20 Mayıs 2011 Cuma

19 Mayıs 2011









































Bugün 19 Mayıs 2011 16 C.Ahir 1432 Mayıs: 6 Hızır 14 Atatürk'ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı


HADİS-İ ŞERİF


 


Hiç şüphesiz ki, Allah, melekler, yerde ve gökte bulunanlar, yuvasındaki karıncadan sudaki balığa varıncaya kadar her şey insanlara hayrı, iyiliği öğreten kimseye dua ve istiğfar ederler. Ravi: Tirmizi, İlim 19


 


MENKIBE --- DÜŞMAN DOST


Peygamber efendimizin amcası Hazret-i Hamza, Şeybe bin Osman'ın babasını ve amcasını bir savaşta öldürmüştü. Huneyn Gazâsı'nda Şeybe bin Osman, Peygamber efendimizi öldürüp, babasının ve amcasının intikamını almak için hücuma geçti. Kılıcını Peygamber efendimize vurmak için kaldırdı, fakat birden vazgeçti. Sonradan sorulunca, şöyle cevap verdi:


"Ona vurmak için yaklaşınca, şimşekten daha süratli bir ateş kıvılcımını karşımda gördüm. Kurtuluşu kaçmakta buldum. Kaçarken, Resûlullah beni yanına çağırdı. Gittim, mübarek elini göğsüme koydu. O ana kadar en nefret ettiğim kişi olduğu hâlde, elini göğsümden kaldırdığında, en çok sevdiğim insan olacak şekilde muhabbeti kalbime yerleşti. Bana buyurdu ki: "Haydi yaklaş, safımızda düşmana karsı savaş!" Kılıcımı çektim. Onu korumak için düşmana karşı amansız bir mücadeleye başladım.


 


19 MAYIS --- GÜNÜN TARİHİ


I. Cihan Harbinin kaybından ve İstanbul'un işgalinden sonra, Anadolu'da mukavemet hareketleri başladı. Mustafa Kemâl Paşa da ordu müfettişi vazifesi ile Anadolu'ya gönderildi. Istanbul'dan  ayrılarak, 19  Mayıs 1919'da Samsun'a çıktı. 2 Mayıs'ta Havza'ya geldi. Burada üst kademede bulunanlara ve bütün komutanlara gizli bir genelge yayınlayarak işgal karşısında Türk Milletini bütünleşmeye çağırdı. Buradan Amasya'ya geçti. 21-22 Haziran gecesi Amasya Tamîmi ile Türk Milletini birlik ve bütünlüğe dâvet etti. 23 Temmuz'da Erzurum ve 4 Eylülde Sivas Kongrelerine katıldı. Böylece Anadolu'da İstiklâl hareketleri başladı. 19 Mayıs günü, 20.6.1938 tarih ve 3466 sayılı kânunla Gençlik ve Spor Bayramı olarak kabul edildi. 1981 yılında ise, çıkarılan yeni bir kânunla Atatürk'ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı olarak değiştirildi.


FIKRA


 


Dursun Temeli çalıştığı iş yerine davet eder..Temel bu teklifi kabul eder..Dursun’un iş yeri 12 katlıdır..Dursun’un odası da tam onikinci kattadır..Temel cepten arayıp uşağum beş dakikaya ordayum der ve aradan 2 saat geçer..Temel terler içinde odaya gelir..Dursun sorar : – Uy uşağum ne oldu sana buyle? Temel : -12 kat çıkmak kolay değil.. Dursun : -Asansörle niye gelmedin..? Temel: -3 kişi geldi 2 kişi daha bekledim gelmeyince ben de merdivenlerden çıktım..


GÜNÜN SÖZÜ


 


İyi olan tek şey bilgi ve kötü olan tek şey de cehalettir.


Sokrates


YEMEK MENÜSÜ


·          IZGARA KÖFTE


·          PİLAV


·          ÇORBA


·          ÇOBAN SALATA


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek: ADNİ: (Ar.) Er. 1. Adın'a mensup, (bkz. Adnan). 2. Cennete girmeye hak kazanan. Adni Recep Dede. Türk mu­tasavvıf, şair. (Belgrat 1688).


Kız: BERCİS: (Ar.) Ka. 1."Müşteri" denilen yıldız, Jüpiter gezegeni. 2. Sütü çok olan deve.


MANİ


 


Kötü yola gidersin,


Allah affeder dersin,


Tevbe etmeden nasıl,


Affı ümit edersin?


KARİKATÜR


 


BİLMECE


Bir politikacının ölüp ölmediğini nasıl anlarız?


Cevabı Yarın.


Dünkü Cevap: Yer çekimi kanunu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler