27 Nisan 2011 Çarşamba

27 Nisan 2011






































Bugün 27 Nisan 2011 24 C.Evvel 1432 Nisan: 14 Kasım 171 Arıların Oğul Verme Zamanı - Kanuni Sultan Süleyman Han'ın doğumu (1495) - Sultan İkinci Abdülhamid Han'ın hal'i, Sultan Reşat'ın tahta çıkışı (1909)


HADİS-İ ŞERİF


 


Allah, insanlara merhamet etmeyene rahmette bulunmaz. Ravi: Tirmizi, 1923


 


ABDULHAMİD HÂNIN HALİ


Sultan II. Abdülhamid Hânı Hanı tahtan indirmek için gelen heyetin karşısında sultanın vakur ve soğukkanlı   tutumu   hakkında,   hadisenin şahidi, kızı Ayşe Sultan diyor ki: Başkatip Cevat Bey, Millî Meclis'ten heyet geldiğini haber verdi. Babam, "Buyursunlar!" dedi. Gelen 4 kişilik heyet içeri girdi. Babamın karşısına sıra ile durup, kısa birer selâm verdiler. Babam mukabele etti. Gelenler Arnavut Esat Toptanî, Laz Arif Hikmet Paşa, Ermeni Aram Efendi ve Yahudi Karaso Efendi idi. Başta duran Esat Toptanî hemen söze başladı:


-   Millet seni azletti.


Babam metin ve gür bir sesle cevap verdi:


-   Zannedersem hal etti demek istiyorsunuz. Pekâlâ, buna gösterilen sebep nedir?


Arif Hikmet Paşa fetva suretini okumaya başladı:


"İmâm-ül-Müslimîn olan Zeyd, bazı mesâil-i mühimme-i şer'ıyyeyi Kütüb-i şer'ıyyeden tayy-ü ihraç ve kütüb-i mezkû-reyı men-ü hark-ü ihrak..."


Şer'î kitapları yırtıp yakma sözleri geçince, babam yüksek sesle; 'Ben hangi kütüb-i  şeriyyeyi yakmışım? Hasbinallah derim.' dedi ve fetvayı sonuna kadar dinledi.


- Bunu hangi makam verdi?


- Meclis-i Millî verdi.


- Yâ... Öyle mi? 33 sene millet ve devletim için, memleketimin selâmeti için çalıştım. Elimden geldiği kadar hizmet ettim. Hakimim Allah ve beni muhakeme edecek de Resûllullahtır. Bu memleketi nasıl buldumsa öyle teslim ediyorum. Hiç kimseye bir karış toprak vermedim. Hizmetimi ancak Cenâb-ı Hakkın takdirine bırakıyorum. Ne çare ki düşmanlarım bütün hizmetlerime kara bir çarşaf çekmek istediler ve muvaffak oldular.


 


FIKRA


 


Hasan ölüm döşeğindedir . Karısı Emine kocasının bu son anlarında yanıbaşındadır . Hasan bitkin ve kısık bir sesle Emine ! Emine ! der . Emine sus sevgilim kendini yorma der . Sana itiraf etmem gereken bişey var karıcım lafımı kesme ve dinle der . Emine ses çıkarmaz . İşlediğim günahı itiraf edip huzur içinde ölmek istiyorum diye konuşmasını sürdürür Hasan . Ben dün gece hani sen annen hasta olduğu için yanına gittiğin gece seni en yakın arkadaşınla aldattım der . Emine Hasanın elini bırakmadan ve sükunetini bozmadan cevaplar ; biliyorum sevgilim o yüzden zehirledim seni …


GÜNÜN SÖZÜ


 


Herkes aynı şeyi düşünüyorsa,hiç kimse fazla bir şey düşünmüyor demektir.


W.Lippmann


YEMEK MENÜSÜ


·   KARIŞIK DOLMA


·   PADİŞAH ÇORBA


·   YOĞURT


·   KADAYIF


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek: ABER: (Ar.) Er. - Hz. Nuh'un erkek torunu.


Kız: BAYLAN: (s.) Ka. 1. Nazlı, şımarık. 2.Bayla büyüdü bir dediği iki edilmedi.


 


MANİ


 


Yüzler kaplanır nurla,


Vücut çevrilir surla,


Kılmak gerek namazı,


Huşu ile şuurla!


KARİKATÜR


 


BİLMECE


Hangi yapraklar sonbaharda dökülmez?


Cevabı Yarın.


Dünkü Cevap: Vantilatör

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler