18 Ekim 2011 Salı

19 Ekim 2011







































Bugün 19 Ekim 2011 22 Zilkade 1432 T.Evvel: 6 Hızır 167 Ankara Tıp Fakültesinin Açılışı (1945) - Mithat Paşa, Sadrazamlıktan azledildi (1872)


HADİS-İ ŞERİF


 


İnsanın ailesi, malı, çocukları ve komşusu ile ilgili kusurlarına namaz, oruç, sadaka, iyiliği tavsiye etmek ve kötülükten sakındırmak gibi güzel amelleri kefaret olur. Ravi: Buhari, Mevakit 4


 


ÖLECEK KİMSEYİ HİSSEDEN KEDİ


 


ABD'de Rhode Island'daki huzurevinde yaşayan Oscar isimli kedinin, şimdiye kadar ölmek üzere olan hastalar üzerinde yaptığı tahminlerin tamamına yakını doğru çıktı.


Kedinin bu özelliği 2007'de "New England Journal of Medicine" adlı tıp dergisine konu oldu. Brown Üniversitesi yaşlılık hastalıkları uzmanı David Dosa, 5 yıldır çok nadir yanılan Oscar hakkında kitap yazdı. "Oscar'la Viziteye Çıkmak: Sıradan bir kedinin sıra dışı yeteneği" adlı kitapta, Oscar'ın ölmek üzere olan 50 hastayı doğru tahmin ettiği belirtiliyor.


Oscar huzurevinde gününü bir odadan diğerine dolaşarak geçiriyor ve ölümüne birkaç saat kalan hastaların dışında kimseye yanaşmıyor. Ölmek üzere olan hastanın odasından dışarı çıkarıldığı zaman ise kapıyı tırmalayarak içeri girmek istiyor. Bir keresinde hemşireler kediyi ölmek üzere olduğunu düşündükleri bir hastanın yatağının üzerine koydular. Ama Oscar odadan çıkarak başka bir hastanın yanına gitti. Oscar'ın yanında durduğu hasta o gece, yanında durmayı reddettiği hasta ise iki gün sonra öldü.


Beş yaşındaki Oscar hastaların ne zaman öleceği konusunda hastane çalışanlarından bile daha başarılı. Sağlık personeli Oscar'ın bir yatağa uzandığını gördüklerinde hemen hastanın yakınlarına haber veriyorlar. Kedinin, kanserin kokusunu aldığı tahmin ediliyor.


FIKRA


 


Fadime Feminist Olursa


 


Dünya Feministler Kongresinde konuşmacılar görüş belirtmektedir. Amerikalı bir hanım şöyle der:


- Ben iyi bir şirketin genel müdürüyüm. Artık alışveriş yapmaktan bıktım. Kocama “bundan sonra alışverişleri sen yap” dedim. Baktım, birinci gün oralı olmadı, ikinci gün oralı olmadı, üçüncü gün yaptı…


Alman konuşmacı:


- Ben iyi bir şirkette üst düzey yöneticiyim. Bir gün kocama “ben artık bulaşıkla ilgilenmekten bıktım, biraz da sen yıka” dedim. Birinci gün yapmadı, ikinci gün yapmadı, baktım üçüncü gün yapmış…


Fadime kürsüye çıkmış:


- Ben kendimi bildim bileli temizlikçiyim. Geçen gün Temel’e “ben artık çamaşır yıkamaktan mahvoldum, biraz da sen yıka” dedim. Birinci gün göremedim, ikinci gün göremedim, üçüncü gün gözüm yavaş yavaş görmeye başladı…


GÜNÜN SÖZÜ


 


Bir ulusu tek kişinin idare edebileceğine inanırım, şu şartla: O adam ayaklarında çizme, elinde kırbaç, O ulus sırtında semerle doğarsa.   


ALGERNON SİDNEY


YEMEK MENÜSÜ


·          FIRIN PİLİÇ


·          PİLAV


·          SÜTLAÇ


·          EZO ÇORBA


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek: ARHAN: (Tür.) Er. - Üstün nitelikli, gururlu bakan.


Kız: CANFEZA: (Fars.) Ka. - Can artıran, cana can katan.


MANİ


 


Kara kara kazanlar


Kara yazı yazanlar


Cennet yüzü görmesin


Aramızı açanlar


KARİKATÜR


 


BİLMECE


Yeraltında kırmızı pancar.


Cevabı Yarın.


Dünkü Cevap: Süpürge


 




 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Blog Arşivi