24 Kasım 2011 Perşembe

25 Kasım 2011















































Bugün 25 Kasım 2011 29 Zilhicce 1432 T.Sani: 12 Kasım 18 Edirne'nin Kurtuluşu (1922) - Sultan Alparslan'ın vefatı (1072) - Orhun Kitabeleri'nin okunuşu (1893)


HADİS-İ ŞERİF


 


Allah tek bir ok sebebiyle üç kişiyi cennete koyar: 1- Onu yapan; yeter ki bunu hayır maksadıyla yapsın. 2- Atan. 3- Atana ulaştıran. Ravi: Ebu Davud, Cihad 24


 


YARIN HİCRİ YILBAŞI


 


Muharrem ayı, İslâm kamerî senesinin birinci ayı ve Kur'ân-ı kerîmde kıymet verilen 4 aydan biridir. Muharrem ayının birinci gecesi, Müslümanların Kamerî hicrî yılbaşı gecesidir. Hicrî Kamerî Takvimde; Muhammed aleyhisselâmın, Mekke'den Medine'ye hicret ettiği sene, başlangıç kabul edilir. Muharrem ayının 1 'i olan ilk Kamerî senebaşı, milâdî 622 yılının Temmuz ayının, 16'sına rastlayan Cuma günü idi.


Müslümanlar yılbaşı gecelerinde ve günlerinde müsâfeha ederek, telefonla veya mektup yazarak tebrikleşirler. Birbirlerini ziyaret eder ve hediye verirler. Yılbaşını dergi ve gazete ilanlarıyla kutlarlar. Yeni yılın, birbirlerine ve bütün Müslümanlara hayırlı ve bereketli olması için duâ ederler. Büyükleri, akrabayı, âlimleri evinde ziyaret edip dualarını alırlar. Bugün de, bayram gibi temiz giyinip, fakirlere sadaka verirler. Muharremin ilk 10 gün ve gecesi, mübarek gün ve gecelerdendir.


Muharrem ayının ilk günü ve Aşure günü okunacak duâ:


Elhamdülillah! Rabbi'l-âlemîn.


Vassalâtü vesselâmü ala seyyîdinâ Muham* medin ve ala âlihî ve sahbihî ecmaîn.


Allahümme ente'l-ebediyyü'l-kadîm, el-hay-yü'1-kerîm, el-hannan, el-mennân. Hâzihîsene* tün cedîdetün. Es'elüke fîhe'l-ısmete mineşşey-tânirracîm, vel avne ala hâzihinnefsVl-emmâ-reti bissûi ve'1-iştiğâle bimâ yukarribünî Üey-ke, yâ ze'1-celâli ve'l-ikrâmı birahmetike yâ er-hamerrâhimin. Ve sallallahu ve selleme alâ seyyidinâ ve nebiyyinâ Muhammedin ve alâ âlihî ve sahbihî ve ehl-i beytihî ecmaîn."


FIKRA


 


bir tımarhanede, deliler hergün sırayla bir delikten dışarı bakıyormuş. doktorda farkındaymış ve merak edip bakar ve hiç bişi görmez gökyüzünden başka, ve çok eski bir deliyi yanına çağırır siz her gün bu deliğe bakıp ne görüyorsunuz der, ben baktım bişi görmedim gökyüzünden başka deli der ulan ben 24 yıdır bakıyorom bişi görmedim sen bi bakıştamı görecen der  ))


GÜNÜN SÖZÜ


 


Hiçbir ordu, zamanı gelmiş bir düşünceye karşı koyamaz. VİCTOR HUGO


 


YEMEK MENÜSÜ


·          YAYLA ÇORBA


·          KIYMALI BEZELYE


·          PİLAV


·          KOMPOSTO


ÇOCUĞUNUZA İSİM


Erkek: ARTUÇ: (Tür.) Er. - Ucu sivri de­mirle donanmış mızrak.


Kız: CEVHER: (Ar.) Ka. 1. Öz, maya. 2. Başlı başına, kendiliğinden olan. 3. Tıynet, cibilliyet, soydan gelen, haslet, tabii istidat. 4. Kıymetli taş. 5. Ebcet hesabında yalnız noktalı harfleri hesaplamaya dayanan tarih düşürme şekli. 6. Kılıç namlusuna yapılan menevişli süs. - Kadın ve erkek adı olarak kullanılır.


MANİ


 


İndim dereye durdum


Dokuz güvercin vurdum


Dokuzunun içinde


Ben birine vuruldum


KARİKATÜR


 


BİLMECE


Bir vururum bin döker


Cevabı Yarın.


Dünkü Cevap: Yildiz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler