19 Haziran 2011 Pazar

19 Haziran 2011


































Bugün 19 Haziran 2011 17 Recep 1432 Haziran: 6 Hızır 45 İnciller'in Dörde İndirildiği İznik Konsülü'nün Toplanması (325) - Kuveyt'in bağımsızlığını kazanması (1961)


HADİS-İ ŞERİF


 


Ademoğlu sabaha erdi mi, bütün azaları, dile gelip: "Bizim hakkımızda Allah'tan kork. Zira biz sana tabiyiz. Sen istikamette olursan biz de istikamette oluruz, sen sapıtırsan biz de sapıtırız" der. Ravi: Tirmizi, 2409


 


MANZUM MENKIBE  "KIR O ŞİŞELERİ”


Necati bey isminde, anlatıyor bir kişi;


Vaktiyle Adliye'de, müfettişlikti işi.


'Bir Arefe gününde, Müks'e vardığımda ben,


Bayram namazı için, camiye gittik hemen.


Kaymakam ve ilçenin, bazı mühim zatları,


Baktım, namazdan sonra, çıkardılar atları.


Dediler: "Bayramlarda, şudur ki âdetimiz,


Namazı müteakip, Arvas'a gideriz biz.


Orada Seyyid Fehim, diye var bir evliya,


Onu ziyaret edip, alırız hayır duâ."


Ben de gitmek istedim, din ile yoktu ilgim,


İslâmı hususlarda, yok idi hiçbir bilgim.


Ayrıca da malesef, müptelaydım içkiye,


Şimdiyse gidiyorduk, bir evliya kişiye.


Hayatımda böyle şey, görmemiştim doğrusu,


Arvas'a vardık sardı, sanki "Cennet koku"su.


Alışkın olduğumdan, içkiye ve lâkin ben,


Heybeme "İki şişe" koymuştum ihtiyaten.


Varınca biraz sonra, Arvas kabristanına,


Sakladım şişeleri, taşların arasına.


Orada Fatihalar, okuyarak mevtaya,


Sonra gittik hepimiz, o büyük evliyaya.


Huzuruna girip de, görür görmez o zatı,


Düşündüm ki; var bunda, sanki melek sıfatı.


Ellerini öpüp zevkle, arz ettim ki:


"Efendim, Bu tasavvuf yoluna, ben de girmek isterim."


Gülerek buyurdu ki: "Bu, böyle olmaz fakat,


Olur mu bir arada, şişe ile bu hayat?


Gidip kabristandaki, kır o iki şişeyi.


Ondan sonra gel bizden, talep eyle bu şeyi."


"Peki efendim" deyip, birini kırıp attım,


Her ihtimale karşı, öbürünü bıraktım.


uzuruna gelince, buyurdu: "Ey müfettiş,


Git, öbür şişeyi de, kır gel ki, bitsin bu iş!"


"Peki" dedim ve gidip, kırdım öbürünü de,


Gelip tevbe eyledim, o büyüğün önünde...


FIKRA


 


Hakim Suçluya sorar ; bu adamı neden dövdün . Suçlu ;bana suaygırı dedi . Hakim ne zaman diye sorar , suçlu geçen sene diye cevaplandırır . Ama sen onu daha yeni dövmüşsün der hakim . Suçlu o zamanlar suaygırının neye benzediğini bilmiyordum daha yeni gördüm de der …


GÜNÜN SÖZÜ


 


Okuma ruhu yüceltir.


Voltaire


YEMEK MENÜSÜ


·          ETLİ NOHUT


·          PİLAV


·          CACIK


·          MEYVE


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek: AKAD: (Tür.) Er. - Doğruluğuyla, dürüstlüğüyle tanınmış kimse.


Kız: AİŞE: (Ar.) Ka. - 1. Yaşayan, zen­ginlik ve bolluk gören. Yaşayış. Aişe binti Ebu Bekir. Peygamberimiz (s.a.s)'in hanımlarından. Muhterem annelerimizden biri olan Aişe (r.a.) İslami bilgisi ve fakihliği ile de meş­hurdur (bkz. Ayşe).


MANİ


 


Nefsim köpürüp kızma!


Kızıp aklını bozma!


Hoca, kendin düşersin,


Kimseye kuyu kazma!


KARİKATÜR


 


BİLMECE


Üstüne yazı yazılmayan satır hangisidir?


Cevabı Yarın.


Dünkü Cevap: Yetim olur

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler