5 Ağustos 2011 Cuma

1 Temmuz 2011







































Bugün 1 Temmuz 2011 29 Recep 1432 Haziran: 18 Hızır 57 Kabotaj Kanunu Kabul Edildi (1926) - III. Ahmet'in Ölümü (1736) - Kabotaj ve Denizcilik Bayramı


HADİS-İ ŞERİF


 


Allah'ın zikri dışında kelamı çok yapmayın. Zira, Allah'ın zikri dışında çok kelam, kalbe kasvet (katılık) verir. Şunu bilin ki, insanların Allah'a en uzak olanı kalbi katı olanlardır. Ravi: Tirmizi, 2413


 


BİR İHTİYAR MÜMİNİN MÜNACATI


 


Ya Rabbî! Senin lütuf, kerem ve inayetinle büyük sıkıntılar görmeden, uzun bir ömür yaşadım. Bu hayatın içinde, sana karşı, pek çok günah işledim. İrâde-i cüziyyemi, senin razı olmadığın şeylere sarf ettim. Artık sana rücû' etmek zamanım pek yakın. Bundan sonraki, dünya ve ahiret hayatımın safhaları şu olacak:


Dünya elemleri, sekerât-ül-mevt, kabir hayatı, haşr âlemi, mükâfat ve mücâzât ihtimâlleri...


Büyük günahlarımla, bu tehlikeli geçitlerden, nasıl geçeceğimi bilmiyorum. Affına kavuşamaz-sam, hâlim ne olacak? İstiğfar ve dualarım, kabule lâyık olacak mı bilmiyorum. Senin af ve mağfiret sıfatın, tek ümidimi Senden başka kime sığı-nabılırımr


Yâ Rabbî! Sana inanıyorum. Kitabında bildirdiğin gibi inanıyorum. Kitabına ve Resulüne "sallal-lahü aleyhi ve sellem" inanıyorum. Hudutsuz büyüklüğünü anlatan kâinatı, gözlerimle görüyorum. Azametini, bana ihsan ettiğin aklımla, anlıyorum. Günahlarımın, af ve mağfiret deryan içinde, bir damla bile olmadığını da, biliyorum, işle-diğim günahlardan pişmanlık duyuyorum. Pişmanlık duygularımı eksiltme! Bu duygularımı, elem derecesine çıkart yâ Rabbî!


Yâ Rabbî! Sen af etmeyi seviyorsun. Beni de, af ettiğin kulların içine al! Sen Gafûrürrahîmsin yâ Rabbî!. Hayri Aytepe Emekli tümgeneral


Not: Hayri Aytepe "rahmetullahi teâlâ aleyh", 10 Eylül 1966 günü İstanbul'da vefat etmiştir. Edirnekapı Kabristanındadır.


FIKRA


 


Lokantaya giden Temel garsondan bardak istemiş.


Garson da masada ters duran bardakları göstererek:


-- Masada var ya' demiş...


Temel bardağı eline almiş ve biraz inceledikten sonra kaşlarını çatmış ve sítem dolu bir sesle konuşmuş:


-- Onlarín dibi deìik, üstü kapalì demiş...


GÜNÜN SÖZÜ


 


Seni diğerlerinden farksız yapmaya bütün gücüyle gece gündüz çalışan bir Dünyada,kendin olarak kalabilmek,dünyanın en zor savaşını vermek demektir.Bu savaş bir başladımı,artık hiç bitmez!...


E.e Cummings


YEMEK MENÜSÜ


·          KARIŞIK PİDE


·          DOMATES ÇORBA


·          KAŞIK SALATA


·          AYRAN


 


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek: AKDİL: (Tür.) Er. - İyi, doğru, güzel konuşan kişi.


Kız: AKKIZ: (Ar.) Ka.- Beyaz kadın.


MANİ


 


Verme gönül dünyaya!


Dünya sana kalır mı?


Bu kişi dost katına,


Yüz akıyla çıkar mı?


KARİKATÜR


 


BİLMECE


Mavi tarla üstünde,Beyaz güvercin yürür.


Cevabı Yarın.


Dünkü Cevap: Bilmecenin cevabı içindedir: (Kan, süt, fındık, kale.)


 


 


 


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler