22 Mayıs 2011 Pazar

22 Mayıs 2011






































Bugün 22 Mayıs 2011 19 C.Ahir 1432 Mayıs: 9 Hızır 17 Nenehatun'un Vefatı (1955)


HADİS-İ ŞERİF


 


Allahü Teala hakkında hüsnüzan, güzel ibadettendir.  Ravi: Tirmizi, 3604


 


KİMSESİZLER


Bir sabah kahvaltıda, çayımı yudumlarken,


Bir çocuk sesi geldi, kulacıma aniden.


"Amcacığım sadaka!" diye yalvarıyordu,


incecik zarif sesi, soğuktan titriyordu.


Ayağında çizmeler, her çizmede bir delik,


üstündeki elbise, sanırsın kırk senelik.


Pantolonu kısacık, ceketi ise boldu,


Ben onu seyrederken, gözlerim yaşla doldu.


Aşağıya inerek, kapıyı araladım,


Yavrucuğum, gelsene!" diye onu çağırdım.


Çam yeşili gözlerden, iki damla süzüldü,


Mini mini ağzından şu feryatlar döküldü.


Bugüne kadar bana, kimse yavrum demedi,


Kucağını açarak, kimse gülümsemedi.


Üç günden beri açım, bir yiyecek yemedim,


Fakat gidip kimseden bir şey de istemedim.


Ne annem var, ne babam, amcam sizlere ömür,


Geçenlerde kaybettik, tam otuzdokuz gündür.


Amcam da ölünce, ben şu sokaklarda kaldım."


"Üzülme yavrum dedim, seni yanıma aldım.


Unutma ben de senin gibi bir kimsesizim,


Senin gibi bir kardeş arayan kardeşsizim."


O anda kardeş olduk, artık sarmaş dolaştık,


 Sanki bir anlık değil, kırk yıllık arkadaştık.


Mahmut Öztürl


 


NENE HATUN


Türk kadınının kahramanlık sembolü olan Nene Hatun, 1857'de Erzurum'da doğdu. 1877-1878 Osmanlı-Rus Savaşı'nda Ruslar, Erzurum'a kadar gelmişlerdi. Şehrin savunması sırasında Erzurumluların kadınlı erkekli yaptığı mücadele, tarihin şanlı sayfalan arasındadır. Aziziye Tabyasını geri almak için taş, sopa, kazma, kürekle gırtlak gırtlağa yapılan mücadeleye Nene Hatun da çocuklarını evde bırakarak katılmıştı. Nene Hatunun oğlu da Çanakkale'de şehit olmuştur. 1955'deki Anneler Günü'nde, "Anneler Annesi" seçilen Ne-ne Hatun, aynı sene 98 yaşın-da vefat etti.


FIKRA


 


Kadının biri 10 tane veletle anaokuluna gitmiş..Çocuklarını ana okuluna yazdıracakmış..Müdire hanım şaşırmış ve çocuklarının isimlerini sormuş..Kadın da Ahmet demiş..Okul müdürü bayan yine şaşırmış..Yani hepsinin ismi Ahmet mi? Nasıl zor olmuyor mu hepsi tek isim? Kadın zor olmadığını mamafih işinin daha kolay olduğunu söyler..Hatta şöyle bir örnek verir..Ahmet yemeğe gel diyorum hepsi geliyor..Ahmet hadi çıkıyoruz diyorum hepsi benimle dışarı çıkıyor..Müdüre hanım şaşkınlık içinde Peki bi tanesine özel bişi yapsan nası çağırıyosun karışmıyor mu ? diye sormuş..Kadın da – O tür durumlarda soyisimleriyle sesleniyorum.. demiş


GÜNÜN SÖZÜ


 


İyi adam olmak için kimseye fenalık etmemek yetmez,iyilik etmesinide bilmelidir.


Fenel


YEMEK MENÜSÜ


·          MELEMEN


·          MER.ÇORBA


·          MAKARNA


·          YOĞURT


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek: ADİN: (Ar.) Er. - Cennet (Adn).


Kız: BERAT: (Ar.). 1. Resmi belge, imtiyaz belgesi. 2. Osmanlıda bir kimseye verilen nişan, rütbe veya toprak imtiyazını gösterir belge. - Erkek ve kadın adı olarak kullanılır.


MANİ


 


Günü güne katarsın,


Ömrü hiçe satarsın.


Derde sokup başını,


Felakete atarsın.


KARİKATÜR


 


BİLMECE


Hakem ile trafik polisi arasında ne benzerlik vardır?


Cevabı Yarın.


Dünkü Cevap: Cezaevinde

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler