16 Haziran 2011 Perşembe

16 Haziran 2011


































Bugün 16 Haziran 2011 14 Recep 1432 Haziran: 3 Hızır 42 Barbaros'un Haçlı Donanması'na Karşı Zaferi (1535) - Güney Rüzgarlarının esmeye başlaması - Osmanlı Hanedanı hanımlarının yurda dönüşleri için kanun (1952)


HADİS-İ ŞERİF


 


Nefsim kudret elinde olan Allah'a yemin ederim ki hiçbiriniz, ben kendisine ebeveyninden, çocuğundan ve bütün insanlardan daha sevgili olmadıkça, iman etmiş olamaz. Ravi: Müslim, İman 69-70


 


MANZUM MENKIBE .... BİR DİLENCİ


Şöyle nakledilir ki, Cüneyd-i Bağdâdî'den;


Bir Cuma namazını, kılıp çıktım camiden.


Kapıda bir dilenci, baktım dikiliyordu,


Camiden çıkanlardan, sadaka istiyordu.


Kalbimden geçirdim ki; "Ne için çalışmıyor?


Herkese avuç açıp, bir sadaka istiyor."


Oradan eve gelip, rüya gördüm o gece,


Biri gelip önüme, bir tabak koydu önce.


Sonra bana öfkeyle; "Haydi bundan ye!" dedi,


Baktım o tabaktaki, bir ölünün etiydi.


Bu teklif karşısında, şaşırıp sendeledim,


"Bu bir ölü etidir, bu nasıl yenir?" dedim.


Dedi ki: "Dün bu etten, yemiştin biliyorsun,


Peki, şimdi ne için, yemek istemiyorsun?"


Uyanınca dedim ki, hemen kendi kendime;


 "Keşke öyle düşünce, gelmeseydi kalbime."


Kalkıp abdest alarak, namaz kıldım ve hemen,


Fakiri bulmak için, acele çıktım evden.


Baktım Dicle nehrinin, yanında duruyordu,


Yerlerden topladığı, tereleri yiyordu.


Beni görüp dedi ki: "Şimdi tevbe ettin mi?


Kalbini o fikirden, temizleyebildin mi?"


Dedim ki: "Tevbe ettim, hakkını eyle helal!"


"Helal olsun!" dedi ve sonra kayboldu derhal


 


FIKRA


 


Birgün elma şekeriyle elma kendi aralarında sohbete başlamışlar . Elma elma şekerine sewnin kıyafetin çok güzel oysaki ben çok sadeyim demiş . Elma şekeride övünerek konuşmaya başlamış ; ben en pahalı ve en güzel mağazalardan giyiniyorum demiş . Elmada bunun üzerine lafı sokmuş ; kıçına giren kazıktan belli oluyor …


GÜNÜN SÖZÜ


 


Öğretmen bir kandile benzer, kendini tüketerek başkalarına ışık verir.


Ruffini


YEMEK MENÜSÜ


·          PATLICAN KARNIYARIK


·          PİLAV


·          CACIK


·          MEYVE


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek: AKANSEL: (Tür.) Er. 1. Akarsu. 2. Uzun mesafeler geçerek denize dökü­len akarsu.


Kız: AKANAY: (Tür.) Ka. - Yıldız küme­si.


MANİ


 


Aşına konsa zehir,


Çölde verilse nehir,


Soysuzlara yanaşma!


Köyün yapılsa şehir.


KARİKATÜR


 


BİLMECE


Dünyanın döndüğünü en iyi kim bilir?


Cevabı Yarın.


Dünkü Cevap: Samanyolu’nda


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler