26 Ekim 2011 Çarşamba

27 Ekim 2011















































Bugün 27 Ekim 2011 30 Zilkade 1432 T.Evvel: 14 Hızır 175 Halep'in İngilizlerce İşgali (1918) - Balık Fırtınası - Balkan Misakı'nın kabulü (1932)


HADİS-İ ŞERİF


 


Her göz zanidir. Şurası muhakkak ki, kadın koku sürünür, sonra da (erkek) cemaate uğrarsa o da zaniyedir. Ravi: Tirmizi, Edeb 35


 


KÜS OLANLARI BARIŞTIRMAK           


 


Müslümanların birbirine karşı olan haklarından birisi de iki kişinin arasını bulmak, küsleri barıştırmaktır. Hadîs-i şerifte buyuruldu ki:


"Nafile namaz, oruç ve sadakadan daha faziletli ameli söyleyeyim mi?"


Eshâb-ı kiram, (Evet yâ Resûlallah.) deyince, buyurdu ki:


"İki kişi arasını bulmak ve düzeltmektir. Çünkü ara bozukluğu dini kökünden yıkar."


Bir gün Peygamber efendimiz gülümsediği zaman, Hazret-i Ömer sebebini suâl edince, buyurdu ki:


"Ümmetimden iki kişi Al-lahü teâlânın huzuruna çıkar. Birisi der ki:


-Yâ Rabbi! Bu adamdan hakkımı al!


Allahü teâlâ buyurur:


- Bu adamın hakkını ver!


-Yâ Rabbi! Bir iyiliğim kalmadı ki nasıl vereyim?


Allahü teâlâ hak sahibine buyurur:


- Bu adamın iyiliği kalmadı. Ne yapacaksın?


-Günahlarımı alsın!"


[Bu arada Peygamber aleyhisselâm ağlayarak buyurdu ki:


O gün öyle dehşetli bir gündür ki, o gün başkalarının günahlarını yüklenmek şöyle dursun insan kendi günahının yükünü çekemez.]


Allahü teâlâ, hak sahibine buyurur:


-Başını kaldırıp Cennetin şu muhteşem köşklerine bak!


Hak sahibi baktıktan sonra der ki:


-Evet görüyorum. Bu muhteşem köşkler, hangi şehit, hangi sıddık veya hangi peygamberindir?


-İşte o gördüğün göz kamaştırıcı köşkler, bedellerini ödeyenler içindir.


-Yâ Rabbi! Bunların bedellerini kim ödeyebilir?


-Sen ödeyebilirsin.


-Nasıl ödeyebilirim, neyim var ki?


-Hakkını bu kardeşine bağışlamakla bu köşke sahip olursun.


-Bağışladım yâ Rabbi.


-Haydi kardeşinin elinden tutup Cennete girin!"


Peygamber aleyhisselâm, devamla buyurdu ki:


"Allahtan korkun ve aralarınızı düzeltmeye çalışın! Zira Allahü teâlâ, kıyamet gününde sizin aralarınızı düzeltir."


FIKRA


 


Tük kadının hali....


Amerikan Delegesi Hanimefendi kürsüye gelmis..


"Geçen yilin kararlarini aynen uyguladim.Eve gider gitmez kocama: 'Bundan sonra temiz çamasir istersen kendi çamasirini kendin yika. Iste makine orda..' dedim.


Ilk gün birsey görmedim.Ikinci gün birsey görmedim.Üçüncü gün bir baktim, makinenin basinda sadece kendi camasirlarini degil, benimkileri de yikiyor."


Alman Delegesi söz almis, arkasindan..


"Ben de kararimiz geregince kocama: 'Bundan böyle temiz tabakta yemek istiyorsan kendi bulasigini kendin yika' dedim..


Birinci gün birsey görmedim. Ikinci gün birsey görmedim. Üçüncü gün baktim, makinenin basinda sadece kendininkileri degil, benim bulasiklarimi da yikiyor."


Üçüncü konusmaci bizden feminist kardesimiz.. "Türkiye'ye döner dönmez kararimiz geregince kocamla konustum.


Ona dedim ki: 'Bundan böyle yemek yemek istiyorsan, kendin pisirmen gerekecek.Iste mutfak orada..'dedim.


Birinci gün birsey görmedim. Ikinci gün birsey görmedim.Üçüncü gün sol gözüm biraz açilir gibi oldu, hafiften görmeye basladim


GÜNÜN SÖZÜ


 


Her gün değişiyoruz; düşüncelerimizle eserlerimiz nasıl aynı kalabilir? CARLYLE


YEMEK MENÜSÜ


·          YUMURTALI ISPANAK


·          KRE.T.SUYU ÇORBA


·          YOĞURT


·          BÖREK


 


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek: ARAMDİL: (Fars.) Er. 1. gönül ra­hatı. 2. Sevilen güzel. 3. Yer mekan.


Kız: ARAMCAN: (Fars.) Ka. -1. Gönül rahatı. 2. Sevgili, sevilen güzel.


MANİ


 


Ne uyursun ne uyursun


Bu uykuyla ne bulursun


Al abdesti, kıl namazı


Cenneti alayı bulursun


KARİKATÜR


 


BİLMECE


Kurbağalar niçin mayo giymez?


Cevabı Yarın.


Dünkü Cevap: Durur


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Blog Arşivi