlatılıyor:


"... Evliliğimizin dördüncü yılında bir şeylerin yolunda gitmediğini fark ettim. Evliliği kurtarma seminerlerinde de bir netice alamayınca, en sonunda "büyükannemin yöntemini" denemeye karar verdim. Bu büyük "buluş"tan itibaren, ilişkilerimizdeki her şey tam tersine döndü. Terapistlerin sürekli tekrarladığı; "Meseleleri konuşup tartışarak çözümleme"nin büyük bir yalan ve baştan kaybedilmiş bir savaş olduğunu gördüm. Yaşayarak bulduğum bu yeni metotla, önce evliliğimi kurtardım. Sonra da başka mutsuz kadınlara tutku ve aşk dolu evliliğin ipuçlarını vermeye adadım kendimi. Hem de feminist çevrelerin bir neyi "kölelik" olarak yorumladığı yöntemin yanlışlığını, ülkenin dört bir yanına seminerlerle yayarak... Yayıncıların tepkilerden korkup kabul etmediği, kendi imkânlarım ile bastırıp elden ele dağıttığım; "Kocasına feslim Olan Eş: Erkeğinizle Yakınlık, Tutku ve Barış Sağlamaya Giden Pratik Yol" adlı kitabım, binlerce Amerikalı kadının "Evliliği Kurtarma Rehberi" artık..."


Şimdi kitap Avrupa yolunda. Yuvası kurtulanlardan biri olan bayan Carole Fitzgerald; "Bu seminerler sonrasında farkına vardım Kİ, aslında evliliğimdeki en büyük problem, benmişim. Olaylara başka bir açıdan bakmayı öğrendim. Kocamı olduğu gibi kabullenip ona her anlamda güvenmem gerektiğini kavradım. Bir zamanlar âşık olduğum bir adamı değiştirmeye çalışmamın ne kadar mantıksız, saçma olduğunu öğrendim. Artık huzurlu ve mutlu bir yuvaya kavuştum..." diyor.


Laura kitabında; "Teslim olmak sınırsız da değil. Uyuşturucu bağımlısı, şiddet yanlısı, güven hissi uyandırmayan ahlâksız erkeklere 'teslim olmak' bir yana, onlardan uzak durun!.." diye uyarıyor.


Mehmet Oruç


 


FIKRA


 


Birgün elma şekeriyle elma kendi aralarında sohbete başlamışlar . Elma elma şekerine sewnin kıyafetin çok güzel oysaki ben çok sadeyim demiş . Elma şekeride övünerek konuşmaya başlamış ; ben en pahalı ve en güzel mağazalardan giyiniyorum demiş . Elmada bunun üzerine lafı sokmuş ; kıçına giren kazıktan belli oluyor …


Padişahla Vezir tartışmaya başlamış..Padişah vezire :-”En büyük ve en güçlü benim..Sen benim emrimdesin” demiş..Vezir, “Hayır ben büyüğüm..Ordunun başında ben savaşıyorum sen sadece mühür basıyorsun diye itiraz etmiş..Tartışma uzayınca Padişah’la vezir, bir çobanın yanına gitmiş ve konuya direkt girmemek için çobana sormuşlar;


-Senin koyunun mu büyük ineğin mi ?


Çoban “İnek” demiş,


-Keçin mi büyük, öküzün mü ?


Çoban “Öküzüm tabii ki” deyince, kilit soruyu yöneltmişler çobana;


-Söyle bakalım “Padişah mı büyük, vezir mi?”..


Çoban hiç düşünmeden yanıtlamış..


-Vallahi ben bu hayvanları tanımıyorum..demiş..


GÜNÜN SÖZÜ


 


Herkes insanlığı değiştirmeyi düşünür. Ama kimse önce kendisini değiştirmeyi düşünmez.


V.Hugo


YEMEK MENÜSÜ


·   ETLİ TÜRLÜ


·   ERİŞTE


·   YOĞURT


·   MEYVE


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek: ABHER: (Ar.) Er. 1. Nergis çiçeği. 2. Yasemin. 3. Zerrin kadehi çiçeği. 4. Dolu kab.


Kız: BEDEL: (Ar.). 1. Değer, kıymet. 2. Bir şeyin yerine verilen, yerini tutan şey, karşılık. - Erkek ve kadın adı olarak kullanılır.


MANİ


 


Gidilmez başka yere,


Sultanı kimler göre,


Ölse ele yâr olmaz,


Gönül sevdi bir kere.


KARİKATÜR


 


BİLMECE


En hızlı yenilen şey nedir?


Cevabı Yarın.


Dünkü Cevap: Surat asılır

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler