12 Ağustos 2011 Cuma

14 Temmuz 2011


































Bugün 14 Temmuz 2011 13 Şaban 1432 Temmuz: 1 Hızır 70 Peygamberimizin (Miladi tarihe göre) Miracı (620) - Fransız İhtilali (1789) - Yarın Mübarek Berat Kandilidir


HADİS-İ ŞERİF


 


Ben size (kendiliğinden) ne bir şey veriyor, ne de sizi bir şeyden menediyorum. Ben sadece bir memurum (Allah'ın emrine göre veriyorum). Ravi: Ebu Davud, 2949


 


MANZUM MENKIBE --- ESHÂB-I KİRAM


Sahabe-i kiramın, sevmeli tamamını,


Hürmet ile anmalı, her birinin adını.


Çünkü Mevlâ onları Kur'ânda övüyor,


Hadîs-i şeriflerde de şöyle buyruluyor:


(Kim benim eshabımı baş tacı edip sever,


Onlarla olur elbet Cennette hep beraber.


Esbabımın her biri yıldıza benzer gökte,


Onlara tâbi olan kavuşur hidayete.


Onları seven beni sevdiği için sever,


Beni sevmemiş olur, onları sevmeyenler.


Eshabımı inciten, beni incitmiş olur,


Beni inciten ise, Rabbi incitmiş olur.


Eshabıma sövene Melekler eder lanet,


Hiçbiri kabul olmaz yapsa da çok ibâdet


Şefaat edeceğim mümin olan herkese,


Şefaat etmem asla esbabıma sövene...)


 


II.VİYANA KUŞATMASI


Sultan IV. Mehmed Hân, Avusturyalıların kanlı sınır hâdiselerine son vermek ve Orta Macaristan Kralı olarak tanıyıp himaye ettiği Tökeli İmre'ye   yardım etmek için 12 Ekim 1682'de Avusturya Seferine çıktı. Belgrat'a geldi, İleri  geçmeyip,  kumandayı Yanıkkale ve Komran kalelerinin fethi vazifesiyle, Merzifonlu Kara Mustafa Paşaya devretti. Belgrat'ta harp meclisini toplayan Mustafa Paşa, Viyana üzerine yürünmesi fikrini ortaya attı. Bazı paşaların karşı çıkmasına rağmen, Viyana üzerine yürünmesi fikri kabul edildi. Viyana düşürüldüğü takdirde, Avusturya'nın payitahtı ele geçirilmiş olacağından bütün Avusturya itaat altına alınabilecek ve Orta Avrupa'da Türk hakimiyeti sağlam bir şekilde tesis edilmiş olacaktı. 162 bin kişilik Osmanlı Ordusu, 14 Temmuz 1683'de Viyana'yı kuşattı. Şehrin zaptı yakınlaşmışken, Lehistan kralı Sobieski'nin 120 bin kişilik yardım kuvvetini, Kırım Hânı Murad Giray Hânın durdurmaması üzerine, bu Viyana Kuşatması neticesiz kaldı.


FIKRA


 


Temel ile Dursun denize yüzmeye giderler. Temel boğulur. Savcı gelir araştırma yapmaya ve Dursun'a sorar:


- Olay nasıl oldu.


- Savci bey olay molay yok... Temel bi talup geleceğim dedi ama siz da göriysiniz gelmedi...


GÜNÜN SÖZÜ


 


Önce kendi gideceğin yolu öğren sonra öğretmeye kalk


Buddha


YEMEK MENÜSÜ


·          KADINBUDU KÖFTE


·          MER.ÇORBA


·          ÇOBAN SALATA


·          TATLI


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek: AKSUNGUR: (Tür.) Er.-Doğan cin­sinden bir nevi av kuşu. - Aksungur b. Abdullah. Melikşah zamanında Halep'in hakimliğini, yöneticiliğini yapan Türk Emiri.


Kız: BEŞUŞ: (Ar.) Ka. 1. Okşadıkça süt veren deve. 2. Araplarca çok meşhur ve meş'um bir kadın.


MANİ


 


Tek maksat kurtulmaktır,


Kervana katılmaktır,


Söylenen sözün şanı,


Anında tutulmaktır.


KARİKATÜR


 


BİLMECE


Evlenmeden önce gözlerini dört açan erkek, evlendikten sonra ne yapar?


Cevabı Yarın.


Dünkü Cevap: Tuzlanır.


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler